PodSEMowanie miesiąca – 06.2017

podsemowanie

Czerwiec za nami, warto sprawdzić co nowego w branży SEM i czego należy się spodziewać w przyszłych miesiącach.

Google Attribution

Pod koniec maja odbyła się konferencja Google Marketing Next, podczas której zaprezentowano kilka nowości produktowych i funkcjonalności. Jednym z nich jest Google Attribution. Narzędzie to dotychczas było częścią pakietu Analytics 360, ale już wkrótce ma być dostępna również bezpłatna wersja.

Google Attribution pozwoli przy pomocy różnych sygnałów z Google Analytics, AdWords oraz Doubleclick Search wskazać bardziej holistyczny obraz działań, które wpływają na konwersje, w tym różne kanały, urządzenia czy sposoby bidowania stawek.

Przy pomocy zebranych danych system dokona analizy i automatycznie zoptymalizuje kampanie pod kątem konwersji.

Jest to kolejny krok od momentu wdrożenia modelu atrybucji Data-Driven, który bierze większą liczbę sygnałów i tak naprawdę oddala marketerów od myślenia o konwersji z perspektywy ostatniego kliknięcia.

Więcej o samym Google Attribution i całej konferencji: https://marketingnext.withgoogle.com/#!/venue

Nowy testowany widok

Fanów Facebooka i karuzeli ucieszy pewnie fakt testowania przez Google nowego wyglądu wyników w wyszukiwarce dla urządzeń mobilnych.

Każdy przesuwany obraz ma możliwość spersonalizowania treści oraz dodania osobnego CTA.

Na razie widok jest testowany, ale z pewnością zmieni cały układ wyników na urządzenia mobilne.

Więcej o teście: http://searchengineland.com/google-attribution-search-marketers-need-know-275751

Koniec ze skanowaniem maili

Google zapowiada sporą zmianę w kampaniach prowadzonych na skrzynki Gmail. Kampanie GSP zmienią sposób targetowania. Dotychczas opierało się to na podstawie skanu treści maili. Zatem był i jak na razie jest to dość kontrowersyjny format w całym asortymencie AdWords. Wkrótce ma się to zmienić, ponieważ targetowanie ze skanowania treści ma zostać zastąpione przez informacje o aktywności użytkownika w Searchu, Youtubie.

Co ciekawe, decyzja o zmianie wcale nie jest spowodowana skargami o dotychczasowe skanowanie. Zmiana następuje ze względu na wdrożenie chmury przy pomocy Gmail dla większej ilości klientów korporacyjnych. Stąd wynika troska o ochronę danych.

Dla wielu specjalistów taka zmiana może oznaczać utratę źródła z wysokim współczynnikiem konwersji.

Więcej o zmianie: https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-06-23/google-will-stop-reading-your-emails-for-gmail-ads 

Specjalista Google AdWords w Digital Hill - agencji Performance Marketing dla eCommerce z Grupy Unity. Na co dzień zajmuje się prowadzeniem projektów Adwords. Pracował m.in. dla marek Wólczanka, Vistula, Piotr i Paweł, Skalnik czy Primamoda. Ciągle rozwija się w obszarze marketingu w wyszukiwarkach oraz innych form promocji internetowej. Człowiek o wszechstronnych zainteresowaniach. Fan muzyki alternatywnej – w wolnych chwilach komponuje. Miłośnik turystyki regionalnej – odkrywa najpiękniejsze miejsca w Polsce. Po pracy uwielbia biegać oraz prowadzić muzyczny blog.

Więcej na naszym blogu...

Zobacz wszystkie posty