Od kilku już miesięcy dostępna jest nowa platforma szkoleniowa od Google, która umożliwia zdawanie egzaminów, teraz nazywanych testami, a w związku z tym zdobywanie certyfikatów związanych z reklamą i analityką. Nowa platforma o nowej nazwie jest również zapowiedzią kolejnych zmian nadchodzących w świecie reklamy Google – niedługo program Google AdWords nazywać się będzie właśnie Google Ads.
Egzaminy w Academy for Ads
Wszystkie egzaminy z platformy Google Partners zostały już przeniesione do nowej platformy szkoleniowej Academy for Ads. To tutaj są teraz dostępne wszelkie materiały szkoleniowe, testy oraz uzyskane certyfikaty. Nie oznacza to, że poprzednia platforma została wyłączona. Nadal mamy do niej dostęp i możemy na niej znaleźć nasze kupony, ale już nic ponad to. Nie ma tam już żadnych kursów szkoleniowych, zniknęła Wyszukiwarka Partnerów Google, zniknęli Potencjalni Klienci oraz Statystyki. Sama platforma prawdopodobnie też zniknie, ponieważ ma ją zastąpić Program Google Partners jako część nowej wersji Google AdWords.
Poza testami dotyczącymi Google AdWords, w Academy for Ads znajdziemy także test Google Analytics, testy dotyczące DoubleClick, test ze sprzedaży rozwiązań internetowych i inne. Wygląda rownież na to, że Google będzie rozbudowywał tę platformę i z czasem będzie można szkolić się jeszcze szerzej oraz zdobywać jeszcze więcej certyfikatów. Co ciekawe, Google informuje, że „Po zarejestrowaniu się będziesz mieć dostęp do szkoleń online w każdej chwili i z dowolnego urządzenia” – nie testowaliśmy jeszcze zdawania testów z telefonu, ale w takim razie trzeba będzie spróbować.
Wszystkie testy zostały zaktualizowane tak, aby były zgodne z nową wersją Google AdWords, a więc warto już zacząć korzystać z nowej wersji AdWords jeśli mamy w planach niedługo podchodzić do któregoś z testów. Niektóre funkcje programu zostały zmodyfikowane w nowej wersji, a inne zostały wyłączone. We wszystkich testach został zrównany próg zaliczenia do 80%, a w przypadku niezdania testu nie trzeba już czekać siedmiu dni lecz można go powtórzyć już po 24 godzinach. Tak, jak wcześniej nie ma ograniczenia w ilości możliwych podejść, można zdawać do skutku, ale pytania nadal za każdym razem mają inny, losowy układ.
Profil specjalisty w Academy for Ads
Indywidualny profil publiczny został zlikwidowany, więc jeśli mamy gdzieś linki do swoich certyfikatów, możemy je już usunąć. Również wszystkie odniesienia do naszych certyfikatów na LinkedIn nie są już aktywne zatem możemy usunąć je z zakładki Osiągniecia.
Przy przenoszeniu egzaminów na nową platformę nie obyło się również bez problemów – niektórym użytkownikom wszystkie daty ważności certyfikatów zostały zrównane do jednej – odpowiadającej dacie ważności certyfikatu Podstawy reklamy w AdWords natomiast u innych użytkowników egzaminy wyparowały – nie ma ich ani na starej platformie Google Partners, ani na nowej Academy for Ads. Co więc możemy zrobić w takiej sytuacji? Niestety tylko jedno – podejść do testu na nowo. Jeśli i tak zbliżał się termin ważności testu to nie ma dużej tragedii, jeśli jednak zdawany był stosunkowo nie dawno to jest to już sprawa mocno irytująca.
Rodzaje egzaminów w Academy for Ads
Testów dotyczących Google AdWords mamy tak, jak dotychczas, sześć. Pierwszy, który należy zdać to test Podstawy reklamy w AdWords, a następnie możemy dowolnie podchodzić do kolejnego wybranego testu i walczyć o uzyskanie certyfikatów. Wszystkie certyfikaty Google AdWords ważne będą przez kolejnych 12 miesięcy. Mamy też tutaj dodatkowy test ze sprzedaży rozwiązań internetowych, po którym również uzyskujemy certyfikat, ale ten ważny jest już przez dwa lata. Ten kurs szczególnie polecany jest handlowcom, przedstawicielom, account managerom czy pracownikom new business.
Cztery testy dotyczą systemu DoubleClick, jeden wspomniany już Google Analytics, z którego certyfikat ważny jest półtora roku, kolejny to kurs tworzenia stron mobilnych oraz jeden test brandingowy skupiający się na strategiach kreowania marki na YouTube. Mamy już zatem 14 testów a już widać, że będzie ich więcej ponieważ pojawiła się nowa – jeszcze pusta – zakładka Android Enterprise Academy.
Sama nowa platforma Academy for Ads jest wygodna i przejrzysta, łatwo odnajdziemy w niej interesujące nas materiały szkoleniowe czy testy. Na naszym osobistym profilu znajdziemy uzyskane certyfikaty. Jeśli są one istotne dla naszego pracodawcy to tak, jak wcześniej nasze konto indywidualne musi zostać podpięte pod konto firmowe – należy to zrobić w zakładce Mój Profil dodając firmowy adres e-mail oraz zaznaczając opcję „Udostępnij mojej firmie informacje o moim koncie w Academy for Ads”.
Zobacz: audyty kampanii PPC.