8 niestandardowych grup odbiorców, które sprzedają na Facebooku

Zastanawia Cię czy Facebook sprzedaje? Owszem, sprzedaje, a wyniki sprzedażowe mogą Cię mocno zaskoczyć. Pozytywnie.

Facebook, jako ulubiona platforma społecznościowa użytkowników, to miejsce, które wykorzystuje już większość marek.

Jeśli chcesz zobaczyć jak Facebook pomógł sprzedawać już innym, zapraszam do zapoznania się z Case Study jednego z naszych klientów.

Mimo ostatniej afery z Cambridge Analytica i wynikających z niej zaostrzeń, Facebook  nadal daje nam ogromne możliwości targetowania potencjalnych klientów. W tym artykule skupię się na 8 opcjach targetowania, które „dopinają” lejek sprzedażowy. Absolutny MUST to posiadanie w swoim sklepie Pixela Facebooka – kodu śledzącego, dzięki któremu platforma odnotuje czynności użytkownika na stronie. O tym jak go zainstalować, przeczytasz tutaj.

Aby utworzyć niestandardową grupę odbiorców, przejdź do Business Managera, rozwiń menu, a następnie przejdź do zakładki Grupy Odbiorców (rys.1).

niestandardowa-grupa-odbiorcow-facebook

Rys. 1 źródło: facebook.com

1. Remarketing osób, które odwiedziły stronę lub konkretne adresy URL [pixel fb]

Nie od dziś wiadomo, że remarketing jest jednym z najbardziej efektywnych działań marketingowych. Facebook daje nam opcję targetowania osób, które odwiedziły sklep, a nawet konkretny URL. Co za tym idzie?

Załóżmy, że prowadzisz sklep internetowy z odzieżą. W najbliższym tygodniu planujesz wyprzedaż kurtek męskich. Dzięki tej opcji targetowania, możesz wrócić z promocją do osób, które odwiedziły kategorię kurtki męskie w ciągu ostatnich dni. Masz duży ruch na stronie? Zawęź grupę odbiorców do osób, które odwiedziły kategorię np. min.2 razy oraz wyklucz osoby, które dokonały zakupu. (rys.2)

Tym sposobem dotrzesz do osób mocno zainteresowanych kurtką męską, które odwiedziły już przynajmniej 2 razy kategorię w ciągu ostatnich 30 dni, jednak nie dokonały zakupu. Prawdopodobieństwo konwersji będzie ogromne (w zależności od oferty).

tworzenie-niestandardowej-grupy-odbiorcow
Rys. 2 źródło: facebook.com

2. Porzucone koszyki [pixel fb]

W tej grupie skupiamy się na osobach, które już prawie dokonały zakupu, jednak coś skłoniło je do opuszczenia strony – porzucenia koszyka. Dodatkowy rabat dla porzuconych koszyków – czemu nie! Poświęć np. dodatkowe 5% zniżki, lub 10 zł albo darmową wysyłkę i ciesz się dokończonymi zakupami.

Ustawienie tej grupy odbiorców, jest bardzo proste. Uwzględniamy w niej osoby, które dodały produkt do koszyka, ale nie dokonały zakupu (rys. 3).

porzucone-koszyki-pixel-fb
Rys. 3 źródło: facebook.com

3. Osoby, które dokonały zakupu. [pixel fb]

Targetowanie swoich klientów sprawdza się w każdym biznesie online. Pamiętaj, że zależy Ci na powracających, lojalnych klientach. Utwórz grupę odbiorców, którzy dokonali zakupu w Twoim sklepie (rys.4). Kieruj do nich swoje oferty specjalne, aby widzieli, że nie jesteś małym sklepikiem w sieci, a dużym graczem i zależy Ci na ich powrocie.

osoby-ktore-dokonaly-zakupu-facebook
Rys. 4 źródło: facebook.com

4. Targetowanie osób, które obejrzały opublikowane wideo [aktywność]

Promowanie wideo zalicza się do jednej z najtańszych opcji targetowania na Facebooku. To nie wszystko. Platforma daje Ci możliwość wyświetlania dowolnych reklam, do osób, które obejrzało dowolne materiały wideo publikowane przez Twoją stronę. Możesz również wydzielić osoby, które obejrzały całe bądź część wideo oraz określić ilość dni (rys.5).

osoby-ktore-obejrzaly-video-facebook
Rys. 5 źródło: facebook.com

5. Targetowanie osób, które wysłały wiadomość do Twojej strony. [aktywność]

Osoby, które piszą do Ciebie wiadomości, znają już Twoją firmę. Targetując reklamy do tych osób, prawdopodobieństwo konwersji wzrasta (rys.6).

osoby-ktore-wyslaly-wiadomosc-targetowanie-facebook
Rys. 6 źródło: facebook.com

6. Targetowanie osób, które kliknęły w Twoje reklamy, a dokładniej w przyciski CTA. [aktywność]

Ta opcja daje nam możliwość utworzenia grupy niestandardowych odbiorców z osób, które w określonej liczbie dni kliknęły w Twoje reklamy, a więc były zainteresowane. Wróć do nich z kolejnymi ofertami (rys.7).

targetowanie-facebook-osoby-ktore-kliknely-w-reklame
Rys. 7 źródło: facebook.com

7. Baza klientów z danych CRM

Kolejną interesującą opcją jest możliwość utworzenia grupy niestandardowych odbiorców na podstawie danych wgranych do platformy. Wystarczy, że wyeksportujesz adresy e-mail swoich klientów, a następnie wgrasz je do systemu Facebook. Możesz załadować plik CSV lub TXT, lub po prostu skopiować i wkleić. Platforma dopasuje adresy e-mail do istniejących użytkowników (rys.8).

facebook-baza-klientow-z-crm
Rys. 8 źródło: facebook.com

8. Grupy podobnych odbiorców

Na podstawie grup niestandardowych odbiorców, Facebook daje nam możliwość utworzenia podobnych grup. Platforma posiada wystarczającą ilość danych, aby pomóc nam odnaleźć podobnych odbiorców. Możesz również wybrać jak duża ma to być grupa lub utworzyć kilka grup podobnych odbiorców na podstawie jednego źródła (rys.9).

Uwaga! Pamiętaj o tym, aby grupy podobnych odbiorców tworzyć na podstawie wartościowego źródła. Do takich zalicza się np. grupa osób, które dokonały zakupu czy grupa klientów z danych z CRM.

Facebook odnajdzie wtedy podobne profile i ułatwi Ci pozyskiwanie nowych klientów. Nie zapomnij jednak, aby testować i sprawdzać czy takie grupy sprawdzą się w Twoim przypadku.

facebook-grupy-podobnych-odbiorcow
Rys. 9 źródło: facebook.com

Jak widać platforma daje reklamodawcom ogromne możliwość dotarcia do potencjalnych klientów. Nie możemy jednak zapominać o profesjonalnym prowadzeniu strony na Facebooku. Pamiętaj, że Twój wizerunek w mediach społecznościowych bardzo przekłada się na sprzedaż. Umiejętne prowadzenia strony, pozwoli Ci stworzyć rzeszę prawdziwych, zaangażowanych fanów, którzy będą kupować.

Nie oszczędzaj na prowadzeniu strony, angażuj swoich fanów. Daj rękę, nie sam palec, a zyski będą do Ciebie wracać.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

hello@digitalhill.pl
+48 71 757 50 56

lub bezpośrednio:
Magdalena Pawelec / Chief Operating Officer
tel. +48 603 554 771
e-mail: magdalena.pawelec@digitalhill.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Wagonowa 2D, 53-609 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Przewiń do góry