kodilla

Case study z obsługi SEO 

wyzwania i cele

Klient od początku współpracy miał zbudowaną rozpoznawalność brandu oraz mocny, naturalny profil linków. Jednak widoczność organiczna serwisu była niewielka i stanowiła niewielki udział ruchu na stronie. Naszym głównym zadaniem było zwiększenie ruchu organicznego.

Po wstępnej analizie sytuacji wyjściowej, wspólnie z klientem ustaliliśmy najważniejsze cele działań w obszarze SEO:

  • zwiększenie udziału ruchu organicznego na stronie,
  • zwiększenie widoczności bloga,
  • zdominowanie wyników wyszukiwania dla fraz związanych z nauką programowania,
  • zwiększenie ilości leadów z ruchu organicznego.

realizacja projektu

Zaplanowana strategia obejmowała wiele obszarów i wymagała dużego zaangażowania wewnętrznych działów Kodilli oraz zespołu SEO. Z tego względu całość została podzielona na kilka etapów, które były sukcesywnie wdrażane w kolejnych miesiącach współpracy. 

Etap 1

Na początku zajęliśmy się optymalizacją najważniejszych aspektów technicznych strony oraz wdrożeniem zaleceń dotyczących słów kluczowych z najwyższym priorytetem. Żeby osiągnąć jak najlepsze rezultaty, dla każdej frazy wykonaliśmy osobną analizę, która uwzględniała intencje użytkownika oraz jakość i rodzaj treści, które wyświetlają się w wyszukiwarce dla danego zapytania. Dzięki temu mogliśmy jak najlepiej przygotować treść oraz rodzaj podstrony, która miała wyświetlać się w wynikach wyszukiwania dla danego słowa kluczowego. Podstrony, które zostały stworzone na potrzeby pozycjonowania zostały odpowiednio uwzględnione w strukturze serwisu tak, żeby przekazać im jak największą wartość.

Etap 2

W następnej kolejności zajęliśmy się optymalizacją bloga, który docelowo miał być ważną częścią ruchu na stronie. Przeanalizowaliśmy wszystkie stare wpisy, żeby wykorzystać jak najwięcej ich potencjału oraz zaczęliśmy realizować plan contentowy publikująć pierwsze artykuły na potrzeby pozycjonowania. Zaplanowaliśmy również strukturę linkowania wewnętrznego na blogu, która miała wzmocnić najważniejsze wpisy.

Etap 3

Kolejnym etapem było wdrożenie strategii link buildingu, która obejmowała m.in. wykorzystanie potencjału innych działań podejmowanych przez Kodillę m.in. webinary czy wywiady z pracownikami z branży IT.

Etap 4

Po wstępnej optymalizacji serwisu i stopniowym wdrażaniu strategii rozbudowy bloga oraz link buildingu, przystąpiliśmy do optymalizacji fraz z mniejszym priorytetem. Na jej potrzeby stworzyliśmy kolejne tematyczne podstrony oraz artykuły.

Etap 5

Aby utrzymać wzrost widoczności, cały czas wykonujemy cykliczne analizy słów kluczowych oraz wprowadzamy drobne optymalizacje techniczne. Staramy się wykorzystać jak najwięcej potencjału w każdym możliwym obszarze. Działania SEO nie są czynnością jednorazową i wymagają systematycznej pracy.

efekty kampanii

Po kilku miesiącach współpracy udało nam się osiągnąć bardzo zadowalające efekty. Zrealizowaliśmy wszystkie zamierzone cele, a cel zdominowania wyników wyszukiwania i zdeklasowane konkurencji został wykonany z nawiązką.

Ruch organiczny

Po kilku miesiącach współpracy udało nam się wygenerować 220% więcej użytkowników, 240% więcej nowych użytkowników oraz 127% więcej sesji z kanału Google Organic.

organic search porównanie

google search console

Liczba kliknięć w Google Search Console wzrosła o 230%, a liczba wyświetleń wzrosła o 175%.

search console

senuto

Według narzędzia Senuto liczba słów kluczowych w top3 wzrosła o 626% (z 45 na 327), w top10 o 254% (z 228 na 808), a w top50 o 100% (z 1510 na 3008).

konkurencja

Zdeklasowaliśmy konkurencję i z nawiązką zrealizowaliśmy cel zdominowania organicznych wyników wyszukiwania dla fraz związanych z nauką programowania. Poniżej wykres z porównaniem do największych firm konkurencyjnych.

senuto

słowa kluczowe

Skutecznie wypozycjonowaliśmy wszystkie najważniejsze słowa kluczowe z branży oraz setki fraz nawiązujących do działalności firmy. 

content + video

Dzięki udanej współpracy z wewnętrznym działem marketingu Kodilli udało nam się skutecznie połączyć działania SEO z innymi kanałami, takimi jak video, co pozwoliło zwiększyć zasięgi oraz urozmaicić wyniki wyszukiwania.

nauka programowania
nauka programowania mobile

direct answers, czyli pozycja 0

Tworzenie wysokiej jakości treści zgodnie z zaleceniami SEO pozwoliło dla wielu fraz dostać się do Direct Answers, czyli osiągnąć tak zwaną “pozycję 0”.

konwersje

Wzrost ruchu organicznego przełożył się również na wzrost konwersji:

cel1
cel2
cel3
konwersje

efekty działań dla innych klientów

+ 0 %
wzrost zasięgu kampanii
- 0 %
koszt pozyskania klienta
+ 0 %
wzrost transakcji
+ 0 %
wzrost ilości zakupów

Chcesz wypozycjonować .

Nie ma problemu! Oferujemy model rozliczeń oparty o success-fee, w którym część naszej pracy uzależniona jest od efektywność pozycjonowania. Nasze działania prowadzimy w oparciu o pozycjonowanie long tail dla eCommerce.

hello@digitalhill.pl
+48 71 757 50 56

lub bezpośrednio:
Magdalena Pawelec / Chief Operating Officer
tel. +48 603 554 771
e-mail: magdalena.pawelec@digitalhill.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Wagonowa 2D, 53-609 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Przewiń do góry