PodSEMowanie miesiąca – 01.2018

podsumowanie miesiąca digital hill

Początek nowego roku w świecie Google AdWords – sprawdzamy, co wydarzyło się w styczniu 2018.

Zaostrzenie zasad programu Google Ad Grants

Podmioty non-profit, będące beneficjentami programu Ad Grants, dotknęła duża zmiana w kontekście minimalnych wymagań, jakie należy spełnić, by móc dalej korzystać ze wsparcia Google. Dla wielu organizacji oznacza to konieczność krytycznego przyjrzenia się swoim działaniom w zakresie prowadzenia kampanii AdWords i zdwojenia wysiłków marketerów, a nierzadko – zwrócenia się o wsparcie do firm zewnętrznych. Google chce w ten sposób nakłonić wszystkich uczestników do poprawy standardów jakości finansowanych z grantów działań marketingowych.

Jedną z najpoważniejszych zmian obowiązujących od 1 stycznia 2018 roku jest wyznaczenie minimalnego poziomu współczynnika klikalności – wynosi on całkiem sporo, bo aż 5%. Aby jeszcze skuteczniej zmobilizować uczestników Ad Grants do pracy w kampaniach, Google określiło również limit czasu konieczny do osiągnięcia tego wyniku – zaledwie dwa miesiące.

Kolejne zaostrzenie zasad dotyczy zakazu wyświetlania reklam na słowa kluczowe związane z brandem innym niż własny, a także używania fraz pojedynczych i zbyt ogólnych (z uwzględnieniem nielicznych wyjątków, w tym oczywiście słów określających należącą do użytkownika markę) – w ten sposób Google dąży do wyeliminowania klasycznych „przepalaczy” budżetu. Minimalny akceptowany wynik jakości dla słowa kluczowego to 2.

Każde aktywne konto Ad Grants powinno być od teraz kierowane na konkretny obszar działalności danej organizacji non-profit. Dodatkowe wymagania dotyczą też tradycyjnych zasad zarządzania kontem AdWords: obowiązują co najmniej dwie aktywne grupy reklam na daną kampanię, zawierające zestaw odpowiednio dobranych słów kluczowych oraz po dwie aktywne reklamy; konto powinno posiadać co najmniej dwa rozszerzenia reklam z linkami do podstron.

Zaostrzone i ściśle zdefiniowane zostały również zasady dotyczące jakości witryn, akceptowanych przez Google ram działalności komercyjnej oraz spójności kampanii z misją organizacji.

Wszystkie szczegóły i uaktualnienia dostępne są na stronie Programu Ad Grants:

Należy pamiętać, że konto naruszające zasady programu może być automatycznie zawieszone bez ostrzeżenia. Można je przywrócić pod warunkiem, że konto zostanie poprawione zgodnie z wytycznymi.

Witajcie w Academy for Ads

W styczniu nastąpiły zauważalne, choć raczej nie rewolucyjne zmiany w temacie egzaminów i certyfikatów Google Partners. Wszyscy, którzy wyrazili na to zgodę wcześniej (czyli skorzystali z domyślnej sugestii Google i nie odznaczyli opcji nieprzenoszenia danych) znajdą swoje certyfikaty (te, które były ważne w dniu 16 stycznia) w nowym miejscu – Academy for Ads. To platforma szkoleniowa będąca odświeżonym merytorycznie i wizualnie, bogatym w materiały edukacyjne następcą Google Partners. Uzyskiwanie konkretnych osiągnięć ma być zapoczątkowane przez rejestrację użytkownika na wybranej ścieżce szkoleniowej składającej się z kursów, testów (dotąd zwanych egzaminami) i w końcu certyfikatów. Brzmi znajomo i rzeczywiście nie ma tu mowy o jakiejś dużej zmianie, na plus jednak należy zaliczyć większą przejrzystość i przyjazny, nowoczesny interfejs nowej platformy. Do poważnych wad tego rozwiązania należy natomiast fakt niekompatybilności Academy for Ads z witryną LinkedIn – nie mamy już możliwości dodawania informacji o uzyskanych certyfikatach do naszego profilu. Nie jest też już dostępna opcja indywidualnego profilu publicznego.

Testy certyfikacyjne – aktualizacja pytań

Gdy jesteśmy już przy temacie certyfikatów, warto wspomnieć o aktualizacji testów (egzaminów). Jak można się było spodziewać, pytania zostały już dostosowane do funkcji obsługiwanych przez nową wersję panelu AdWords. Każdy więc, kto dotąd starał się unikać nadmiernej styczności z kontrowersyjnym interfejsem, najwyraźniej będzie zmuszony poważnie podejść do zgłębiania jego tajników.

Specjalista Google AdWords w Digital Hill - agencji Perfomance Marketing dla eCommerce w Grupie Unity. Copywriter, certyfikowany specjalista Google AdWords. W Grupie Unity od 4 lat. Przez długi czas odpowiedzialna za tworzenie treści na potrzeby content marketingu oraz rozwój obszaru webwritingu i seo copywritingu, autorka tekstów dla e-commerce, artykułów blogowych i branżowych. Brała też udział w projektach związanych z zarządzaniem treścią w social media. Wcześniejsze doświadczenie w pracy w redakcji magazynów targowych, gdzie koordynowała zarządzanie treściami reklamowymi i brała udział w procesie wydawniczym. Obecnie skupiona przede wszystkim na realizacji projektów kampanii AdWords i analityce internetowej. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wybrani klienci: Chicco, Dekoral, Kolporter, Grupa Plus, Reset2, Socatots, T-Mobile, ToysRUs, Euro AGD, Presto, Piotr i Paweł.

Więcej na naszym blogu...

Zobacz wszystkie posty