Co zainteresuje Twoich klientów w 2022? Przewidywania trendów marketingowych

Inkluzywność, zrównoważony rozwój, bezpieczeństwo danych i słuszna sprawa – wokół tych pojęć będziemy kształtować marketing przyszłości. Początek roku to czas wzmożonej kreatywności i tworzenia strategicznych planów na najbliższe miesiące. Daj się zainspirować i poznaj trendy reklamowe na 2022 rok.

Jaki będzie konsument 2022 roku?

Za sprawą pandemii nasze życia jeszcze bardziej przeniosły się do przestrzeni online, która stała się dla wielu osób nową rzeczywistością. „Gracze grają na Twitchu. Czytelnicy czytają na Goodreads. Rowerzyści jeżdżą na rowerach na Peloton. Nasze cyfrowe społeczności nigdy nie były bogatsze, bardziej żywe i bardziej wpływowe na nasze codzienne doświadczenie życia niż teraz” – konstatują analitycy w raporcie Social Trends 2022 opublikowanym przez platformę Hootsuite.

Warto również podkreślić, że w konsekwencji ograniczeń związanych z pandemią, coraz więcej seniorów zaczęło regularnie korzystać z sieci. Jak wymienia Portal Spożywczy: „Ponad 60% konsumentów w wieku 60+ odwiedza serwis społecznościowy przynajmniej raz w tygodniu. Dlatego firmy oferujące proste, intuicyjne rozwiązania cyfrowe, zwiększą swoje szanse na dotarcie do tej nowej grupy.”

Każdego dnia zderzamy się z ogromem informacji, często przegadanych lub mało wartościowych, dlatego coraz więcej konsumentów z rezerwą podchodzi do otrzymywanych treści. Rosnące wymagania klientów muszą przekładać się na sprawne działania contentowe. W cenie będą zatem angażujące, kreatywne komunikaty, które wpływają na wyobraźnię klientów i dotykają ich emocji.

Dążenie do autentycznego, bliskiego kontaktu kupujących z marką przełoży się również na zwiększanie aktywności w social mediach, współpracę z mikroinfluencerami czy personalizację oferty. Autentyczność będzie również wyrażana przez zaangażowanie firm w sprawy społeczne.

Brand purpose sprzymierzeńcem każdej marki

Jak radzą specjaliści w globalnym raporcie dotyczącym zachowań użytkowników usług cyfrowych przygotowanym przez Deloitte: „Zacznij od ustalenia etosu firmy, a następnie dopracuj wartości, ważne dla Twoich klientów.”

Brand purpose, czyli powód istnienia firmy, to część budowania osobowości marki. Obecnie mocnym trendem jest tworzenie biznesu z misją, który odznacza się spójną komunikacją, a także silnym i otwartym zaznaczeniem ważnych dla marki wartości. W kreowaniu strategii dobrym pomysłem jest wykorzystywanie nie tylko wiodących trendów, ale również lokalnych kontekstów czy historii założenia firmy.

Inkluzywny i zrównoważony marketing, który nie jest tylko sloganem

Jak możemy przeczytać w raporcie „Zaangażowanie społeczne firm” opublikowanym przez Uniwersytetu SWPS oraz markę Wedel, aż 63 % Polaków twierdzi, że uwzględnianie celów społecznych powinno być stałym elementem działań przedsiębiorstw, a 45 % oczekuje zwiększenia zaangażowania po ustaniu pandemii.

Nadążanie za zmianami otaczającej nas rzeczywistości powinno być zatem wysoko na liście priorytetów w strategii marketingowej. Ekologia, ruchy zero waste, troska o klimat czy zaangażowanie w sprawy społeczne przybiorą na sile. Świadomi konsumenci oczekują, że marki podejmą działania w trosce o ważne dla nich sprawy.

Świat wirtualny stał się mocno spolaryzowany – coraz baczniej przyglądamy się działaniom marek i nie przepuszczamy bez echa żadnej wpadki wizerunkowej. Współcześni konsumenci oczekują także, że firmy będą dynamicznie nadążać za zmianami społecznymi i na bieżąco dostosowywać do nich komunikację.

Ważne będzie zatem rozważne planowanie współpracy z influencerami (szerzej o zasadach i skuteczności influencer marketingu pisaliśmy tutaj) czy ekspertami w swojej dziedzinie, a także odpowiednie etykietowanie oferowanych produktów przyjaznych dla środowiska.

Bezpieczeństwo w sieci na pierwszym planie

Stajemy się coraz bardziej świadomi zagrożeń, jakie wynikają z funkcjonowania w internecie, takich jak fake newsy, spam czy utrata prywatności. Z większą rezerwą podchodzimy do otrzymywanych informacji i dążymy do poznania prawdy.

Wrażliwość ta przekłada się również na podejrzliwość internatów co do zbierania ich danych osobowych. Świadome firmy powinny więc stosować komunikaty i narzędzia, które dają klientom poczucie kontroli nad udostępnianymi informacjami.

Postaw na współczesny marketing z Digital Hill

Chcesz tworzyć lepsze strategie marketingowe, zorientowane na rzeczywiste i aktualne potrzeby Twoich odbiorców? Zapoznaj się z propozycją Digital Hill – jesteśmy doświadczoną i skuteczną agencją marketingu internetowego. Rosnące zaawansowanie technologiczne działań marketingowych wymaga efektywnych pomiarów skuteczności. Sprawdź jak możemy wspomóc Twoją firmę przygotowując kampanię skrojoną na Twoje potrzeby – content marketing. Wspólnie stworzymy dynamiczne rozwiązania dla Twojej marki i celnie przekształcimy dotychczasowe taktyki dotyczące pozyskiwania i utrzymywania klientów.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

hello@digitalhill.pl
+48 71 757 50 56

lub bezpośrednio:
Magdalena Pawelec / Chief Operating Officer
tel. +48 603 554 771
e-mail: magdalena.pawelec@digitalhill.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Strzegomska 140A, 54-429 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Przewiń do góry