ABC Pozycjonowania YouTube

YouTube już dawno przestał być miejscem, gdzie znaleźć można głównie śmieszne filmiki czy teledyski naszych ulubionych artystów muzycznych. Obecnie jest to kopalnia profesjonalnie prowadzonych kanałów „nadających” za pomocą tego medium do milionów ludzi na całym świecie. Współczesny YouTube to (oprócz muzyki) vlogi, trailery, recenzje, gameplaye, seriale dokumentalne, filmy oraz wiele innych atrakcji. Wszystko to przekłada się na realne zarobki dla twórców filmików, którzy je starannie przygotowują i następnie udostępniają wiernym widzom.

Zdarza się, że dobrze zoptymalizowane i popularne filmy YouTube znajdują się na wyższych pozycjach w wynikach organicznych na konkretne frazy niż eksperckie serwisy. Aby to osiągnąć, należy trzymać się i pamiętać o kilku poniższych zasadach.

1. UZUPEŁNIENIE KANAŁU

Nim zajmiemy się pierwszym materiałem video dobrze byłoby skupić się nieco na naszym kanale YouTube. Załóżmy, że już go mamy. Co teraz? Przede wszystkim należy rozpocząć od zakładki „Informacje” gdzie umieszczamy rozbudowany opis tego, czym się zajmujemy (w przypadku kanałów firmowych) lub o czym jest dany kanał (w przypadku youtuberów).

uzupełnianie kanału youtube pozycjonowanie

W dalszej kolejności dodajemy linki do serwisów społecznościowych (Facebook, Twitter etc.) oraz naszej strony (firmowej lub domeny prywatnej). Ważnym elementem przykuwającym uwagę użytkowników jest zwiastun (w postaci video) oraz grafiki (zdjęcie tła oraz zdjęcie „profilowe”). Nagranie krótkiego filmiku informującego użytkowników o tym, czego może się podziewać po właśnie przeglądanym kanale jest obecnie bardzo powszechnie spotykane. Im lepiej się zaprezentujemy, tym większa będzie liczba widzów i subskrybentów.

 

2. NAZWA PLIKU, TYTUŁ FILMIKU I MINIATURA

Przygotowany do dodania na nasz kanał plik video należy odpowiednio nazwać. Zwracamy się w tym wypadku do klasycznych technik SEO. W nazwie powinno się znaleźć słowo kluczowe wyselekcjonowane na bazie keyword researchu.

Podobnie jest w przypadku tytułu filmiku. Na bazie keyword researchu wytypuj słowo kluczowe, na które chciałbyś wypromować swoje video. Następnym krokiem będzie umieszczenie go w tytule w taki sposób, aby całość była chwytliwa i zachęcała użytkownika do obejrzenia Twojego filmiku (liczba znaków jest ograniczona – maksymalnie 100). W tym celu warto sprawdzić jak wygląda konkurencja i jakich ona używa metod. Na uwadze trzeba mieć także to, że filmik poza YouTube może być także widoczny w wynikach wyszukiwania Google (dlatego rozsądnym będzie sprawdzenie rywali w obu tych miejscach).

Zwracamy także uwagę na miniaturę naszego video. Do jej stworzenia mogą posłużyć zdjęcia wykonane w czasie powstawania filmiku. Postarajmy się, aby była ona ciekawa i przykuwała oko użytkownika. To w dużej mierze od miniatury zależy czy video zostanie obejrzane czy pominięte w kolejce.

 

miniatury video youtube pozycjonowanie

Jak widać powyżej, niektóre miniatury zdecydowanie wyróżniają się na tle pozostałych.

 

3. OPIS VIDEO ORAZ TAGI

Każdy umieszczany na YouTube materiał należy opatrzyć stosownym komentarzem. Do dyspozycji mamy 5 tysięcy znaków więc można wyczerpać temat całkowicie. Niemniej w wyszukiwarce filmów widocznych jest tylko pierwszych 150 znaków. Mając to na uwadze, trzeba się skupić w pierwszych zdaniach nad tym, aby treść zachęciła użytkownika do odwiedzin i zawierała słowo kluczowe, pod które chcemy pozycjonować film na YouTube (koniecznie fraza z tytułu i nazwy pliku).

W przypadku materiałów reklamujących dane produkty należy dodać w opisie linki do ich podstron. YouTube to dobre miejsce na pozyskiwanie wartościowych linków. Mają one duże znaczenie dla algorytmów wyszukiwarek gdyż pochodzą z zaufanego źródła. Dzięki YouTube możemy w ten sposób wzmocnić główne węzły produktowe.

Ważnym elementem są także tagi. Umieszczane video należy odpowiednio otagować frazami, które dokładnie opisują jego zawartość. Użytkownicy wpisują różne kombinacje słów kluczowych i dzięki temu mamy większe prawdopodobieństwo, że trafią na nasz materiał lub też będzie on w polecanych/powiązanych pozycjach w sidebarze. Z tagami nie należy przesadzać. Wybierajmy tylko te najtrafniejsze.

opis video tagi youtube pozycjonowanie

4. PROMOWANIE I INTERAKCJA Z UŻYTKOWNIKAMI

Odpisujemy na komentarze 🙂 Oczywiście mówimy tu o sytuacji, gdy dopiero rozpoczynamy rozbudowę i promowanie naszego kanału. Z biegiem czasu będzie to coraz bardziej kłopotliwe i czasochłonne. Interakcja z użytkownikami podnosi ich zaangażowanie i przekłada się na wzrost udostępnień (nowe linki) oraz subskrypcji.

Mając już dodane video można przystąpić do jego promowania. Z pomocą przychodzi nam YouTube, które w zakładce „Udostępnij” umieścił szereg buttonów dzięki którym możemy udostępnić nasz materiał na wielu popularnych platformach społecznościowych (takich jak np. Facebook, Tumblr, Twitter etc.):

promowanie video youtube pozycjonowanie

Są to naturalne i wartościowe linki, o które warto się postarać.

 

5. WIELKIE MOŻLIWOŚCI

Wymienione wyżej elementy z pewnością pomogą w zwiększeniu widoczności i wypozycjonowaniu naszego materiały umieszczonego na YouTube. Nie należy zapominać o najistotniejszym elemencie jakim jest jakość dodanego video.

Nagrywajmy i umieszczajmy ciekawe i atrakcyjne wizualnie treści, które przede wszystkim w naturalny sposób będą przyciągać użytkownika i zachęcać go do interakcji w postaci komentarzy czy subskrypcji. Pomysłowość i kreatywność są kluczami do YouTube.

Kanał T-Series – ponad 20 milionów subskrybentów

 

Społeczność YouTube rośnie z dnia na dzień. Wyświetlenia niektórych materiałów osiągają kosmiczne wydawałoby się do niedawna liczby. To potężne narzędzie promocji reklamy nieustannie się rozwija i warto pomyśleć o tym przy prowadzeniu własnego biznesu. Tworząc odpowiednie filmy przekonujemy potencjalnych klientów do naszych usług, oferty i firmy.

Specjalista SEO w Digital Hill - agencji Performance Marketing dla eCommerce z Grupy Unity. Absolwent Wydziału Nauk Historycznych i Pedagogicznych Uniwersytetu Wrocławskiego. Zajmuje się optymalizowaniem oraz pozycjonowaniem stron Klientów. Dotychczas brał udział w projektach między innymi dla takich marek jak: Uniwersytet Ekonomiczny, Dekoral, PewnaPaczka, TwojeMeble, SportProfit.

Więcej na naszym blogu...

Zobacz wszystkie posty