Pasazbiurowy.pl

Case study z obsługi kampanii PPC i SEO.

Współpraca z klientem rozpoczynała się wraz z powstawaniem od podstaw serwisu pasazbiurowy.pl. W początkowym okresie realizacji projektu skupiliśmy się na przygotowaniu całej struktury serwisu - począwszy od meta tagów, po struktury adresów URL, włącznie ze wskazaniem obszarów, które nie powinny znaleźć się w indeksie. Dzięki tak wczesnemu zastosowaniu rekomendacji SEO, późniejsze prace nad obszarami, które wpływają na widoczność serwisu w wyszukiwarce Google były zdecydowanie efektywniejsze.

Najważniejszymi elementami serwisu, które zostały lub są wciąż przez nas optymalizowane pod kątem prowadzonych kampanii są:

Zalecenia dotyczące Title, description – obecnie pracujemy nad ciągłym ulepszaniem dopasowania słów kluczowych do poszczególnych kategorii oraz kategorii z połączeniem z wybranym filtrem.

Wyindeksowanie zbędnych obszarów strony – dzięki czemu w indeksie Google możemy utrzymywać tylko wartościowe adresy serwisu.

Zalecenia dotyczące hierarchii treści – stworzyliśmy rekomendacje prawidłowej kolejności nagłówków, aby Google otrzymywało informacje o podziale treści na stronie i najważniejszych elementach serwisu.

Pełna struktura adresów URL – przygotowaliśmy listę odpowiednio skonfigurowanych linków, co pozwoliło na pozytywne ocenianie przez Google serwisu klienta.

Działania offsite – pozyskujemy wartościowe linki do strony, które wpływają na widoczność strony w wyszukiwarce.

Opisy – rozwój treści w serwisie odegrał dużą rolę w całym projekcie. Przygotowaliśmy zalecenia content marketingowe dotyczące sposobu tworzenia opisów na stronę, rozwoju treści (zwłaszcza na filtrach) i optymalizacji serwisu pod kątem widoczności na wyrażenia związane z markami (filtr).

Wdrożenie certyfikatu SSL – bezpieczeństwo witryny, a zatem zabezpieczenie jej protokołem https, jest oficjalnym czynnikiem rankującym. Media Ambassador, firma obsługujące sklep klienta, wykonała to wzorowo i według zaleceń.

Optymalizacja crawl budgetu – w ostatnim roku mieliśmy kilka problemów związanych ze stronami, które nie powinny znaleźć się w Google. Zastosowanie tagów noindex, canonical oraz przekierowań 301 (w zależności od sytuacji) pozwoliło uporządkować tę sprawę. Obecnie raport z indeksacji w GSC nie pokazuje żadnych błędów.

Blok tekstowy na stronie głównej –po konsultacjach z klientem podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu bloku tekstowego na stronię główną. To była dobra decyzja.

Blog w katalogu – jedną z najistotniejszych zmian było uruchomienie eksperckiego bloga w obrębie domeny. Artykuły, stworzone według wytycznych SEO, zaczęły rankować na bardzo konkurencyjne słowa kluczowe (również generyczne).

Zmiany w obrębie menu – poprzednie menu „schodkowe” i nieintuicyjne zostało zastąpione nowym, mieszczącym w jednej zakładce więcej kategorii.

Paginacja – problemy z paginacją zostały rozwiązane poprzez wdrożenie znaczników rel=next i rel=prev. Dokładnie tak jak życzy sobie tego Wielki G.

Opisy kategorii –wiele kluczowych z biznesowego punktu widzenia kategorii zostało wzbogaconych o opisy.

Solidna kampania link buildingowa –wykorzystując zasoby agencyjne oraz pozaagencyjne znacznie zwiększyliśmy liczbę linkujących domen. Szczególnie tyczy się to ostatnich dwóch kwartałów 2018 roku.

Działania google ads (Adwords)

Wprowadzane od początku rekomendacje dotyczące SEO uzupełniane są prowadzoną przez Digital Hill kampanią Google Ads. W ramach projektu wydzielono osobne kampanie produktowe z uwzględnieniem grup produktów, tak, aby kontrolować istotność wyświetlania wybranych produktów, jak i skuteczniej dostosowywać stawki. Optymalizacja działań w tym obszarze opiera się na 3 filarach:

  • Kampanii produktowej – wzrost przychodów kampanii jest efektem jest wydzielenia kampanii produktowych na kategorie produktów i marki z uwzględnieniem kosztu pozyskania użytkownika i marży produktu.
  • Kampanii dynamicznej – której sukces zależny jest od nieustannej optymalizacji treści na stronie klienta.
  • Pozyskiwania nowych i powracających klientów – jako, że wzięty pod naszą opiekę serwis był całkowicie nowy, a potencjał ruchu z SEO był wstrzymany przez poziom wdrożeń, kampania AdWords służyła do pozyskania nowych użytkowników. Remarketing z kolei wydzielony został nie tylko pod kątem zbliżania się użytkownika do wykonania transakcji, ale ze względu na kategorie produktów, którymi był zainteresowany. Sprowadza się to do przypominania się użytkownikowi w ramach kategorii produktów, które pozwalają osiągnąć wyższą rentowność projektu

Aktualnie kampanie prowadzone dla Pasazbiurowy.pl są wciąż optymalizowane z udziałem strategii klienta, na podstawie informacji, które kategorie produktów mają być szczególnie promowane, w tym na strategii marży czy też danych o konkurencji.

Efekty współpracy

Porównując działania z obszaru optymalizacji serwisu w okresach współpracy maj 2015 – wrzesień 2015 do tego samego okresu w 2016 roku, osiągnęliśmy:

  • Wzrost sesji – 360,04%
  • Wzrost nowych użytkowników – 345,52%
  • Przyrost transakcji – 371,43%
  • Wzrost przychodów – 736,22%

Porównując rok do roku 2016 z 2017 (lipiec – lipiec), osiągnęliśmy:

  • Wzrost sesji – 126%
  • Wzrost nowych użytkowników – 115%
  • Przyrost transakcji – 79,5%
  • Wzrost przychodów – 100,5%

Porównując rok do roku 2017 z 2018 (lipiec – lipiec), osiągnęliśmy:

  • Wzrost sesji – 76%
  • Wzrost nowych użytkowników – 71%
  • Przyrost transakcji – 47%
  • Wzrost przychodów – 54%

Chociaż wzrosty nie są w ostatnim czasie już tak spektakularne, co wynika z już osiągniętej bardzo dobrej optymalizacji, nadal robią wrażenie. Na sukces złożyło się zaangażowanie klienta i szybkie wprowadzanie rekomendacji, a także sprawne działania deweloperów z Media Ambassador. Duże znaczenie odegrał także content, którego pierwszorzędną jakość Google docenił niespodziewanie szybko. 

Kampania Google Ads zaś od początku współpracy generuje ponad 65% całkowitego ruchu i 32% przychodu. Odnotowaliśmy również:

  • 133% wzrostu ruchu z Google Ads w porównaniu z ubiegłym rokiem;
  • 265% wzrostu ruchu wykonywanego przez powracających użytkowników i ponad 746% wzrostu wykonywanych przez nich transakcji.

Aktualizacja: od 2016 minęło wiele czasu. Obecnie kampania odpowiada za większy wolumen ruchu. W 2018 było to 73% wszystkich sesji oraz 37% przychodów.

Miło nam poinformować o naszym zadowoleniu ze współpracy z Digital Hill. Firmę tę cechuje pełen profesjonalizm, fachowe doradztwo oraz zaangażowanie w powierzone zadania. Bez wątpienia polecamy Digital Hill jako firmę godną zaufania. Jesteśmy przekonani że nasza dalsza współpraca będzie przebiegać równie owocnie.
Grzegorz Koptyra
pasazbiurowy.pl

Chcesz poznać więcej szczegółów na temat tej kampanii?

efekty naszych działań

+ 0 %
wzrost zasięgu kampanii
- 0 %
koszt pozyskania klienta
+ 0 %
wzrost transakcji
+ 0 %
wzrost ilości zakupów

Chcesz wypozycjonować .

Nie ma problemu! Oferujemy model rozliczeń oparty o success-fee, w którym część naszej pracy uzależniona jest od efektywność pozycjonowania. Nasze działania prowadzimy w oparciu o pozycjonowanie long tail dla eCommerce.

hello@digitalhill.pl
+48 71 757 50 56

lub bezpośrednio:
Magdalena Pawelec / Chief Operating Officer
tel. +48 603 554 771
e-mail: magdalena.pawelec@digitalhill.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Wagonowa 2D, 53-609 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Przewiń do góry