Biuro Plus

Chcesz sprawdzić co możemy dla Ciebie zrobić w eCommerce?

Pasazbiurowy.pl (Biuro Plus) to lider na polskim rynku rozwiązań biurowych dla firm. W swojej ofercie posiada szeroki wybór artykułów papierniczych, biurowych, materiałów eksploatacyjnych, urządzeń biurowych oraz artykułów spożywczych i chemicznych. Digital Hill wspiera markę w zakresie pozycjonowania oraz kampanii Adwords.

Zakres prowadzonych działań 

Współpraca z klientem rozpoczynała się wraz z powstawaniem od podstaw serwisu pasazbiurowy.pl. W początkowym okresie realizacji projektu skupiliśmy się na przygotowaniu całej struktury serwisu - począwszy od meta tagów, po struktury adresów URL, włącznie ze wskazaniem obszarów, które nie powinny znaleźć się w indeksie. Dzięki tak wczesnemu zastosowaniu rekomendacji SEO, późniejsze prace nad obszarami, które wpływają na widoczność serwisu w wyszukiwarce Google były zdecydowanie efektywniejsze.

Najważniejszymi elementami serwisu, które zostały lub są wciąż przez nas optymalizowane pod kątem prowadzonych kampanii są: 

  1. Zalecenia dotyczące Title, description – obecnie pracujemy nad ciągłym ulepszaniem dopasowania słów kluczowych do poszczególnych kategorii oraz kategorii z połączeniem z wybranym  filtrem.
  2. Wyindeksowanie zbędnych obszarów strony – dzięki czemu w indeksie Google możemy utrzymywać tylko wartościowe adresy serwisu.
  3. Zalecenia dotyczące hierarchii treści – stworzyliśmy rekomendacje prawidłowej kolejności nagłówków, aby Google otrzymywało informacje o podziale treści na stronie i najważniejszych elementach serwisu.
  4. Pełna struktura adresów URL – przygotowaliśmy listę odpowiednio skonfigurowanych linków, co pozwoliło na pozytywne ocenianie przez Google serwisu klienta.
  5. Działania offsite – pozyskujemy wartościowe linki do strony, które wpływają na widoczność strony w wyszukiwarce.
  6. Opisy - rozwój treści w serwisie odegrał dużą rolę w całym projekcie. Przygotowaliśmy zalecenia content marketingowe dotyczące sposobu tworzenia opisów na stronę, rozwoju treści (zwłaszcza na filtrach) i optymalizacji serwisu pod kątem widoczności na wyrażenia związane z markami (filtr).

Google AdWords

Wprowadzane od początku rekomendacje dotyczące SEO uzupełniane są prowadzoną przez Digital Hill kampanią AdWords. W ramach projektu wydzielono osobne kampanie produktowe z uwzględnieniem grup produktów, tak, aby kontrolować istotność wyświetlania wybranych produktów, jak i skuteczniej dostosowywać stawki. Optymalizacja działań w tym obszarze opiera się na 3 filarach:

  • Kampanii produktowej – wzrost przychodów kampanii jest efektem jest wydzielenia kampanii produktowych na kategorie produktów i marki z uwzględnieniem kosztu pozyskania użytkownika i marży produktu.
  • Kampanii dynamicznej – której sukces zależny jest od nieustannej optymalizacji treści na stronie klienta.
  • Pozyskiwania nowych i powracających klientów - jako, że wzięty pod naszą opiekę serwis był całkowicie nowy, a potencjał ruchu z SEO był wstrzymany przez poziom wdrożeń, kampania AdWords służyła do pozyskania nowych użytkowników. Remarketing z kolei wydzielony został nie tylko pod kątem zbliżania się użytkownika do wykonania transakcji, ale ze względu na kategorie produktów, którymi był zainteresowany. Sprowadza się to do przypominania się użytkownikowi w ramach kategorii produktów, które pozwalają osiągnąć wyższą rentowność projektu

Aktualnie kampanie prowadzone dla Pasazbiurowy.pl są wciąż optymalizowane z udziałem strategii klienta, na podstawie informacji, które kategorie produktów mają być szczególnie promowane, w tym na strategii marży czy też danych o konkurencji.

Efekty współpracy

Porównując działania z obszaru optymalizacji serwisu w okresach współpracy maj 2015 – wrzesień 2015 do tego samego okresu w 2016 roku, osiągnęliśmy:

  • Wzrost sesji - 360,04%
  • Wzrost nowych użytkowników - 345,52%
  • Przyrost transakcji - 371,43%
  • Wzrost przychodów - 736,22%
Rys. 3. Wyniki obrotu oraz ilości transakcji vs. koszty obsługi w Google AdWords.
Rys. 3. Wyniki obrotu oraz ilości transakcji vs. koszty obsługi w Google AdWords.

Kampania AdWords zaś od początku współpracy generuje ponad 65% całkowitego ruchu i 32% przychodu. Odnotowaliśmy również:

  • 133% wzrostu ruchu z AdWords w porównaniu z ubiegłym rokiem;
  • 265% wzrostu ruchu wykonywanego przez powracających użytkowników i ponad 746% wzrostu wykonywanych przez nich transakcji.

Nowe case study wprost na Twojego maila?

Fields marked with an * are required

Zrealizowane projekty

Zobacz wszystkie