Pozycjonowanie przez specjalistę SEO - Digital Hill

Ile kosztuje pozycjonowanie? 

Na rynku marketingu internetowego możemy spotkać się z proponowanymi usługami SEO za kwotę 300-400 zł, a podobne rozwiązania inne agencje wyceniają na 2500, 6000, a nawet 10 000 zł. Skąd biorą się takie rozbieżności w cenach? Czy faktycznie są to dwie takie same usługi? Sprawdźmy, jakie czynniki wpływają na wysokość ceny usługi SEO.

Co wchodzi w skład wyceny usługi SEO?

Praca specjalistów

Na początku warto wspomnieć o najcenniejszym czynniku – pracy specjalistów, głównie specjalisty SEO, ale także całego zespołu pracującego nad danym serwisem (m.in. copywriterów czy osób pozyskujących linki). W zależności od zakresu usług i pracy nad danym serwisem, szacowana jest miesięczna ilość godzin potrzebna do zrealizowania zaplanowanych zadań. SEO to nie tylko linkowanie, ale przede wszystkim opracowanie strategii. Jest to możliwe nie tylko na podstawie oceny serwisu Klienta, ale także po szczegółowej analizie konkurencji. Sprawdzamy m.in. na jakie frazy kluczowe pozycjonują się konkurencyjne serwisy, jakie pozycje osiągają, z jakich źródeł pochodzi linkowanie do nich i jaki jest profil backlinków. 

Najdroższym elementem na tym etapie jest audyt SEO, który powinno się wykonać każdorazowo przed rozpoczęciem działań SEO. Jest to kompleksowa i czasochłonna usługa, wykonywana przez specjalistę osobiście, a nie automat. Często wliczona już w finalną wycenę usługi SEO.

Audyt SEO – co to jest i dlaczego warto go przeprowadzić? 

Audyt SEO – dlaczego warto przeprowadzić go z pomocą specjalisty? 

Dopiero po przeprowadzeniu audytu SEO, ustaleniu strategii i zakresu prac, Specjalista SEO zajmuje się przygotowaniem zmian na stronie, link buildingiem, ustaleniem harmonogramu tworzenia treści. Specjalista SEO oprócz wykonywania swoich obowiązków jest również osobą, która koordynuje zadania innych specjalistów, które przyczyniają się do pracy nad danym serwisem – zleca teksty copywriterom, pozyskiwanie linków na forach czy zapleczach, zajmuje się zakupem mediów oraz stałym poszukiwaniem pomysłów i rozwiązań. Specjalista SEO zarządza też mądrze budżetem Klienta –  to on decyduje o doborze mediów, jakości i ilości linków. Dodatkowo czuwa nad wynikami poszczególnych rozwiązań monitorując sytuację codziennie i wprowadzając niezbędne optymalizacje. Część godzin pracy specjalisty poświęconych jest na kontakt z Klientem. Ale o tym trochę więcej opowiem w dalszej części artykułu.

Zakup mediów 

Kolejnym elementem wchodzącym w skład końcowej ceny oferty SEO stanowią media, czyli zakup linków na wartościowych serwisach zewnętrznych. Często linkowanie z samego zaplecza agencji (blogów i forów) nie wystarczy, by osiągnąć satysfakcjonującą widoczność serwisu w sieci. W takich sytuacjach specjalista dokonuje zakupu artykułów sponsorowanych  z dedykowanych witryn, tak aby pozyskiwać linki odpowiednio wysokiej jakości.

 

Dedykowana koncepcja zamiast szablonowego rozwiązania

To prawda, że specjaliści SEO często korzystają z tych samych narzędzi i metod, ale nie ma dwóch takich samych Klientów, a praca nad poszczególnymi serwisami wymaga od zespołu kreatywności, elastyczności i strategicznego myślenia. Na początku współpracy tworzony jest indywidualny plan dostosowany do Klienta i jego branży, a w trakcie prac nad serwisem cały czas generowane są nowe pomysły. Nie tak łatwo przechytrzyć algorytm Google, który zmienia się dynamicznie. Wymaga to od specjalisty codziennego monitorowania i bieżącej optymalizacji oraz sięgania do różnych pomysłów i rozwiązań. Specjalista dba o każdego Klienta indywidualnie. Wprowadza rozwiązania, testuje je i szuka tych idealnych. Na sukces w SEO nie ma gotowych recept.

specjalista SEO przy laptopie

Kontakt z Klientem – doradztwo i raportowanie 

Bardzo ważnym aspektem w procesie pozycjonowania jest bezpośredni kontakt z Klientem i dedykowany opiekun-specjalista. 

Na początku współpracy specjalista potrzebuje od Klienta wielu informacji na temat jego potrzeb i celów biznesowych – ustala, jakie parametry chce mierzyć i jakich wyników oczekuje. Istotne są również informacje na temat konkurencji czy poprzednich działań SEO oraz dostęp do Google Analytics.

Na etapie wdrażania zaleceń audytowych, specjalista nie tylko przygotowuje rekomendacje do wdrożenia na stronie, ale także czuwa nad wprowadzanymi przez Klienta zmianami, służy wiedzą i doświadczeniem. Specjalista zapewnia również bieżące doradztwo na każdym etapie i stały kontakt.  

W dobrych agencjach marketingu internetowego stosowana jest zasada transparentności. Klient jest informowany na bieżąco o wszystkich działaniach, ma wiedzę na temat każdego umieszczonego linku oraz otrzymuje comiesięczne raporty, których opracowanie jest również czasochłonne, a następnie omawiane są na regularnych spotkaniach z Klientem. 

Aby specjalista mógł poświęcić każdemu z Klientów odpowiedni czas i uwagę – musi mieć ich odpowiednią ilość. Optymalna to 4-7 Klientów na specjalistę, ale niestety wiele firm chcąc ciąć koszty powierza specjaliście opiekę nawet nad kilkudziesięcioma Klientami!

klientka trzymająca pieniądze

Co zyskujesz inwestując w dobre SEO?

Obecnie działania w obrębie SEO są już niezbędne, by serwis osiągał odpowiednią widoczność w sieci. Warto wybrać rozwiązanie, które pomoże wyróżnić się na tle konkurencji. Co zyskuje Klient płacąc za usługę trochę więcej niż kuszące oferty za kilkaset złotych? Najważniejszymi wartościami są realne przychody, wiedza, bezpieczeństwo, jakość obsługi i wizerunek.

Zobacz również pozycjonowanie long tail.

Realne przychody dla firmy 

Dzięki pozycjonowaniu serwis Klienta osiąga lepsze wyniki w wyszukiwarce na poszczególne frazy kluczowe, czyli zwiększa widoczność serwisu. Ale wbrew pozorom nie jest to głównym celem. Istotne jest dostarczenie wartościowego ruchu, który wpływa na konwersję, czyli ma bezpośrednie przełożenie na zyski Klienta. Konwersją może być zakup w sklepie Internetowym, ale także pozyskiwanie leadów, czy zapisy na newsletter. Wszystko to, co docelowo przynosi nam większy przychód. Dzięki odpowiedniej strategii i bieżącym działaniom w zakresie SEO – zyski mogą być zwiększone nawet kilkukrotnie. W przypadku dużych serwisów może to oznaczać wzrost nawet o kilkadziesiąt milionów w skali roku! Zyskiem jest też oszczędność czasu Klienta oraz wyniki z płatnych narzędzi, do których dostęp posiada agencja. 

Wiedza na temat serwisu 

Dodatkowym atutem jest wiedza uzyskana na temat serwisu. Klient już na etapie audytu SEO otrzymuje sporą dawkę wartościowych informacji. Bardzo ważna z perspektywy wyników jest także wiedza oparta na danych, które wynikają z analityki. Dzięki niej wiemy, które rozwiązania są najskuteczniejsze i możemy zintensyfikować te obszary, które dają najwyższe zyski. 

Bezpieczeństwo 

Nie zapominajmy o bezpieczeństwie. Dobre SEO to działania w nurcie White Hat SEO, czyli gwarancja bezpieczeństwa dla Twojej witryny. Stosując etyczne rozwiązania nie obarczamy serwisu ryzykiem zbanowania, tak jak w przypadku technik black hat SEO. Stosując niesprawdzone rozwiązania możesz doprowadzić do gwałtownego spadku widoczności, co będzie trudne do odbudowania. 

Jakość obsługi i kontaktu

Na jakość obsługi składa się bezpośrednia współpraca z dedykowanym specjalistą z odpowiednim doświadczeniem i umiejętnościami. Zamiast wyboru utartej ścieżki dobierze on indywidualne rozwiązanie, bazując na swoim doświadczeniu, przyglądając się branży i serwisom konkurencyjnym. Jakość obsługi przekłada się również na poziom raportowania –  jego częstotliwość i regularność, ale także zakres informacji jaki zawiera komentarz specjalisty oraz transparentność działań, czyli pełna świadomość Klienta, co dokładnie dzieje się z jego serwisem.

Wizerunek

Działania SEO wpływają również na wizerunek, budowanie marki i rozpoznawalności brandu. Poprzez odpowiednie treści, poza pozycją w wyszukiwarce, możemy zadbać także o kreowanie wizerunku eksperta. I bardzo ważna rzecz – SEO to często długofalowe korzyści, które działają nawet po zaniechaniu działań w tym zakresie. 

specjalista SEO przy pracy

Czy można zrobić dobre SEO za 500 zł?

Na rynku dostępny jest spory wachlarz firm, które oferują pozycjonowanie za 300 czy 500 zł. Co zawiera taka usługa (a raczej czego nie zawiera?)?

Mniejsza ilość godzin poświęcona serwisowi

Po takiej ofercie możemy spodziewać się zdecydowanie mniejszej ilości godzin, a także mniejszej uwagi specjalisty. Aby utrzymać taką samą rentowność przy obecnych stawkach specjalisty SEO, jeden opiekun zamiast 5 serwisami, będzie obsługiwał 50, a to na pewno wpłynie na czas, uwagę i jakość kontaktu oraz raportów ze strony specjalisty. 

Mniej doświadczony specjalista

Specjaliści o wypracowanych umiejętnościach, doświadczeniach i odpowiedniej wiedzy podnoszą również koszt usługi. Stawki specjalistów z długoletnim stażem są zdecydowanie wyższe niż początkujących w branży, a za doświadczeniem zamiast sztampowego linkowania  idą innowacyjne rozwiązania. Wybierając usługę SEO o niskiej kwocie możemy trafić na osobę, która dopiero uczy się zawodu od podstaw lub często zmieniających się opiekunów, bo zwykle w takich firmach występuje duża rotacja specjalistów. 

Złej jakości linki

Kolejną kwestią jest struktura backlinków. W budżecie określonym na niskim poziomie znajdziemy ich zdecydowanie mniej lub oszczędność przypadnie na ich jakość. W konsekwencji wpłynie to na widoczność serwisu.

 

Czy nie lepiej wybrać dobrze od razu? 

To naturalne w biznesie, że zwykle szukamy tańszych rozwiązań, ale pozorne oszczędności jeszcze nigdy nie dały dobrego efektu. Niestety, w niektórych sytuacjach złe praktyki SEO mogą prowadzić do pogorszenia sytuacji serwisu. Prace nad serwisem w takie sytuacji są jeszcze bardziej czasochłonne, a na efekty trzeba dłużej poczekać. Wpływa to również na obniżenie zysków. Do poprawy wyników zatrudniamy nową osobę lub agencję. Ponowny wybór usługi SEO pada wtedy na usługi bardziej profesjonalne oraz droższe. Czemu zatem nie wybrać dobrze od razu? 😊

KONTAKT

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

hello@digitalhill.pl
+48 71 757 50 56

lub bezpośrednio:
Magdalena Pawelec / Chief Operating Officer
tel. +48 603 554 771
e-mail: magdalena.pawelec@digitalhill.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Strzegomska 140A, 54-429 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Przewiń do góry