google zakupy, google merchant center

Merchant Center dla e-commerce: Dlaczego warto je założyć i jak go skutecznie używać?

Odpowiednie zarządzanie produktami w sieci może znacząco zwiększyć sprzedaż Twojego e-commerce. W świecie sprzedaży online liczy się nie tylko jakość oferowanych produktów, ale także ich odpowiednia prezentacja i dostępność w różnych kanałach. Merchant Center to narzędzie, które pomaga właścicielom sklepów internetowych w zarządzaniu i promowaniu swoich produktów na platformach Google. W tym artykule dowiesz się, czym dokładnie jest Google Merchant Center, jakie korzyści przynosi jego wykorzystanie oraz jak skutecznie je skonfigurować, aby maksymalizować swoje zyski. Zapraszamy do lektury.

Czym jest Google Merchant Center?

Google Merchant Center (Centrum Sprzedawcy Google) to platforma, która umożliwia właścicielom sklepów internetowych przesyłanie informacji o swoich produktach do bazy Google. Funkcja ta sprawia, że poszczególne dane mogą być wyświetlane w wynikach wyszukiwania oraz na innych platformach, takich jak Google Shopping (Google Zakupy).

Z poziomu Merchant Center możesz w prosty i zautomatyzowany sposób zarządzać swoimi danymi produktowymi, takimi jak cena, rozmiar, opis czy dostępność i upewnić się, że są one aktualne, dokładne oraz zgodne z wymaganiami Google – dzięki temu Twoje produkty mogą trafić do większej liczby potencjalnych klientów, co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie sprzedaży sklepu internetowego.

Jakie są zalety korzystania z Google Merchant Center?

Wykorzystanie Merchant Center zapewnia wiele funkcji i korzyści zarówno małym sklepom internetowym, jak i największym graczom na rynku e-commerce. Poprzez integrację z Google Zakupy, usługa ta może stać się fundamentem Twojego sukcesu w branży. Poniżej przedstawiamy największe korzyści ze stosowania Centrum Sprzedawcy Google przez sklepy online.

   1. Zwiększona widoczność produktów w sieci

Konkurencja w branży e-commerce od lat stoi na najwyższym poziomie, dlatego przedsiębiorcy muszą stosować wszelkie możliwe techniki wyróżnienia swoich produktów w sieci. Jedną ze skuteczniejszych metod promocji jest wykorzystanie mocy kanału produktowego Google Merchant Center.

Na decyzje zakupowe konsumentów w obecnych czasach ogromny wpływ ma pierwsze wrażenie wizualne. Dzięki Merchant Center masz możliwość zaprezentowania swoich produktów w wersji obrazkowej w takich miejscach jak:

  • wyniki wyszukiwania,
  • Mapy Google,
  • Google Zakupy,
  • Grafika Google,
  • YouTube.

Takie rozwiązanie pozwoli na ekspansję kampanii marketingowych na wielu platformach jednocześnie, co ostatecznie doprowadzi do większego zasięgu i wzrostu sprzedaży Twojego sklepu.

   2. Precyzyjne targetowanie reklam dzięki Google AdWords

Połączenie konta Merchant Center z Google Ads to możliwość tworzenia jasno sprecyzowanych kampanii reklamowych, które będą docierać do konkretnych grup docelowych. Zwiększ współczynnik konwersji swojej reklamy i zacznij trafiać do konsumentów, którzy są rzeczywiście zainteresowani Twoją ofertą. Platformy te są ze sobą ściśle zintegrowane – od teraz możesz na bieżąco śledzić wyniki i optymalizować swoją strategię, odpowiadając na zmieniające się potrzeby rynku z jednego miejsca.

   3. Zawsze aktualne dane produktowe

Dzięki odpowiednio skonfigurowanemu narzędziu Merchant Center, Google Shopping będzie zawsze aktualny – usługa ta używa automatycznych plików danych do generowania informacji o Twoich produktach. Oznacza to, że Centrum Sprzedawcy Google na bieżąco pobiera i wyodrębnia za pomocą funkcji indeksowania witryny najbardziej aktualne dane produktowe, takie jak:

  • tytuł,
  • cena,
  • dostępność,
  • link do zdjęcia,
  • marka,
  • rozmiar,
  • kolor,
  • opis,
  • stan.

Regularnie aktualizowane dane produktowe w Merchant Center dają pewność, że informacje i promocje wyświetlane klientom nie są przestarzałe – działania te stanowią ważny krok w budowaniu zaufania konsumentów i poprawiają współczynnik konwersji.

   4. Możliwość integracji z WooCommerce

WooCommerce to obecnie jeden z najpopularniejszych systemów stworzonych do obsługi sprzedaży online – ma on ponad 7 milionów aktywnych instalacji, a według serwisu BuiltWith w kwietniu 2023 miał 23% udziałów wśród 1 miliona najpopularniejszych stron e-commerce.

Korzystasz z tego rozwiązania lub zamierzasz wdrożyć je do swojego sklepu? Z pomocą dedykowanej wtyczki Google for WooCommerce możesz połączyć je z Google Merchant Center. WooCommerce w takiej konfiguracji staje się jeszcze potężniejszym narzędziem niż dotychczas, które poprzez automatyzację przesyłania danych produktowych znacząco usprawni prowadzenie biznesu online.

Merchant Center a Google Zakupy – jakie są różnice?

Oferowane przez amerykańskiego giganta Google Merchant Center i Google Shopping to platformy, które mają ze sobą wiele wspólnego, jednak są dwoma odrębnymi usługami. Zaczynając od cech wspólnych – zarówno w jednym, jak i drugim przypadku ułatwiają one promocję i sprzedaż produktów online. Merchant Center skupia się jednak na centralnym zarządzaniu danymi produktów i przygotowywaniu ofert do pojawienia się w różnych usługach Google, w tym w Google Zakupy.

W przeciwieństwie do Google Merchant Center, Google Shopping odpowiada za prezentację poszczególnych produktów bezpośrednio na urządzeniach konsumentów. Na podstawie przesłanych z Centrum Sprzedawcy informacji użytkownicy w zakładce Google Zakupy mogą przeglądać i porównywać oferty z różnych sklepów internetowych w celu wybrania najlepszego dla siebie rozwiązania. Merchant Center to zatem narzędzie, które pozwala na efektywne tworzenie kampanii Google Shopping.

Jak skonfigurować Merchant Center, aby maksymalizować sprzedaż?

Dzięki Google Merchant Center, dane produktowe w różnych usługach Google będą spójne i aktualne. Takie rozwiązanie ma duże znaczenie zarówno w przypadku dużych firm e-commerce (posiadających w swojej ofercie tysiące produktów), jak i sklepów o bardziej lokalnym obszarze działań, których produkty od teraz będą mogły być atrakcyjnie wizualnie wyświetlane np. w Google Maps czy Google Shopping.

Chcesz wykorzystać potencjał drzemiący w Centrum Sprzedawcy Google w swoim sklepie internetowym? W tym celu musisz przejść przez kilka kroków, które pozwolą Ci odpowiednio skonfigurować swoje konto i zadbać o regularne aktualizacje danych produktowych.

  1. Rozpocznij zakładanie konta w usłudze https://merchants.google.com/ za pomocą aktywnego konta Google.
  2. Podaj wszystkie niezbędne informacje o Twoim sklepie, takie jak nazwa, adres oraz informacja, czy oferujesz produkty dla osób pełnoletnich.
  3. Zweryfikuj konto za pośrednictwem Google Search Console.
  4. Wybierz formę przesyłania informacji o produktach – w tym celu możesz umieścić plik z danymi na serwerze lub prywatnym komputerze i wskazać jego lokalizację, albo wykorzystać wtyczkę Google Merchant Center WooCommerce, która zautomatyzuje eksport plików.
  5. Prześlij dane produktowe na platformę, klikając znajdujący się w lewym menu przycisk “produkty” → “pliki produktów” → ikonę plusa.
  6. Upewnij się, że wszystkie informacje o produktach, takie jak nazwy, opisy, ceny i dostępność, są prawidłowe i aktualne.
  7. Wybierz częstotliwość aktualizacji pliku z danymi – w celu uniknięcia niespójności zalecamy aktualizację dzienną.
  8. Zapisz ustawienia i zakończ konfigurację Merchant Center.

Nasi eksperci zalecają również optymalizację przesłanych danych pod kątem pozycjonowania, co może przełożyć się na większe zainteresowanie ofertą i wzrost sprzedaży sklepu. Proces ten obejmuje stworzenie tytułów i opisów produktów z uwzględnieniem odpowiednich fraz kluczowych. Po przejściu przez ten etap nadszedł czas na rozpoczęcie kampanii marketingowej – zintegruj Merchant Center z Google Ads i zacznij podbijać internet.

Wykorzystaj potencjał Google Merchant Center w e-commerce z pomocą naszych ekspertów

Digital Hill to certyfikowana agencja marketingowa ze statusem Google Premium Partnera, która od lat specjalizuje się w branży e-commerce. Chcesz uczynić swój sklep internetowy bardziej konkurencyjnym na rynku? Uatrakcyjnij swoją ofertę produktową i buduj widoczność marki w Internecie razem z naszymi specjalistami. W ramach współpracy zajmiemy się kompleksową obsługą Google Merchant Center, WooCommerce oraz Google Shopping, a także opracujemy skuteczną strategię marketingową dla Twojej firmy. Nie czekaj – skontaktuj się z nami już dziś i zacznij czerpać pełne korzyści z Centrum Sprzedawcy.

Skontaktuj się z nami

About The Author

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Strzegomska 140A, 54-429 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Scroll to Top