Skuteczne kampanie remarketingowe Google Ads

student-849826_1280

Remarketing to podstawowe narzędzie każdego specjalisty Google Ads. Stosujemy remarketing graficzny i tekstowy w sieci reklamowej oraz w sieci wyszukiwania po to, by zachęcić użytkowników witryn do powrotu i wykonania określonych działań, najczęściej zakupów. Podstawowe rodzaje remarketingu, jakie wykorzystujemy w Digital Hill, to kampanie banerowe w sieci reklamowej oraz kampanie w sieci wyszukiwania – RLSA i RPLA. Opcjonalnie kierujemy też remarketing do użytkowników YouTube lub na listę konkretnych klientów.

Jak skonfigurować remarketing w Google Ads?

Aby zacząć w ogóle korzystać  z remarketingu, musimy umieścić tag remarketingowy, który znajdziemy na koncie Google Ads, na wszystkich stronach w witrynie lub aplikacji mobilnej. Jest też druga, dla wielu łatwiejsza opcja – należy połączyć konta Google Ads i Google Analytics, a następnie na koncie Google Analytics stworzyć nasze pierwsze listy remarketingowe, które automatycznie zaciągać się będą na nasze połączone konto Google Ads. W pierwszym kroku zalecamy stworzenie jak najszerszych list, które będą nam zbierać wszystkich użytkowników odwiedzających naszą witrynę. Maksymalny okres, w jaki możemy „przetrzymywać” użytkownika na danej liście to 1,5 roku, czyli 540 dni.

Następnie, dzięki Google Analytics możemy w prosty sposób skonfigurować naprawdę wiele list. Mogą to być np. listy zawierające nowych użytkowników, powracających, tych którzy już kupili, tych, którzy porzucili koszyk w trakcie zakupów i nie dokończyli transakcji, tych, którzy oglądali konkretną kategorię produktów lub nawet konkretny produkt, tych, którzy odwiedzili określoną ilość podstron lub tych, którzy spędzili określony czas w naszej witrynie czy też zrobili zakupy powyżej określonej kwoty. Możliwości jest naprawdę dużo. Do tego do każdej listy ustawiamy ilość dni przez jaką chcemy trzymać użytkowników na określonej liście, np. możemy stworzyć listę, na której będziemy zbierać tylko nowych użytkowników w naszej witrynie, którzy chcieli dokonać zakupu, ale porzucili koszyk w ciągu ostatnich pięciu dni.

Tworząc kampanię remarketingową, musimy przede wszystkim odpowiedzieć sobie na pytanie do kogo chcemy dotrzeć. Śledząc ruch w witrynie i to jak użytkownicy poruszają się po naszej stronie, zbieramy dane o użytkownikach, dzięki którym wiemy jakie listy są nam potrzebne. Eksperymentujmy z nowymi listami. Może się zdarzyć, że dana grupa użytkowników, po której nie spodziewalibyśmy się spektakularnych wyników, przynosi całkiem spore zyski.

Remarketing w sieci reklamowej

W Digital Hill standardem jest uruchomienie kampanii banerowej składającej się z 25 sztuk banerów. Banery te stosujemy w kampanii graficznej, w kampanii elastycznej a także w razie potrzeby w kampanii gmailowej oraz kampanii w YouTube. Ważne jest, aby stosować jak najwięcej rozmiarów banerów ponieważ z każdym banerem zwiększamy swoje szanse na wyświetlenie reklamy, która ma nakłonić użytkownika do powrotu.

Dobrze jest też mieć jak najwięcej kreacji graficznych, aby nie wyświetlać użytkownikom ciągle tych samych treści. Różne kreacje mają też wpływ na ilość konwersji – jedne zachęcają do zakupu bardziej a inne mniej. Warto na banerach eksperymentować nie tylko z grafiką i tekstem, ale też z wezwaniem do działania, czasem lepiej sprawdzi nam się „kup teraz” a innym razem „sprawdź”.

Aby uruchomić remarketing w sieci reklamowej, musimy mieć na liście minimum 100 użytkowników. Dopiero wtedy nasze banery zaczną się wyświetlać. Dobrą praktyką jest podzielenie grup reklam według list, na jakie kierujemy swoje reklamy. Łatwiej możemy później przeprowadzać analizę i optymalizować kampanię.

Remarketing w sieci wyszukiwania

Aby uruchomić ten rodzaj kampanii, potrzebujemy większej ilości użytkowników na liście – reklamy zaczną się wyświetlać dopiero gdy uzbieramy ich 1 000. Przy tym typie kampanii szczególnie pamiętajmy o tym, aby dostosować treści reklam do list, na które kierujemy – inny przekaz możemy przecież zastosować do osób nowych a inny do osób, które porzuciły koszyk.

Jeśli prowadzimy kampanie produktowe, nie zapominajmy żeby również tutaj zastosować remarketing – dodajemy listy odbiorców w ten sam sposób w jaki dodajemy je do zwykłych kampanii w sieci wyszukiwania.

Remarketing wideo

Jeśli prowadzimy kampanie w YouTube, możemy później wyświetlać reklamy osobom, które obejrzały nasz film reklamowy bądź były na naszym kanale YouTube. Banery możemy wtedy wyświetlać w sieci reklamowej, w YouTube, który też należy do sieci reklamowej oraz w aplikacjach mobilnych.

Customer Match to kierowanie już na bardzo konkretnych użytkowników – przesyłamy na konto Google Ads listę adresów e-mail i następnie, kiedy te osoby zalogują się na swoim koncie Google a korzystać będą z wyszukiwarki, Gmaila czy YouTube wyświetlać możemy im nasze reklamy remarketingowe.

Aleksandra Araszkiewicz – Starsza Specjalistka Google Ads w Digital Hill - agencji Performance Marketing dla eCommerce z Grupy Unity. Posiada siedmioletnie doświadczenie w wykorzystywaniu Google Ads jako efektywnego kanału promocji oraz w prowadzeniu kampanii z wykorzystaniem wszystkich produktów oferowanych przez Google, m.in. kampanie w YouTube, a także kampanie eksportowe. Posiada certyfikaty w ramach Google Partners + Analytics. Wybrani klienci: Volkswagen Group Polska, Grupa Krotoski Cichy, Sony Centre, CH Magnolia Park Wrocław, Wittchen, Toys”R”Us, Chicco Polska, Dekoral, Vistula, Wólczanka.

Więcej na naszym blogu...

Zobacz wszystkie posty