PodSEMowanie miesiąca – 09.2017

podsemowanie

Kolejny miesiąc za nami. Sprawdźmy zatem, co nowego słychać branży i co jest teraz trendy. Zapraszamy na PodSEMowanie!

Reklamy z funkcją prezentacji

Jeśli zależy Ci na większym prezentowaniu grup produktów Twojego sklepu, Google udostępnia nowy typ reklamy produktowej. Przy pomocy reklamy z funkcją prezentacji będzie możliwe prezentowanie produktów w ramach wybranych kategorii. Pozwoli to bardziej przedstawić zbiór produktów marki.

Oczywiście wymogiem uruchomienia tego typu reklamy jest posiadanie konta Google Merchant Center i przygotowanie kampanii produktowej w Google AdWords. W nowym interfejsie trzeba będzie również utworzyć nowy typ reklamy z użyciem specjalnego obrazu w nagłówku, który w głównej mierze będzie odpowiedzialny za przyszły sukces kampanii. Obraz powinien odzwierciedlać wybrany zbiór produktów, a przy tym w pełni wskazywać na walory marki. Oprócz tekstu reklama z funkcją prezentacji pozwalać będzie na edycję nagłówka czy dodanie tekstu.

Nowy typ reklamy ma być dostępny w nowej wersji AdWords. Jak na razie reklamy mimo dodania opcji w edytorze AdWords nie są dostępne w Polsce.

Zmiany w reklamach w Gmailu

Google już wcześniej zapowiadało zmianę w wykorzystywaniu treści użytkowników Gmaila do kierowania reklam w tym miejscu docelowym. Od 28 września kampanie oparte na kierowaniu na domenę stracą na wartości. Trzeba będzie zastąpić je wyłącznie kierowaniem na słowa kluczowe.

Zatem reklamy na Gmailu od początku października będą możliwie traciły na wartości – co oznacza spadek konwersji i ruchu.  

Reklamy w panelu wiedzy Google

W nowym teście Google dodaje reklamy do panelu wiedzy widocznego najczęściej po prawej stronie w wynikach wyszukiwania. Jak podaje źródło TheSEMPost reklama zawiera miniaturę, która prawdopodobnie jest zaciągana ze strony docelowej. Ten sam serwis zwraca uwagę na dość istotny problem konkurencji i pojawiania się z reklamami w tych miejscach przez konkurencje organizacji, której rzeczywiście dotyczy panel wiedzy. Niezależnie od tego czy ten test przejdzie w status bety do większego grona testerów, już teraz wzbudza wiele kontrowersji. Zwłaszcza w kontekście ekspansji reklam AdWords w miejsca dotychczas mające znamiona ruchu organicznego.

Nowe funkcje w Google Merchant Center

Podobnie jak nowy interfejs AdWords, zespół GMC wprowadza sukcesywnie nowe funkcjonalności. Tym razem dotyczą one pliku danych. Na wielu kontach można zauważyć podział na podstawowy i dodatkowy plik danych. W podstawowym, standardowo – wymagane źródło, dzięki któremu wyświetlają się produkty w kampaniach produktowych. Natomiast dodatkowy plik danych pozwala na uzupełnienie brakujących danych w wersji podstawowej. Dzięki temu można zaktualizować wymagane informacje, które często nie pozwalają na swobodne wyświetlanie produktów. Wszystko to możliwe jest dzięki udoskonalonej wersji reguł pliku danych, które w dość intuicyjny sposób proponują szereg rozwiązań pozwalających na łączenie danych pomiędzy plikami.

Na razie nie wszystkie opcje reguł są dostępne na koncie GMC.

Oprócz nowych funkcjonalności związanych z plikiem danych, na koncie GMC pojawiła się zakładka „Możliwości”. Jest to podobne rozwiązanie co z poziomu AdWords, tylko, że ta z poziomu konta GMC wskazuje wyłącznie propozycje związane z kampaniami produktowymi.

Nowości w Google Tag Manager

Oprócz nowości w GMC Google rozszerza funkcje Google Tag Managera.

Pierwszy z nich to dodanie reguły związanej z wbudowanymi w serwisie elementami video z YouTube. Teraz w prosty sposób będzie można śledzić procentową wartość stopnia oglądalności filmów. Dotychczas trzeba było stworzyć niestandardowy tag z wykorzystaniem niestandardowych zmiennych.

Druga funkcja to dodanie tabeli wyrażeń regularnych

Dla osób znających moc wyrażeń regularnych ta funkcjonalność pomoże w ich wyszukiwaniu i organizacji.

Więcej na ten temat można przeczytać: https://www.simoahava.com/analytics/the-regex-table-variable-in-google-tag-manager/

 

Specjalista Google AdWords w Digital Hill - agencji Performance Marketing dla eCommerce z Grupy Unity. Na co dzień zajmuje się prowadzeniem projektów Adwords. Pracował m.in. dla marek Wólczanka, Vistula, Piotr i Paweł, Skalnik czy Primamoda. Ciągle rozwija się w obszarze marketingu w wyszukiwarkach oraz innych form promocji internetowej. Człowiek o wszechstronnych zainteresowaniach. Fan muzyki alternatywnej – w wolnych chwilach komponuje. Miłośnik turystyki regionalnej – odkrywa najpiękniejsze miejsca w Polsce. Po pracy uwielbia biegać oraz prowadzić muzyczny blog.

Więcej na naszym blogu...

Zobacz wszystkie posty