Skalnik.pl
Case study z obsługi kampanii PPC, eCommerce oraz email marketingu
o projekcie
Zakres obsługi
Email marketing
System
Do realizacji obsługi e-mail marketingu Digital Hill wykorzystalismy oprogramowanie Freshmail. Komunikacja newsletterowa oparta była o cykliczny mailing wysyłany raz w tygodniu z informacjami o aktualnych promocjach oraz wiadomości specjalne komunikujące dedykowane akcje marketingowe.
Kreacja
Wdrożony przez nas szablon był mocno spersonalizowany – mailing dopasowujące się do odbiorcy wiadomości na podstawie jego imienia, płci czy zwyczajów zakupowych. Elementy dynamiczne to m.in. nazwa nadawcy, imię odbiorcy, preheader, tytuł wiadomości, banery (rys. 1.) oraz zestawy produktów promocyjnych. Dzięki temu współczynnik CTR był większy o 25% od średniej dla branży e-commerce (na podstawie benchmarku Sign-Up 2014).
Analityka
Wdrożyliśmy również zaawansowaną integrację z Google Analytics oraz silnikiem e-sklepu. W efekcie do systemu Freshmail trafiały dane transakcyjne o zakupach każdego z subskrybentów newslettera, co umożliwiło uruchomienie scenariuszy marketing automation. Jeden z nich odpowiadał za wywołanie sekwencji wysyłek wiadomości po wypełnieniu przez użytkownika formularza zapisu (uproszczony schemat na rys. 2).
Wysyłka
Baza subskrybentów została podzielona na kilkanaście person. Segmentacja dokonywała się automatycznie na podstawie osiąganych przez użytkowników celów w e-sklepie, takich jak odwiedziny określonej kategorii czy dokonanie zakupu. Segmenty użytkowników wykorzystywane były również - oprócz personalizacji cyklicznych newsletterów - do wysyłki specjalnych akcji promocyjnych.
Działania Google ADS
Kluczowym kanałem dla Skalnik.pl jest reklama PPC w Google Ads. Eksperci SEM z Digital Hill stworzyli strukturę konta reklamowego obejmującą 6.600 słów kluczowych wyświetlających 1.500 reklam umieszczonych w 750 grupach.
Strategia reklamowa Ads opiera się na na stałej optymalizacji reklam brandowych (z występowaniem frazy Skalnik) oraz non-brandowych. Poprzez reklamę SEM wspierana jest także cykliczność prowadzonych promocji w e-sklepie – równocześnie z wysyłką newslettera uruchamiane są dedykowane grupy reklam, zmieniane są treści reklam stałych. Nad całością cotygodniowych akcji czuwa eCommerce Manager – zapewnia to synergię działań promocyjnych niezależnie od wykorzystywanego kanału (Google Ads, Facebook Ads, e-mail marketing).
Oprócz standardowych kampanii tekstowych w wyszukiwarce Google uruchomiono także reklamy typu PLA (Product Listing Ads), dynamiczne, graficzne kampanie remarketingowe w sieci reklamowej GDN (Google Display Network) oraz wykorzystano RLSA (Remarketing List for Search Ads), czyli reklamy tekstowe w wyszukiwarce kierowane na listy remarketingowe. Kampanie graficzne oraz PLA odpowiadają za 28% pozyskanych konwersji.
Już po pierwszym kwartale wspólnej pracy naszej agencji z zespołem Skalnik.pl mogliśmy cieszyć się z sukcesu –dużego wzrostu ilości pozyskanych użytkowników przy jednoczesnym zachowaniu kosztów obsługi (budżetów marketingowych) na takim samym poziomie.
Działania Facebook ADS
Jako kanał uzupełniający działania PPC dla skalnik.pl wykorzystywane są reklamy Facebook Ads. Wspierają one komunikację cyklicznych, tygodniowych promocji w e-sklepie oraz promują akcje specjalne. Struktura kampanii zawiera podział na zestawy reklam kierowane m.in. do fanów fanpage Skalnik oraz fanów fanpage’ów konkurencji.
Reklamy graficzne (rys. 4.) podzielone są ponadto na osobne kreacje dla kobiet i mężczyzn. Eksperci Digital Hill wykorzystują również kierowanie na grupy podobnych odbiorców (Lookalike Audiences), co umożliwia efektywne poszerzenie grupy docelowej.
Kampanie te zwykle notują najwyższy współczynnik CTR – nawet 20% większy niż średnia dla całego konta reklamowego. Dzięki wsparciu eCommerce Managera z Digital Hill możliwe jest stałe prowadzenie testów i optymalizacji, m.in. takich jak podział reklam ze względu na płeć, test kierowania na bazę subskrybentów newslettera, porównanie efektywności reklam na osi czasu oraz w prawej kolumnie. Takie analityczne podejście umożliwiło stałą optymalizację prowadzonych działań, która zaowocowała wzrostem przychodów (+242%) oraz transakcji (+246%) przy jednoczesnym zachowaniu wzrostu wsp. konwersji o 62% (porównanie 4Q2015 vs 4Q2014).
Jakie wyniki osiągnęliśmy?
+50%
wzrost przychodu z Google Ads
+241%
wzrost przychodu z Facebook
+27%
total wzrost przychodu z naszych kanałów
+27%
wzrost sesji z naszych kanałów
+25%
lepszy CTR w e-mail marketingu
+62%
wzrost współ. konwersji z Facebooka
Chcesz poznać więcej szczegółów na temat tej kampanii?
Potrzebujesz pomocy w kompleksowej obsłudze kampanii płatnych dla swojej marki? Liczy się dla Ciebie wysoki zwrot z inwestycji? Skontaktuj się z nami. Chętnie wesprzemy Cię swoim doświadczeniem!
Efekty działań dla innych klientów
+32%
wzrost zasięgu kampanii
-20%
koszt pozyskania klienta
+50%
wzrost transakcji
+155%
wzrost liczby zakupów