Specjaliści Digital Hill na bieżąco śledzą zmiany, trendy i nowości w obszarze Google AdWords. Zapraszamy zatem na kolejną odsłonę PodSEMowania miesiąca, w którym podajemy najważniejsze wiadomości ze świata SEM.
Rozszerzenia cen w kampaniach Google AdWords
Mamy kolejne nowe rozszerzenie w reklamach Adwords. Google dąży do tego, aby reklamy były coraz bardziej widoczne w wyszukiwarce, by zwiększała się ich klikalność i by podnosiły się wyniki jakości dobrze prowadzonych reklam. Do tego celu służą nam rozszerzenia reklam, których mam już całkiem sporą ilość, a Google nie ustaje i ciągle wprowadza nowe, dodając specjalistom AdWords coraz więcej możliwości w poszerzaniu i optymalizowaniu reklam.
Kolejna nowość, która sukcesywnie od początku listopada jest włączana na naszych kontach AdWords, to właśnie rozszerzenie cen. Co ważne, jest to rozszerzenie, które wyświetla się tylko na urządzeniach mobilnych, więc istotne jest to, aby strona, do której kieruje takie rozszerzenie była co najmniej responsywna. Tak, jak przy innych rozszerzeniach reklam, należy mieć odpowiednio wysoki ranking reklamy, aby mogło się ono pojawić w wyszukiwarce. To system, analizując nasze wyniki, sam zdecyduje czy wyświetli rozszerzenie czy nie. Na karcie Rozszerzenia reklam możemy śledzić czy i kiedy rozszerzenia się wyświetlają. To my wybieramy, gdzie chcemy dodać rozszerzenie – na poziomie konta, kampanii czy grupy reklam, tak więc im większy sklep e-commerce – tym więcej tych rozszerzeń powinno pojawić się na poziomie grupy reklam.
Dość istotne jest to, że rozszerzenie cen pojawi się w wynikach wyszukiwania tylko wtedy, gdy nasza reklama pojawi się na pierwszym miejscu, więc dbanie o wynik jakości, CTR i pierwszą pozycję jest przy tym rozszerzeniu szczególne ważne. Kolejnym warunkiem wyświetlenia rozszerzenia jest dodanie minimum 3 produktów bądź usług. Osobom, które korzystają już z innych rozszerzeń nowe rozszerzenie skojarzyć się może z mixem rozszerzenia linków do podstron oraz rozszerzeniem informacji w witrynie.
Aby dodać rozszerzenie, musimy wybrać język, typ rozszerzenia, czyli np. markę, kategorię produktów bądź typ usługi (także usługi możemy reklamować za pomocą tego rozszerzenia a więc nie dotyczy to tylko sklepów). Wybieramy też czy chcemy podać konkretną cenę czy może przedział od – do. Następnie podać musimy treść nagłówka oraz tekst, który pojawi się w rozszerzeniu pod ceną – oba ograniczone do 25 znaków. I to w zasadzie wszystko czego potrzebujemy by dodać nową opcję do naszych reklam. Przy dużych e-commercach na pewno potrzebujemy też sporo czasu, aby wszystko wprowadzić, choć rozszerzenia te możemy wprowadzać też zbiorczo za pomocą arkusza kalkulacyjnego, co na pewno ułatwi i przyśpieszy pracę. Rozszerzenie cen możemy też skorelować z harmonogramem reklam i określić konkretne godziny, w których chcemy, aby rozszerzenie się wyświetlało.
#AskAdWords
Na początku listopada zespół Google AdWords wprowadził ciekawą funkcjonalność dla użytkowników portali społecznościowych. Wystarczy w publicznym poście zadać pytanie dotyczące Google AdWords i dodać do niego hasztag #AskAdWords na Facebooku, Twitterze, Google+ czy YouTube. Zespół deklaruje, że odpowie na nasze pytanie pod postem w ciągu 24 godzin pod warunkiem, że jest to dzień roboczy.
Aktualizacja Edytora AdWords
No i mamy w końcu nową wersję Edytora – 11.7, która wprowadza kilka istotnych zmian i ułatwi życie specjalistom. Wreszcie możemy w pełni obsługiwać rozszerzenia lokalizacji tworząc nowe, edytując stare czy usuwać te już niepotrzebne.
Ciekawą opcją jest funkcja przekształcania rozszerzonych reklam tekstowych w reklamy elastyczne. Wystarczy wybrać reklamy, które chcemy przekształcić i użyć funkcji Eksportuj jako reklamy elastyczne.
Mamy też kolejne usprawnienie jeśli chodzi o edycje reklam gmailowych za pomocą Edytora, a mianowicie korzystać teraz możemy z szablonów promocji różnych produktów. Do tej pory dostępne były dwa szablony – szablon reklamy graficznej i szablon pojedynczej promocji. Teraz dochodzi do tego szablon różnych produktów – kilka obrazów z krótkim tekstem i własnym wezwaniem do działania. Wcześniej szablon dostępny był tylko w Galerii reklam na koncie AdWords.
Ostatnia ciekawa aktualizacja, a właściwie dwie, dotyczą reklam na YouTube. Po pierwsze, teraz za pomocą edytora możemy zastosować capping nie tylko na poziomie kampanii, ale także na poziomie grupy reklam bądź na poziomie reklamy. Druga aktualizacja dotyczy natomiast reklam w przerywniku, których wcześniej w ogóle nie mogliśmy obsługiwać za pomocą Edytora, a teraz pojawiła się taka możliwość. Pamiętajmy, że reklama ta nie może trwać dłużej niż 6 sekund.
Testy nowych rozszerzeń
Co jakiś czas dochodzą nas słuchy o testach nowych rozszerzeń. Część z nich jest wprowadzana na stałe, część nie. Teraz Google testuje rozszerzenie, które dodaje obrazy do reklam. Czy będzie to zupełnie nowe rozszerzenie czy też rozbudowane rozszerzenie linków do podstron – zobaczymy (bądź nie). Póki co spotkaliśmy się z nazwą Wizualne linki do podstron.
Kolejne testy dotyczą rozszerzenia promocji. Na razie testy tego rozszerzenia zauważone zostały tylko w USA. Jeśli rozszerzenie to wejdzie do użytku prawdopodobnie dostępne będzie zarówno na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych, ponieważ wyświetliły się one już na wszystkich urządzeniach. Reklamy z nowymi rozszerzeniami są zdecydowanie coraz większe:
I ostatnie ciekawe rozszerzenie, które być może wejdzie do użytku dotyczy reklam zakupowych w YouTube. Zauważono reklamy zakupowe połączone z kontem Merchant Center nie tylko w filmach reklamowych, ale też umieszczone bezpośrednio na kanale YouTube. Testy dotyczą jednak także reklam zakupowych w filmach – być może Google zastąpi reklamy z prawej strony filmu reklamami wyświetlanymi pod filmem, a może wprowadzi obie wersje? Czas pokaże!