Kolejny tydzień, kolejne zmiany. Przeczytaj, co w ostatnim czasie wydarzyło się w social media i sprawdź, czy te zmiany mogą mieć wpływ na Twój biznes.
Kolekcje na Instagramie – czy na Instagramie można sprzedawać?
Instagram wprowadza nowy format reklam – Collection Ads. Nie można jeszcze kupić produktu, tak jak w przypadku Facebooka, ale sama możliwość pokazania produktów w tym formacie to bardzo duży plus. Widać, że platforma powoli zaczyna robić ukłon w stronę e-commerce. Oby więcej takich newsów. Niestety, na ten moment format jest dostępny dla wybranych reklamodawców – są to fazy testowe.

RODO na Facebooku – co warto wiedzieć?
Przygotowania do RODO, które wchodzi w życie od 25 maja 2018 roku, trwają pełną parą. Jest to jeden z najgorętszych tematów w sieci. Nie od dziś wiadomo, iż Facebook posiada wiele informacji i danych na nasz temat. Na podstawie tych danych, marketingowcy są w stanie kierować reklamy do konkretnych grup odbiorców. Co w tym temacie zmieni się dla posiadaczy biznesów? Nic.
Sprawdź: Facebook Ads.
Właściciele biznesów są przede wszystkich zobowiązani do wprowadzenia standardu RODO bezpośrednio w swoich firmach. Jeśli chodzi o dane, które przetrzymuje Facebook – sama platforma musi zadbać o to, żeby dane były przechowywane zgodnie z nowym rozporządzeniem. Z oficjalnego wpisu możemy dowiedzieć się, że są 3 przypadki, w których Facebook przetwarza dane. W tych 3 przypadkach każdy właściciel biznesu reklamującego się na platformie musi mieć pewność, że dane przekazywane do Facebooka są danymi przetwarzanymi zgodnie z nowym rozporządzeniem.
3 przypadki w których Facebook występuje w roli procesora danych:
- Grupy niestandardowych odbiorców. Kiedy przekazujemy dane z CRM-a w celu stworzenia niestandardowych grup odbiorców.
- Raporty i analityka. Facebook przetwarza dane w naszym imieniu w celu zmierzenia skuteczności i zasięgu kampanii, aby później przekazywać nam to w raportach.
- Facebook Workplace. Narzędzie komunikacyjne. W tym przypadku Facebook przetwarza dane osobowe w celu świadczenia tej usługi.
Zobacz te: Social media marketing.
Kolejny rodzaj postów na Facebooku – klipy głosowe
Facebook testuje wprowadzenie nowego rodzaju postów – klipy głosowe. Platforma chce zbliżać ludzi do siebie, chce, aby było nam łatwo utrzymać więzi ze znajomymi i przyjaciółmi. Od tego roku coraz bardziej widać zmiany. Nowa opcja przypomina wiadomość głosową na Messengerze. Jednak na platformie Facebook będziemy w stanie podzielić się nią ze wszystkimi znajomymi. Nie musimy już pisać posta, nagrywać wideo czy dodawać zdjęcia. Jak już dobrze wiemy – nowości na Facebooku przychodzą z czasem. I w tym przypadku funkcja jest wprowadzana kolejnym grupom użytkowników.
Źródło: http://cnarena.com/social-media/micropodcasting-facebook-tries-voice-clip-status-updates/