Co to jest pozycjonowanie szerokie?

Rozpoczynając działania pozycjonujące naszą stronę, możemy kierować się różnymi strategiami. Dwiema najpopularniejszymi metodami są: pozycjonowanie tradycyjne i pozycjonowanie szerokie. W dzisiejszym artykule zgłębimy temat pozycjonowania szerokiego – dowiecie się, czym jest, w jaki sposób stosować i jakie płyną korzyści ze strategii pozycjonowania szerokiego. Zapraszamy do lektury!

 

Pozycjonowanie long tail (długi ogon) – co to jest? 

Pozycjonowanie szerokie, określane również jako pozycjonowanie long tail, jest strategią SEO, która cieszy się zdecydowanie dużą popularnością. Polega na pozycjonowaniu dużej ilości bardziej rozbudowanych fraz kluczowych (czyli long taili, określanych też mianem fraz długiego ogona). Optymalizacja strony internetowej pod kątem fraz z tzw. długiego ogona pozwala w krótkim czasie wygenerować duży ruch i osiągnąć wzrost sprzedaży. Dzięki bardzo dużej puli fraz, witryna internetowa pojawia się o wiele częściej w wynikach wyszukiwania Google. Pozycjonowanie szerokie koncentruje się na frazach, które będą wyszukiwać bardziej świadomi użytkownicy. 

Na czym polega pozycjonowanie szerokie?

Najpopularniejsze frazy, które najczęściej wyszukujemy w Google to pojedyncze słowa kluczowe, a optymalizacja SEO pod ich kątem jest bardzo czasochłonna i najczęściej nie przynosi dużych rezultatów. Frazy kluczowe złożone z dwóch i z trzech słów są wciąż bardzo ogólne, dlatego odpowiadają jedynie za 12% ruchu SEO. Aż 80% tego ruchu generują natomiast wysoce szczegółowe frazy z tzw. długiego ogona. Tego rodzaju frazy wyszukiwane są przez klientów poszukujących specyficznych informacji i są o wiele bardziej skorzy do skorzystania z oferty strony, na którą przekieruje ich Google. 

Fraza long tail powinna dokładnie opisywać daną usługę czy produkt oraz odpowiadać na sprecyzowane poszukiwania użytkownika. Frazy długiego ogona zazwyczaj składają się z 4 słów (lub więcej). Najlepiej różnicę między frazą ogólną a long tail zobrazuje przykład:

  • przykład frazy ogólnej: kolczyki damskie 
  • przykład frazy long tail: wiszące kolczyki damskie z cyrkonią 

Uproszczając – świadomy użytkownik zadaje konkretne pytanie (w formie frazy długiego ogona), a my dajemy mu precyzyjną odpowiedź.

 

Jak przeprowadzić pozycjonowanie szerokie?

Siła pozycjonowania szerokiego tkwi przede wszystkim w dużej liczbie potencjalnych fraz kluczowych, które umieszcza się w treści. Należy więc zadbać o rozwój contentu na stronie internetowej, aby obrana strategia przyniosła oczekiwane rezultaty np poprzez blog, słowniki, odpowiednie zarządzanie filtrami, nowe listingi. Uważajmy jednak na kanibalizację i duplikację treści. Przy tworzeniu fraz kluczowych z długiego ogona należy postawić się na pozycji potencjalnego użytkownika przeglądarki i spróbować przewidzieć, w jaki sposób będzie on wyszukiwał danej informacji. Pomoce są również popularne narzędzia SEO, np:

 

Zalety pozycjonowania szerokiego 

Pozycjonowanie szerokie ma wiele zalet i jest to jedna ze strategii SEO, która pozwala osiągnąć zadowalające efekty. Dzięki zastosowaniu dużej ilości fraz z długiego ogona można szybko wygenerować duży ruch na stronie internetowej. Co więcej, będzie to ruch wysokiej jakości, co oznacza, że większość klientów nastawiona będzie na skorzystanie z poszukiwanej oferty, więc przełoży się to na większą sprzedaż. Ogromną zaletą pozycjonowania szerokiego jest również niezwykle niska konkurencyjność poszczególnych fraz kluczowych. Stosowanie pozycjonowania szerokiego pozytywnie wpływa również na frazy ogólne. Istnieje również mniejsze ryzyko nałożenia filtra przez Google. Pozycjonowanie long tail wiąże się również z mniejszymi kosztami i lepszą konwersją (co również jest niezaprzeczalnym plusem). Zaawansowane techniki szerokiego pozycjonowania pozwalają na wypozycjonowanie nawet kilku tysięcy fraz dla jednego serwisu.

 

Pozycjonowanie szerokie – dla kogo?

Pozycjonowanie szerokie najlepiej sprawdza się w przypadku serwisów, które mają rozbudowaną treść/strukturę. Duża liczba wysokiej jakości poradników pozwoli w organiczny sposób stosować frazy z długiego ogona i przyciągnie zainteresowanych danym zagadnieniem klientów. Pozycjonowanie long tail sprawdzi się również w przypadku stron z dużym asortymentem produktów lub oferujących szeroką gamę usług. Pozycjonowanie szerokie nie jest jednak możliwe w przypadku witryn z bardzo małą ilością treści. Jeśli strona jest bardzo uboga w treść, wtedy wyszukiwarki nie będą w stanie sprawdzić, czy strona zawiera odpowiedź na pytanie internauty. 

 

Mini Case Study – pasazbiurowy.pl 

Przykład naszego klienta – pasazbiurowy.pl – pokazuje, że że prowadzenie bloga sprzyja zwiększeniu widoczności serwisu na frazy typu long tail. W przypadku Pasażu Biurowego to aż 30% tego typu fraz skierowanych na bloga. Dobrze też sprawdzają się listingi kategoriikarty produktów czy indeksacja na stronach kategorii niektórych filtrów. Dla Pasażu biurowego stworzyliśmy specjalne listingi pod marki poszczególnych kategorii. Dzięki temu otrzymujemy frazy kluczowe składające się z nazwy kategorii i nazwy prodcenta.

Komentarz specjalisty z Digital Hill:

Tak, jak przy każdych działaniach SEO, również w trakcie realizacji strategii pozycjonowania long tail ważna jest stała współpraca z klientem. Systematyczna praca mająca na celu rozbudowę serwisu: jego poszczególnych sekcji (bloga, słowniki), research fraz long tail, reoptymalizacja stron pod nowe frazy kluczowe może przynieść końcowy sukces w postaci wzrostu widoczności i większej liczby leadów. Jest to idealne rozwiązanie dla klientów, którzy mają znacznie ograniczony budżet.

Tak, jak inne strategie SEO, pozycjonowanie szerokie działa najlepiej, jeśli jest elementem całości, szerzej zaplanowanych działań, które łączy jeden cel: zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce. Chcesz generować większy ruch na stronie dzięki pozycjonowaniu long tail? Skontaktuj się z nami!

KONTAKT

 

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

hello@digitalhill.pl
+48 71 757 50 56

lub bezpośrednio:
Magdalena Pawelec / Chief Operating Officer
tel. +48 603 554 771
e-mail: magdalena.pawelec@digitalhill.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Wagonowa 2D, 53-609 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Przewiń do góry