zaufane kliniki

Case study z obsługi SEO 

wyzwania w projekcie

Konkurencją dla Zaufanych Klinik są zarówno strony prywatnych klinik, gabinetów, szpitali, blogi o tematyce medycznej oraz portale związane z medycyną.

To, co wyróżnia serwis ZaufaneKliniki.pl na tle konkurencji, to przede wszystkim opracowanie opisów zabiegów na stronach przez specjalistów w danej dziedzinie, ale również możliwość zadania pytania na forum, porównania ceny zabiegu we wszystkich dostępnych lokalizacjach, porównanie klinik oferujących zabiegi, różnorodność specjalizacji i duża ilość dostępnych zabiegów.

realizacja projektu

Audyt SEO i optymalizacja kodu serwisu

Na samym początku kampanii przeprowadziliśmy audyt SEO strony, który pozwolił nam jasno określić części serwisu, które należy zoptymalizować. Dużym problemem strony była przede wszystkim duplikacja treści oraz meta tagów. Głównym założeniem projektu było zatem rozdzielenie stron zawierających tą samą treść na stronach głównych zabiegów, na stronach zabiegów konkretnych miast oraz w poradniku medycznym.

Kwestie techniczne

Kolejnym krokiem było szczegółowe sprawdzenie wszystkich stron w serwisie pod kątem technicznym, czyli:

  • ustalenie w których miejscach powinny znaleźć się tagi canonical aby uniknąć zjawiska duplicate content wewnątrz serwisu. W tym przypadku było to jedyne rozwiązanie dla stron klinik, które w adresie oprócz nazwy kliniki miały nazwę zabiegu np. https://zaufanekliniki.pl/centrum-medyczne-proclinic/plastyka-blizn
  • stworzenie strony 404 – zaufanekliniki.pl nie posiadały strony 404, przez co możliwe było utworzenie każdego adresu URL np. zaufanekliniki.pl/cokolwiek, zaufanekliniki.pl/trzebatozmienic itd.
  • stworzenie zaleceń do paginacji – wszystkie strony, które zawierały w adresie URL zabieg + miasto wymagały implementacji paginacji, ponieważ indeksowały się wszystkie strony w stronicowaniu, np. https://zaufanekliniki.pl/medycyna-estetyczna/2https://zaufanekliniki.pl/medycyna-estetyczna/3
  • dokonanie zmiany w adresach zabiegów i zabiegów + miasto – aby uniknąć powielania treści w adresach URL został dodany symbolu „#” w zakładkach „CENA” oraz „NFZ”, zarówno na podstronach zabiegów jak i podstronach zabiegów + miasto. Przykładowo adres https://zaufanekliniki.pl/plastyka-powiek-gornych-metoda-chirurgiczna/wroclaw/cena i został zmieniony na https://zaufanekliniki.pl/plastyka-powiek-gornych-metoda-chirurgiczna/wroclaw#cena 
  • stworzenie przekierowania 301 – strona zaufanekliniki.pl była dostępna zarówno w wersji z „/” na końcu adresu ur,l jak i bez „/” na końcu adresu url np. https://zaufanekliniki.pl/medycyna-estetyczna i https://zaufanekliniki.pl/medycyna-estetyczna/
  • dodanie linkowania wewnętrznego – na stronie zaufanekliniki.pl istniało linkowanie wewnętrzne, ale brakowało np. breadcrumbs na stronach, zaś same anchory, jeśli już się pojawiały, to kierowały na strony zabieg + miasto zamiast na stronę główną zabiegu;
  • usunięcie zbędnych adresów – usunięcie wszystkich stron klinik w serwisie, które w adresie URL zawierają miasto. Docelowo został tylko jeden adres kliniki, dzięki temu możliwe było uniknięcie duplikacji treści i niepotrzebnego indeksowania stron w kolejnym obszarze strony.

Przykłady stron, które zostały usunięte:

  • zaufanekliniki.pl/centrum-medyczne-proclinic/warszawa
  • zaufanekliniki.pl/centrum-medyczne-proclinic/wroclaw
  • zaufanekliniki.pl/centrum-medyczne-proclinic/opole
  • zaufanekliniki.pl/centrum-medyczne-proclinic/kielce
  • zaufanekliniki.pl/centrum-medyczne-proclinic/lublin

strategia rozwoju serwisu

Ze względu na to, że serwis ZK jest bardzo rozbudowaną stroną, konieczne było obranie odpowiedniej strategii pozwalającej na rozwój całego serwisu. W zależności od podjętej strategii w określonym czasie nasze działania skupiały się na podniesieniu widoczności konkretnych słów kluczowych lub poszerzeniu o nowe frazy.

Aby możliwe było linkowanie całego serwisu należało ustalić strategię, która zakładała określoną liczbę podstron zabiegów w danym miesiącu. W przypadku linkowania postawiliśmy na dywersyfikacje źródeł, skupiając się na  pozycjonowaniu w modelu long-tail. W pierwszej kolejności linkowane były podstrony, których frazy w GSC wskazywały, że użytkownicy mogą znaleźć stronę Zaufanych Klinik poprzez właśnie konkretną frazę, następnie wybrane były zabiegi, które zostały opisane przez specjalistów.

Największym wyzwaniem było zmierzenie się z ilością stron w serwisie. O ile sama treść na podstronach była bardzo dobra pod kątem SEO, to ilość duplikacji niestety nie. W przypadku tak dużych stron ogromnym wyzwaniem jest stworzenie unikalnych treści na tysiącach stron, dlatego w takich sytuacjach warto sięgać po inne, dynamiczne rozwiązania. Dla zaufaneklinik.pl takim rozwiązaniem było stworzenie tekstu ze zmiennymi, które zmieniały się w zależności od miasta, nazwy zabiegu, klinik oraz województwa. W przypadku poradnika medycznego zdecydowaliśmy na przekierowanie 301, strona do strony, co oznacza, że konkretny zabieg z poradnika medycznego przekierowany został na stronę odpowiadającemu mu zabiegowi. W przypadku stron, które zawierały takie same treści na stronach zabieg + miasto zaimplementowany został tekst ze zmiennymi, które zmieniały się względem konkretnego miasta, klinik i nazwy zabiegu. Pozwoliło to na rozdzielenie różnych stron o tej samej treści.

efekty kampanii

Nasza współpraca z Zaufanymi Klinikami rozpoczęła się w październiku 2016r. Od tego czasu udało nam się osiągnąć znaczne wzrosty w zakresie widoczności, jak i ruchu na stronie. Dla zaprezentowania wyników pokazujemy dane październik 2016 vs kwiecień 2017.
SŁOWA KLUCZOWE:
  • Słowa kluczowe w TOP10 październik 2016 – 3368
  • Słowa kluczowe w TOP10 kwiecień 2017 – 7578 , wzrost ok 55%
  • Słowa kluczowe w TOP50 październik 2016 – 18791
  • Słowa kluczowe w TOP50 kwiecień 2017 – 32220, wzrost ok 40%

efekty działań dla innych klientów

+ 0 %
wzrost zasięgu kampanii
- 0 %
koszt pozyskania klienta
+ 0 %
wzrost transakcji
+ 0 %
wzrost ilości zakupów

Chcesz wypozycjonować .

Nie ma problemu! Oferujemy model rozliczeń oparty o success-fee, w którym część naszej pracy uzależniona jest od efektywność pozycjonowania. Nasze działania prowadzimy w oparciu o pozycjonowanie long tail dla eCommerce.

hello@digitalhill.pl
+48 71 757 50 56

lub bezpośrednio:
Magdalena Pawelec / Chief Operating Officer
tel. +48 603 554 771
e-mail: magdalena.pawelec@digitalhill.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Wagonowa 2D, 53-609 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Przewiń do góry