TygodNJÓwka, czyli co nowego w social media #4

social-media

Kolejny tydzień, kolejne zmiany. Przeczytaj, co w ostatnim czasie wydarzyło się w social media i sprawdź, czy te zmiany mogą mieć wpływ na Twój biznes.

Kolekcje na Instagramie – czy na Instagramie można sprzedawać?

Instagram wprowadza nowy format reklam – Collection Ads. Nie można jeszcze kupić produktu, tak jak w przypadku Facebooka, ale sama możliwość pokazania produktów w tym formacie to bardzo duży plus. Widać, że platforma powoli zaczyna robić ukłon w stronę e-commerce. Oby więcej takich newsów. Niestety, na ten moment format jest dostępny dla wybranych reklamodawców – są to fazy testowe.

Źródło: https://newsfeed.org/instagram-is-testing-collection-ads/

RODO na Facebooku – co warto wiedzieć?

Przygotowania do RODO, które wchodzi w życie od 25 maja 2018 roku, trwają pełną parą. Jest to jeden z najgorętszych tematów w sieci. Nie od dziś wiadomo, iż Facebook posiada wiele informacji i danych na nasz temat. Na podstawie tych danych, marketingowcy są w stanie kierować reklamy do konkretnych grup odbiorców. Co w tym temacie zmieni się dla posiadaczy biznesów? Nic.

Właściciele biznesów są przede wszystkich zobowiązani do wprowadzenia standardu RODO bezpośrednio w swoich firmach. Jeśli chodzi o dane, które przetrzymuje Facebook – sama platforma musi zadbać o to, żeby dane były przechowywane zgodnie z nowym rozporządzeniem. Z oficjalnego wpisu możemy dowiedzieć się, że są 3 przypadki, w których Facebook przetwarza dane. W tych 3 przypadkach każdy właściciel biznesu reklamującego się na platformie musi mieć pewność, że dane przekazywane do Facebooka są danymi przetwarzanymi zgodnie z nowym rozporządzeniem.

3 przypadki w których Facebook występuje w roli procesora danych:

  1. Grupy niestandardowych odbiorców. Kiedy przekazujemy dane z CRM-a w celu stworzenia niestandardowych grup odbiorców.
  2. Raporty i analityka. Facebook przetwarza dane w naszym imieniu w celu zmierzenia skuteczności i zasięgu kampanii, aby później przekazywać nam to w raportach.
  3. Facebook Workplace. Narzędzie komunikacyjne. W tym przypadku Facebook przetwarza dane osobowe w celu świadczenia tej usługi.

 

Kolejny rodzaj postów na Facebooku – klipy głosowe

Facebook testuje wprowadzenie nowego rodzaju postów – klipy głosowe. Platforma chce zbliżać ludzi do siebie, chce, aby było nam łatwo utrzymać więzi ze znajomymi i przyjaciółmi. Od tego roku coraz bardziej widać zmiany. Nowa opcja przypomina wiadomość głosową na Messengerze. Jednak na platformie Facebook będziemy w stanie podzielić się nią ze wszystkimi znajomymi. Nie musimy już pisać posta, nagrywać wideo czy dodawać zdjęcia. Jak już dobrze wiemy – nowości na Facebooku przychodzą z czasem. I w tym przypadku funkcja jest wprowadzana kolejnym grupom użytkowników.

Źródło: http://cnarena.com/social-media/micropodcasting-facebook-tries-voice-clip-status-updates/

Online Marketing Specialist w Digital Hill - agencji Perfomance Marketing dla eCommerce w Grupie Unity. Pasjonat mediów społecznościowych i marketingu, swoją przygodę zawodową w tej dziedzinie rozpoczął 2 lata temu. Podążając za trendami jest zawsze na czasie z nowościami w social media. Jego specjalność to reklama,performance marketing, email i influencer marketing. Realizując swoją karierę zawodową jednocześnie studiuje w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu na kierunku zarządzanie ze specjalnością marketing i social media. Klienci z którymi współpracował to między innymi: Piotr i Paweł, Sklepy Górskie Skalnik, Chicco Polska, Fossil Polska. W wolnych chwilach pasjonuje się podróżami i nowymi technologiami.

Więcej na naszym blogu...

Zobacz wszystkie posty