PodSEMowanie miesiąca – 06.2017

Czerwiec za nami, warto sprawdzić co nowego w branży SEM i czego należy się spodziewać w przyszłych miesiącach.

Google Attribution

Pod koniec maja odbyła się konferencja Google Marketing Next, podczas której zaprezentowano kilka nowości produktowych i funkcjonalności. Jednym z nich jest Google Attribution. Narzędzie to dotychczas było częścią pakietu Analytics 360, ale już wkrótce ma być dostępna również bezpłatna wersja.

Google Attribution pozwoli przy pomocy różnych sygnałów z Google Analytics, AdWords oraz Doubleclick Search wskazać bardziej holistyczny obraz działań, które wpływają na konwersje, w tym różne kanały, urządzenia czy sposoby bidowania stawek.

Przy pomocy zebranych danych system dokona analizy i automatycznie zoptymalizuje kampanie pod kątem konwersji.

Jest to kolejny krok od momentu wdrożenia modelu atrybucji Data-Driven, który bierze większą liczbę sygnałów i tak naprawdę oddala marketerów od myślenia o konwersji z perspektywy ostatniego kliknięcia.

Więcej o samym Google Attribution i całej konferencji: https://marketingnext.withgoogle.com/#!/venue

Nowy testowany widok

Fanów Facebooka i karuzeli ucieszy pewnie fakt testowania przez Google nowego wyglądu wyników w wyszukiwarce dla urządzeń mobilnych.

Każdy przesuwany obraz ma możliwość spersonalizowania treści oraz dodania osobnego CTA.

Na razie widok jest testowany, ale z pewnością zmieni cały układ wyników na urządzenia mobilne.

Więcej o teście: http://searchengineland.com/google-attribution-search-marketers-need-know-275751

Koniec ze skanowaniem maili

Google zapowiada sporą zmianę w kampaniach prowadzonych na skrzynki Gmail. Kampanie GSP zmienią sposób targetowania. Dotychczas opierało się to na podstawie skanu treści maili. Zatem był i jak na razie jest to dość kontrowersyjny format w całym asortymencie AdWords. Wkrótce ma się to zmienić, ponieważ targetowanie ze skanowania treści ma zostać zastąpione przez informacje o aktywności użytkownika w Searchu, Youtubie.

Co ciekawe, decyzja o zmianie wcale nie jest spowodowana skargami o dotychczasowe skanowanie. Zmiana następuje ze względu na wdrożenie chmury przy pomocy Gmail dla większej ilości klientów korporacyjnych. Stąd wynika troska o ochronę danych.

Dla wielu specjalistów taka zmiana może oznaczać utratę źródła z wysokim współczynnikiem konwersji.

Więcej o zmianie: https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-06-23/google-will-stop-reading-your-emails-for-gmail-ads 

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

hello@digitalhill.pl
+48 71 757 50 56

lub bezpośrednio:
Magdalena Pawelec / Chief Operating Officer
tel. +48 603 554 771
e-mail: magdalena.pawelec@digitalhill.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Wagonowa 2D, 53-609 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Przewiń do góry