Nie od dziś wiemy, że branża social media rozwija się z dnia na dzień. Pozostanie na bieżąco ze wszystkimi nowościami daje nam możliwość pełnego wykorzystywania platform mediów społecznościowych, a co za tym idzie – tworzenia ciekawych kreacji i możliwości wyróżnienia się. Ostatni tydzień przyniósł wiele nowości – zresztą, przeczytajcie sami w naszym cyklu TygodNJÓwka!
Oficjalne zmiany w algorytmie Facebooka
Co zrobić, aby dotrzeć do większej ilości użytkowników?
Mark Zuckerberg w swoim poście z 11 stycznia 2018r. ogłosił oficjalne zmiany w algorytmie Facebooka. W odpowiedzi na coraz większą ilość reklam przeplatających się z aktualnościach wraz z postami użytkowników, Zuckerberg zapowiedział, iż w 2018 platforma stawiać będzie na relacje między użytkownikami. To te posty będziemy widzieć częściej w aktualnościach. Z jednej strony może nam się wydawać, że to duże zagrożenie dla reklamodawców. Spójrzmy na to jednak inaczej – gdyby platforma nie podjęła tego kroku, zaangażowanie użytkowników w samo odwiedzanie Facebooka mogłoby zacząć spadać. Komu wtedy wyświetlalibyśmy reklamy?
Zamiast zamartwiać się nad kolejnym spadkiem zasięgów, pomyślmy co zrobić, aby docierać do większej ilości osób. Specjalnie dla Was przedstawiamy kilka sposobów:
- „Wyświetlaj najpierw” – w ostatnich dniach coraz więcej firm/fanpage’y informowało fanów, o tym, jak sprawić, by byli na bieżąco z aktualnościami danego profilu. Jest to bardzo dobry pomysł. Najlepszym sposobem wydaje się być nagranie/napisanie krótkiej instrukcji jak to zrobić i skierowanie jej do fanów.
- Live – pokazywanie się live do swoich fanów staje się coraz bardziej popularne. Można się spodziewać, że w przyszłość będzie to już MUST w komunikacji. Zastanów się, co możesz przekazać jako marka/grupa swoim fanom. Pamiętaj o zapewnieniu wysokiej jakości nagrania i dobrym przygotowaniu. Nie ma nic gorszego, niż relacja na żywo, do której nie jesteśmy gotowi. Zrób sobie próbę – myśl o tym tak samo, jakbyś wychodził przed prawdziwą publikę.
- Masz fanpage? Załóż grupę! Sposób idealny na komunikację marki z klientami. Tutaj również pamiętaj o byciu profesjonalnym. Grupa musi być bardzo dobrze moderowana. Nie zapomnij także o zachęcaniu użytkowników do interakcji. Posty, ciekawostki, pytania – uruchom swoją kreatywność!
- Postuj częściej. Planuj posty również na weekend. Możesz to zrobić za pomocą Menadżera Firmy.
Social media marketing – zobacz więcej.

Facebook Communities Summit Europe – fakty z wydarzenia
9 lutego w Londynie odbył się oficjalny event Facebook Communities Summit Europe – wydarzenie dotyczyło grup na Facebooku. Wyraźnie widać, że portal zaczyna inwestować w rozwijanie funkcjonalności i bezpieczeństwa grup.
Ujawniono 4 fakty:
- Możliwość dodania reguł, czyli regulaminu grupy. Grupy na Facebooku są coraz bardziej popularne, a co za tym idzie, coraz większe. Każdy administrator grupy, który chce dobrze zarządzać grupą, powinien ustalić regulamin. Pomoże to w utrzymaniu ładu grupy oraz pozwoli uniknąć sporów wśród członków. Jak to zrobić? Przejdź do zakładki Zarządzaj grupą à Ustawienia reguł. Masz możliwość napisania maksymalnie 10 reguł. Facebook również daje Ci opcję wybrania przykładowych, popularnych zasad.
- Personalizacja wyglądu grup – kolorów! Niestety ta funkcja jak na razie dostępna jest tylko dla użytkowników urządzeń z system iOS (cóż za zaskoczenieJ). Facebook będzie również proponował kolor grupy. Propozycja bazować będzie na kolorze pasującym do zdjęcia w tle. Różowa? Niebieska? Będzie kolorowo!
- Rozbudowany system dla administratorów à Narzędzia i statystyki dla administratora. Wszystko w jednym miejscu: Ustawienia grupy, statystyki, prośby o dołączenie i inne. Bardzo ułatwi to zarządzanie grupą.
- Ogłoszenia w grupach – możliwość podpięcia do 10 postów na górze grupy. Kliknij w magiczne trzy kropki przy poście, który chcesz wyróżnić i zaznacz Oznacz jako ogłoszenie.
Pamiętaj, by aktualizować aplikację Facebook i pozostać na czasie ze wszystkimi nowościami.

Facebook Ads – zobacz więcej.
Koniec dla postów clickbaitowych
„Udostępnij na swojej tablicy..”, „Oznacz osobę, która…”, „Z kim odwiedziłbyś to miejsce..” – znamy wiele postów, które tak się zaczynają. Dla marketerów cel jest jasny – zwiększenie zasięgów. W grudniu Facebook ogłosił, że będzie karał profile i strony, który starają się nabić tym sposobem zasięgi. Dotyczy to również konkursów – więc, drogi marketerze, strzeż się tych metod w Twoich konkursach i postach. Karą za tego typu treści ma być rygorystyczne obniżenie zasięgu postów, jak i znaczne obniżenie rankingu stron na Facebooku.

Nowa opcja targetowania
Facebook daje nam kolejne możliwości w zakresie targetowania niestandardowych grup odbiorców. Pojawiły się dwie nowe opcje:
- Osoby, który udostępniły nasze treści.
- Osoby, które zatrzymały się na naszej reklamie, ale nie kliknęły w nią.
Druga opcja wydaję się być bardzo pomocna. Użytkownik nie kliknął, ale zatrzymał się na reklamie – to już połowa sukcesu. Może to nam dać do myślenia – jak możesz poprawić treść reklamy, tak aby użytkownik jednak w nią kliknął?
Jeśli chcesz pozostać na bieżąco – obserwuj naszego bloga. Już za tydzień kolejna porcja świeżych wiadomości ze świata Social Media.
Zespół Kreacji i Strategii, Digital Hill