Poznaj trzy zalety Google Adsense

Twoja strona internetowa generuje duży ruch? Możesz go zmonetyzować, udostępniając miejsce na reklamy. Jak to zrobić? W tym celu wystarczy przystąpić do programu Google Adsense. Dowiedz się, co to Google Adsense, na czym polega, dlaczego warto z niego skorzystać i jak dużo możesz zarobić na wyświetlaniu reklam na swojej stronie.

Co to Google Adsense i na czym polega?

Google Adsense jest jednym z najpopularniejszych narzędzi reklamowych, jakie właściciele blogów i innych stron www wykorzystują w celu zwiększenia swoich przychodów. Polega to na udostępnianiu przestrzeni reklamowej na swoim serwisie, na której mogą znaleźć się m.in. banery, reklamy wideo lub reklamy testowe. Udział w programie nie wymaga troski o formę reklamy, ponieważ praca i koszt jej wytworzenia spoczywają na reklamodawcach.

Właściciele serwisów biorących udział w programie odpowiedzialni są jedynie za przygotowanie przestrzeni reklamowej, która musi spełniać określone warunki. Wpływy za udostępnianie reklam generowane są za każde kliknięcie użytkownika w link zamieszczony w reklamie.

Jak działa Google Adsense?

Reklamy Adsense to jedna z form kampanii PPC, które chętnie stosują firmy prowadzące płatne działania marketingowe w sieci. Zatem jak działa Google Adsense? Właściciele stron, którzy chcą udostępnić przestrzeń reklamową, mogą przystąpić do programu pod warunkiem spełnienia określonych wytycznych (wystarczy prowadzenie strony bez stosowania niedozwolonych technik pozycjonowania). Reklamodawcy, którzy prowadzą kampanie Adsense, tworzą reklamy, które następnie są selekcjonowane przez wyszukiwarkę Google i trafiają na strony, z uwzględnieniem ich popularności, tematyki czy profilu odbiorców.

Oczywiście cenniejsze reklamy proponowane są właścicielom tych stron, które mają większy potencjał pod względem ruchu. Aby umieścić reklamę, należy wdrożyć jej kod na stronę. Właściciele serwisów mają dość dużą swobodę – jeśli uznają, że jakaś reklama nie pasuje do ich serwisu, mogą ją zablokować, a w ich miejsce wstawić inną. W dowolnym momencie może zrezygnować z udziału w programie.

Google Adsense – czy warto inwestować w ten rodzaj reklamy?

W kontekście Google Adsense warto wspomnieć nie tylko z perspektywy właścicieli stron, ale też reklamodawców. Trzy zasadnicze zalety prowadzenia kampanii Google Adsense to:

  • dotarcie z reklamą do użytkowników, którzy wyszukali już interesujące ich treści – reklamodawcy wyświetlają zatem swoje reklamy tym odbiorcom, którzy faktycznie są zainteresowani danym produktem i są skłonni dokonać zakupu;
  • możliwość skorzystania z powierzchni reklamowej znajdującej się na cenionych i godnych zaufania stronach – np. tematycznych blogach, specjalistycznych serwisach, których autorzy lub właściciele są autorytetami w branży;
  • możliwość pomiaru efektów – Google Adsense daje możliwość pomiaru efektów prowadzonej kampanii, pozwalając m.in. weryfikować o, czy użytkownik, którzy kliknął w reklamę, dokonał zakupu.

Ile można zarobić na Google Adsense?

Istnieje wiele czynników, które wpływają na to, ile można zarobić na Google Adsense. Oczywiście trzeba liczyć się z tym, że aby miesięczne kwoty były naprawdę satysfakcjonujące, serwis musi cieszyć się dużą popularnością i generować spory ruch. Na zarobki  programie Google Adsense wpływają m.in.:

  • popularność strony i generowany przez nią ruch;
  • tematyka strony – serwisy contentowe, które oferują typowo rozrywkowe treści, mogą nie generować zbyt dużych przychodów, zdecydowanie łatwiejsze okaże się to na stronach o specjalistycznej tematyce;
  • dopasowanie reklam do tematyki serwisu;
  • optymalizacja – umiejscowienie reklamy na witrynie czy forma reklamy również wpływają na wyniki.

Osiąganie dużych przychodów z Google Adsense wymaga sporej pracy – przede wszystkim nad jakością serwisu. Dodatkowo ogromny wpływ mają same reklamy – ich forma, umiejscowienie, rozmiar, kolorystyka, wyświetlanie na różnych rodzajach urządzeń. Wiele zatem zależy od Ciebie i tego, jak dużo pracy włożysz w swoją stronę i udział w programie Adsense.

Skontaktuj się z nami

About The Author

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

hello@digitalhill.pl
+48 71 757 50 56

lub bezpośrednio:
Magdalena Pawelec / Managing Partner
tel. +48 603 554 771
e-mail: magdalena.pawelec@digitalhill.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Strzegomska 140A, 54-429 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Scroll to Top