SEM a SEO – czy znasz różnicę?

Chcesz zacząć prowadzić działania marketingowe w sieci? Poznaj różnicę między działaniami w zakresie SEM i SEO i dowiedz się, która strategia działań marketingu internetowego pozwoli lepiej wykorzystać potencjał Twojej strony internetowej i zacząć skuteczniej sprzedawać w sieci.

Co to jest SEM?

Jednym z pojęć, na które mogłeś natrafić podczas wyszukiwania informacji na temat marketingu internetowego, jest SEM – co to jest i na czym polega? SEM, czy Search Engine Marketing, to wszechocean działań marketingu internetowego, jakie możemy prowadzić w wyszukiwarce Google oraz innych wyszukiwarkach internetowych. Obejmuje zatem ogół strategii, które mają pomóc w zwiększeniu widoczności strony internetowej w wyszukiwarkach na wybrane słowa kluczowe.

W zakresie SEM znajdują się zatem:

  • działania darmowe (optymalizacja i pozycjonowanie strony, czyli SEO) – szerzej o różnych działań w obszarze SEO rozpiszemy się w kolejnym akapicie;
  • działania płatne, czyli Pay Per Click (PPC) – wszelkie działania wymagające uiszczania opłat, np. kampanie Google Ads, remarketing, reklamy Adsense.

Ze względu na nieco większą świadomość znaczenia pojęcia SEO, SEM niekiedy jest mylnie utożsamiane właśnie z PPC. Tymczasem rzeczywiste znaczenie SEM możemy wytłumaczyć prostym równaniem: SEM = SEO + PPC.

Co to jest SEO?

W ramach SEM można prowadzić darmowe działania, które mają na celu poprawę widoczności strony, czyli SEO – co to jest? SEO, czyli Search Engine Optimization, to działania, które mają na celu lepszą ocenę serwisu internetowego przez roboty indeksujące wyszukiwarek. Efektem tej strategii będą widoczność na większą liczbę fraz kluczowych oraz wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. W efekcie strona powinna być odwiedzana przez większa liczbę potencjalnych klientów, co jest warunkiem koniecznym do zwiększenia skuteczności sprzedaży.

Marketing SEO obejmuje takie działania, jak:

  • techniczna optymalizacja strony – działania w strukturze technicznej serwisu, mające na celu m.in. poprawę bezpieczeństwa czy pomoc algorytmom w indeksowaniu podstron;
  • content marketing – zamieszczanie na stronie treści nasyconej frazami kluczowymi;
  • link-building – budowanie sieci linków prowadzących do stron z innych portali, np. poprzez zamieszczanie ich w publikacjach sponsorowanych.

Różnice między SEO a SEM

Poznaj najważniejsze różnice między kampaniami PPC a SEO. Dowiedz się, jakie generują koszty, po jakim czasie przynoszą efekty i jakiego nakładu pracy wymagają.

SEO czy SEM? Co pomoże lepiej rozwijać Twój biznes?

Sklepy internetowe, którym zależy na skutecznym poszerzenia świadomości swojej marki i zdobywaniu coraz większego grona klientów, nie powinny ograniczać się do prowadzenia wyłącznie jednego rodzaju kampanii marketingowej w sieci. Dlatego SEO i PPC powinno się traktować jako komplementarne metody, które umożliwiają prowadzeniu ekspansji rynku na różnych frontach.

Oczywiście nie oznacza to, że działania w zakresie SEO i SEM należy wykorzystywać w równiej mierze. Optymalizacja stron www i płatny marketing w sieci muszą być prowadzone świadomie, najlepiej w oparciu o twarde dane liczbowe. Dlatego skupienie się na SEO lub innych elementach SEM zawsze jest kwestią indywidualną i może zależeć m.in. od celów biznesowych, grupy docelowej odbiorców, budżetu na marketing.

Potrzebujesz profesjonalnego wsparcia w tym zakresie? Skontaktuj się z nami! 

Skontaktuj się z nami

About The Author

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Strzegomska 140A, 54-429 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Scroll to Top