Czerwiec za nami, warto sprawdzić co nowego w branży SEM i czego należy się spodziewać w przyszłych miesiącach.
Google Attribution
Pod koniec maja odbyła się konferencja Google Marketing Next, podczas której zaprezentowano kilka nowości produktowych i funkcjonalności. Jednym z nich jest Google Attribution. Narzędzie to dotychczas było częścią pakietu Analytics 360, ale już wkrótce ma być dostępna również bezpłatna wersja.
Google Attribution pozwoli przy pomocy różnych sygnałów z Google Analytics, AdWords oraz Doubleclick Search wskazać bardziej holistyczny obraz działań, które wpływają na konwersje, w tym różne kanały, urządzenia czy sposoby bidowania stawek.
Przy pomocy zebranych danych system dokona analizy i automatycznie zoptymalizuje kampanie pod kątem konwersji.
Jest to kolejny krok od momentu wdrożenia modelu atrybucji Data-Driven, który bierze większą liczbę sygnałów i tak naprawdę oddala marketerów od myślenia o konwersji z perspektywy ostatniego kliknięcia.
Więcej o samym Google Attribution i całej konferencji: https://marketingnext.withgoogle.com/#!/venue
Nowy testowany widok
Fanów Facebooka i karuzeli ucieszy pewnie fakt testowania przez Google nowego wyglądu wyników w wyszukiwarce dla urządzeń mobilnych.
Każdy przesuwany obraz ma możliwość spersonalizowania treści oraz dodania osobnego CTA.
Na razie widok jest testowany, ale z pewnością zmieni cały układ wyników na urządzenia mobilne.
Więcej o teście: http://searchengineland.com/google-attribution-search-marketers-need-know-275751
Koniec ze skanowaniem maili
Google zapowiada sporą zmianę w kampaniach prowadzonych na skrzynki Gmail. Kampanie GSP zmienią sposób targetowania. Dotychczas opierało się to na podstawie skanu treści maili. Zatem był i jak na razie jest to dość kontrowersyjny format w całym asortymencie AdWords. Wkrótce ma się to zmienić, ponieważ targetowanie ze skanowania treści ma zostać zastąpione przez informacje o aktywności użytkownika w Searchu, Youtubie.
Co ciekawe, decyzja o zmianie wcale nie jest spowodowana skargami o dotychczasowe skanowanie. Zmiana następuje ze względu na wdrożenie chmury przy pomocy Gmail dla większej ilości klientów korporacyjnych. Stąd wynika troska o ochronę danych.
Dla wielu specjalistów taka zmiana może oznaczać utratę źródła z wysokim współczynnikiem konwersji.
Więcej o zmianie: https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-06-23/google-will-stop-reading-your-emails-for-gmail-ads