PodSEMowanie miesiąca – 05.2017

W maju nastąpiło kilka ciekawych zmian w systemie Google AdWords, które przede wszystkim mają służyć specjalistom w jeszcze dokładniejszej optymalizacji kampanii i przy okazji serwują nam sporo dodatkowej pracy.

Nowe kolumny wyniku jakości

Nowe kolumny wyniku jakości – do tej pory czynniki składające się na wynik jakości mogliśmy sprawdzać jedynie w kolumnie „Stan” najeżdżając na dymek kursorem myszki. Mamy w tym miejscu przewidywany współczynnik klikalności, trafność reklamy oraz ocenę jakości strony docelowej. Teraz te czynniki możemy dodać sobie do kampanii jako osobne kolumny, co znacznie ułatwi analizę skuteczności poszczególnych słów kluczowych. Ale to jeszcze nie wszystko – dodatkowo Google dodało nam te 3 powyższe czynniki w ujęciu historycznym. Pozostaje też dotychczasowa kolumna „Wynik jakości” pokazująca nam ten wynik ogólnie, ale mamy też nową kolumnę „Wynik jakości historyczny”. W tym momencie samych kolumn dotyczących wyniku jakości mamy aż 8. Monitory specjalistów AdWords kurczą się w zastraszającym tempie. 🙂

Dopasowanie (jeszcze) ścisłe

Dopasowanie ścisłe przestało być… ścisłe. Dopasowanie to będzie teraz obejmować między innymi zmienioną kolejność słów czy pomijanie spójników. W supporcie Google czytamy, że nadal dopasowanie ścisłe jest najbardziej restrykcyjnym dopasowaniem i to prawda, ale pamiętać trzeba o tym, że zawiera ono także zbliżone odmiany. A pod pojęciem zbliżonej odmiany kryją się: hasła z błędami w nazwie, formy liczby pojedynczej i mnogiej, akronimy, odmiany fleksyjne i wyrazy pokrewne, skróty oraz formy z akcentami. Sporo tego. Zmiany te spowodują jeszcze więcej pracy nad listami fraz wykluczających, trzeba będzie tworzyć ich jeszcze więcej, bardziej szczegółowych i dodając je na poziomach grup reklam. Zmianę te Google tłumaczy podejściem biznesowym i jak najbardziej jest to dla nich korzystne.

Modyfikacja stawki eCPC

Kolejna zmiana tłumaczona podejściem biznesowym to modyfikacja stawki eCPC, która polega na zniesieniu jej podwyższania lub zmniejszania o 30% w zależności od jej potencjału w wygenerowaniu konwersji. Oznacza to, że trzeba będzie być jeszcze bardziej ostrożnym przy stosowaniu tego modelu. Google informuje, że stawki będą zmieniane w ramach maksymalnego kosztu konwersji oraz maksymalnej stawki CPC utrzymując średnią CPC poniżej max. CPC. Nie będziemy więc musieli już ustawiać dostosowania stawek na desktopach ale pamiętać trzeba, że warto je ustawić na urządzeniach mobilnych z tego względu, iż eCPC nie dostosowuje się do różnic między współczynnikami konwersji urządzeń a współczynnikami konwersji innych urządzeń.

Źródło: Support Google

Zmiany w pliku produktowym

Kolejna zmiany dotyczą pliku produktowego i choć wejdą one dopiero pod koniec czerwca Google już na początku maja poinformowało użytkowników o ich wprowadzeniu, aby mieli oni 2 miesiące na poprawienie pliku. Zmiany dotyczą trzech punktów w pliku: minimalnej wartości zamówienia, atrybutów związanych z dostawą oraz czasu obsługi zamówienia.

Jeśli chodzi o minimalną wartość zamówienia to do tej pory można było ją ustawić jedynie przy artykułach spożywczych i napojach. Teraz będzie można ją ustawić przy wszystkich kategoriach, określając jej wartość w ustawieniach dostawy. Produkty z cenami poniżej minimalnej wartości zamówienia muszą zostać zaktualizowane ponieważ w przeciwnym wypadku zostaną odrzucone.

Nowe atrybuty związane z dostawą to maksymalne wartości cen i wagi przesyłki przesyłane w atrybutach „shipping” oraz „shipping_weight”. Ma to zapobiec pojawianiu się błędów związanych z danymi wejściowymi. Wszystkie produkty, których wartość kosztów dostawy albo wagi przesyłki będą przekraczać dozwolone limity, będą automatycznie odrzucane.

W czasie obsługi zamówienia Google wprowadza nam dodatkowe atrybuty przy kampaniach kierowanych na Stany Zjednoczone. Te atrybuty to „min_handling_time” oraz „max_handling_time”, dzięki którym będziemy mogli wyświetlić w reklamach produktowych przewidywaną datę dostawy. Google obliczy szacunkową datę dostawy na podstawie tych atrybutów i czasu przewozu w ustawieniach dostawy w Merchant Center.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

hello@digitalhill.pl
+48 71 757 50 56

lub bezpośrednio:
Magdalena Pawelec / Chief Operating Officer
tel. +48 603 554 771
e-mail: magdalena.pawelec@digitalhill.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Strzegomska 140A, 54-429 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Przewiń do góry