Dzisiaj swoją premierę ma e-book “Jak skutecznie przeprowadzić proces redesignu”, czyli kompleksowy przewodnik, który pomoże firmom w przeprojektowaniu sklepów internetowych. Autorami materiału jest zespół agencji UX IDEACTO, a my zostaliśmy oficjalnym partnerem głównym wydawnictwa, dokładając do niego cegiełkę merytoryczną w postaci bonusowego rozdziału o roli SEO w procesie redesignu serwisu.
Redesign serwisu – co to takiego?
Redesign to proces przeprojektowania, przebudowy czy po prostu odświeżenia strony internetowej lub e-sklepu. Dotyczy głównie frontendu, czyli tego, co widzi odwiedzający daną witrynę lub platformę e-commerce. Jest to działanie, którego obawiają się właściciele serwisów, ponieważ często bywa czaso- i energochłonne. Jednak w wielu sytuacjach i branżach okazuje się planem koniecznym. Przebudowa to nieodłączny element rozwoju i istotny aspekt konkurencyjny.
Kiedy powinniśmy pomyśleć o redesignie sklepu internetowego?
Najczęstszymi powodami, dla których właściciele platform e-commerce’owych decydują się na przebudowę swojej witryny są:
- rebranding, odświeżenie wizerunku marki – stąd naturalna potrzeba zmiany stylu strony,
- dopasowanie się do obecnych trendów oraz dodanie nowych funkcjonalności,
- chęć poprawy użyteczności serwisu (user experience) na desktopie bądź urządzeniach mobilnych,
- odnotowywane częste błędy – brak responsywności, wysoki stopień odrzuceń, spadek konwersji, problem z bezpieczeństwem strony,
- aktualizacja oprogramowania,
- brak korzyści działań marketinowych i spadek sprzedaży.
Jak skutecznie przejść przez proces redesignu?
Na to pytanie odpowiada opracowany i wydany właśnie e-book. Na bazie wieloletnich doświadczeń zespół IDEACTO opracował kompendium wiedzy na temat tego niełatwego procesu. Jakie treści znajdziemy w przygotowanym e-booku? Dowiecie się z niego przede wszystkim, jak przygotować, a następnie przeprowadzić proces redesignu oraz na co zwrócić szczególną uwagę, by projekt nie zakończył się porażką. Wraz z każdym rozdziałem przechodzimy przez cały proces rozpoczynając od etapu strategicznego, następnie definiując strategię biznesową, dotykamy sedna projektowania UX i projektowania UI, kończąc na wersjach wariantowych.
Rola SEO w procesie redesignu
Jako bonus, e-book zawiera również dodatkowy rozdział traktujący o SEO jako istotnym elemencie, obowiązkowym wręcz przy redesignie serwisu. Większość firm podczas tego procesu koncentruje się tak bardzo na jego warstwie graficznej i aspektach użyteczności, że zapomina właśnie o SEO. Dlaczego jest to tak ważne? Zadbanie o aspekt SEO pozwoli nam nie tylko zabezpieczyć się przed spadkami w wyniku wdrożenia nowej wersji sklepu, ale również może wpłynąć na wzrosty widoczności. Autorem tego rozdziału e-booka jest Jakub Kania, Team Leader SEO agencji Digital Hill.
A jeżeli interesują Cię same działania SEO w procesie redesignu serwisu – skontaktuj się z nami!