Audyt SEO – dlaczego warto go przeprowadzić z pomocą specjalisty?

Z naszego ostatniego wpisu dowiedzieliście się wszystkich podstawowych informacji dotyczących Audytów SEO – czym są, jakie wyróżniamy rodzaje, kiedy powinno się je przeprowadzić oraz jakie dają korzyści. Dodatkowo podzieliliśmy się z Wami realnymi historiami naszych klientów – w jakich momentach ich działalności wspomogły ich wykonane przez nas audyty SEO. Jeżeli jeszcze nie mieliście okazji się z nim zapoznać – zrobicie to tutaj. Poprzedni wpis stanowi doskonały wstęp do dzisiejszej rozprawki. W kontekście audytów SEO, wejdziemy nieco głębiej. To, że Audyt SEO jest nam potrzebny – to już wiemy. Teraz przeanalizujemy, dlaczego jednak warto zlecić go specjaliście, niż próbować na własną rękę. 

 

Przeprowadzenie Audytu SEO – jakie mam możliwości? 

Jeżeli zrozumieliśmy, że jesteśmy w takim momencie, że do rozwoju lub poprawy naszej witryny potrzebujemy przeprowadzenia audytu SEO – mamy trzy możliwości:

  • możemy przeprowadzić go sami, posiłkując się tutorialami, darmowymi narzędziami i informacjami znalezionymi w internetowych poradnikach, 
  • możemy skorzystać z oferty darmowych audytów, które proponują na zachętę różne agencje marketingowe lub gotowe, dedykowane do tego narzędzia,
  • możemy powierzyć to specjaliście płacąc standardową kwotę za tego typu usługę. 

Audyt SEO stworzony przez specjalistę vs darmowe audyty SEO dostępne w sieci

Najbardziej naturalne pytanie, jakie może nam się nasunąć na początek tego dylematu to, czym właściwie różnią się audyty, które za darmo możemy wygenerować w sieci od tych stworzonych przez specjalistę? Darmowe audyty SEO są zdecydowanie szybsze w realizacji, ponieważ korzystamy z gotowego, uniwersalnego programu. Analiza generowana jest automatycznie, bez udziału człowieka, a co za tym idzie – nie bierze pod uwagę wiele kluczowych kwestii, np:

  • specyfikę działania Twojej firmy, branżę, w której działa, konkurencję czy cele biznesowe, 
  • nie ocenia semantycznej wartości treści,
  • jest obojętny na ograniczenia wynikające z technologii wykorzystywanych przez dany serwis,
  • bada najczęściej tylko stronę główną, a nie całą witrynę,
  • bazuje tylko na podstawowych wskaźnikach, które nie dadzą nam kompleksowej oceny strony. 

Dodatkowo, nawet wskazanie kilku błędów strony przez darmowe narzędzie nie załatwi jednak problemu: brak komentarzy, wyjaśnień i propozycji jego poprawy. Wszystkie braki bezpłatnych audytów SEO wypełnia audyt stworzony przez specjalistę i dostosowany do specyfiki danej witryny. 

 

Jak wygląda audyt SEO stworzony przez specjalistę? 

Audyt SEO opracowany przez specjalistę SEO to szczegółowy, kilkudziesięciostronicowy dokument, który przedstawia mocne i słabe strony Twojej witryny internetowej. Oprócz samej, bardzo wnikliwej identyfikacji błędów, zawiera również zestaw rekomendacji, a każdy punkt opisany jest zgodnie z następującym podziałem: 

  • Problem – zdefiniowanie komplikacji,
  • Rozwiązanie – propozycja rozwiązania znalezionego problemu.
  • Komentarz – uzasadnienie mające na celu wyjaśnić daną kwestię. 

Wyjaśnienia i sugestie naprawy błędów to największa wartość dodana audytów przygotowywanych przez specjalistę. Dla klienta jest to gotowy plan do działania z precyzyjnymi wytycznymi oraz określonymi priorytetami (czego też brakuje w zautomatyzowanych analizach). 

Audyt SEO przygotowany przez doświadczonego specjalistę koncentruje się wokół następujących zagadnień: title, meta tagi, linkowanie wewnętrzne, struktura adresów URL, stopień indeksacji, rozwój i duplikacja treści, PageSpeed i wydajność serwisu, analiza i mapowanie słów kluczowych, bezpieczeństwo witryny, architektura informacji czy dostosowanie do wersji mobilnej. Każda agencja czy niezależny specjalista konstruuje audyt na bazie swoich wieloletnich doświadczeń, wprowadza coraz to nowe ulepszenia i dostosowuje go do aktualnych trendów rynkowych (które w tej branży zmieniają się dość dynamiczne). 

 

Jakie informacje i narzędzia są niezbędne do wykonania dobrego audytu? 

Aby przygotować kompleksową i szczegółową analizę, specjaliści muszą mieć dostęp do wielu narzędzi, najczęściej w rozszerzonych wersjach PRO, do których abonamenty kosztują często od 50 do 999 dolarów miesięcznie. Ale informacji, których dowiemy się z nich o stronie internetowej, a które mają kluczowe znaczenie w wielu aspektach funkcjonowania strony, nie znajdziemy w darmowych audytach. 

Do najczęściej wykorzystywanych (płatnych i darmowych) zaliczymy: 

  • Ahrefs – kompleksowe narzędzie, które służy głównie do analizy widoczności i profilu linków, generuje również raporty o organicznych słowach kluczowych, 
  • Google Search Console – narzędzie pozwalające monitorować zachowanie strony w wynikach wyszukiwania Google,
  • Screaming Frog – narzędzie do kompleksowej analizy struktury strony oraz wskaźników SEO,
  • Google Analytics – rozbudowane narzędzie analityczne pozwalające na zaawansowaną analizę ruchu na stronach internetowych,
  • Sitebulb – zaawansowane narzędzie do analizy struktury serwisu, najważniejszych wskaźników opisujących wydajność, bezpieczeństwo, SEO. Dodatkowo pozwala tworzyć rozbudowane wizualizacje struktury danej witryny,
  • GTmetrix – narzędzie badające prędkość wczytywania się strony, aplikacji lub sklepu internetowego w różnych lokalizacjach,
  • Senuto – narzędzie do mierzenia widoczności oraz analizy konkurencji SEO,
  • Google Page Speed Insight – narzędzie pozwalające zbadać najważniejsze błędy oraz problemy, na jakie natrafić może użytkownik oraz GoogleBot podczas łączenia się ze stroną internetową.

Pełny opis 25 narzędzi, które przydadzą się przy wykonywaniu analizy SEO strony znajdziesz w naszym osobnym wpisie: Analiza seo strony – 25 przydatnych narzędzi w audycie SEO 

Oprócz samej znajomości adresu witryny oraz dostępu do wyżej omówionych narzędzi, ważna jest również bieżąca współpraca z klientem – uzyskanie dostępu do Google Search Console i Google Analytics oraz odpowiedź na kilka briefujących pytań dotyczących firmy oraz witryny (informacje na temat branży, konkurencji czy celów biznesowych). Na przygotowanie dobrego audytu specjalista potrzebuje kilku dni roboczych. 

No dobra…a ile to właściwie kosztuje? 

To ile kosztuje taki audyt SEO wykonany przez specjalistę? Odpowiedź oczywiście brzmi – “To zależy”. Ale już spieszymy z wyjaśnieniem od czego – nie zostawimy Was bez konkretnej odpowiedzi:) 

Cena pełnego audytu SEO waha się między 1500 zł a 10 000 zł. Skąd bierze się taka różnica? Jednym z głównych czynników wpływających na wycenę audytu SEO jest wielkość i budowa analizowanej strony internetowej. Za audyt sklepu internetowego zapłacisz zdecydowanie więcej niż w przypadku strony usługowej czy korporacyjnej, bo sklep jest zwykle bardziej rozbudowaną witryną. Koszt audytu będzie uzależniony od tego, jakie masz potrzeby – jeżeli wymagasz dogłębnej analizy konkurencji, profilu linków czy wersji mobilnej, musisz się również liczyć z dodatkowym budżetem na te cele. 

Czy to dużo? Na audyt SEO należy spojrzeć bardziej jak na inwestycję czy dobry start do działań. Redukcja zidentyfikowanych błędów zgodnie z wytycznymi przyczyni się do polepszenia kondycji strony, co realnie przełoży się w przyszłości na Twoje przychody. 

Aby rozjaśnić temat cen audytów w zależności od wielkości witryn i aktualnych potrzeb klientów, przygotowaliśmy 9 różnych pakietów Audytów SEO. Każdy klient wybierze propozycję, która najbardziej odpowiada jego zapotrzebowaniom. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat Audytów SEO? Skontaktuj się z nami, a chętnie opowiemy Ci o nich więcej.

KONTAKT

3 thoughts on “Audyt SEO – dlaczego warto go przeprowadzić z pomocą specjalisty?”

  1. Pingback: Audyt SEO - co to jest i dlaczego warto go przeprowadzić - DigitalHill.pl

  2. Avatar

    Każdy, komu zależy na wysokiej jakości audycie, a prowadzone przez niego działania są już na wysoką skalę, powinien wynieść korzyści jeśli powierzy to zadanie specjalistom. Podzielam zdanie jako, iż jest to dobra inwestycja.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

hello@digitalhill.pl
+48 71 757 50 56

lub bezpośrednio:
Magdalena Pawelec / Chief Operating Officer
tel. +48 603 554 771
e-mail: magdalena.pawelec@digitalhill.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Wagonowa 2D, 53-609 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Przewiń do góry