od czego zacząć pozycyjonowanie sklepu internetowego

Od czego zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepu internetowego można porównać do długodystansowego biegu – konsekwentne prowadzenie poszczególnych działań SEO będzie sukcesywnie skutkowało lepszą widocznością strony oraz wyższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania, w efekcie czego strona będzie generowała większy ruch i efektywniejszą sprzedaż. Podpowiadamy, jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego, aby kolejne etapy mogły przynosić oczekiwane efekty.

Audyt SEO – na dobry początek pozycjonowania e-commerce

Każda dobra agencja SEO, która wie, jak pozycjonować sklep internetowy, powinna rozpoczynać pracę od przeprowadzenia audytu SEO, czyli szczegółowej analizy wszystkich elementów strony, które są oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Pozycjonowanie sklepu internetowego będzie wówczas skuteczniejsze, ponieważ wszelkie działania będą prowadzone adekwatnie do zastanej sytuacji, czyli występujących na stronie błędów, elementów wymagających optymalizacji oraz potencjału strony, który można wykorzystać.

Struktura kategorii sklepu internetowego

Jak pozycjonować sklep internetowy skutecznie? Jednym z najistotniejszych elementów, o które trzeba zadbać już na początku, jest ułożenie struktury kategorii produktowych. Powinna być ona przejrzysta, logiczna i płaska i ułożona w formie rozrastającego się drzewa. Takie rozwiązanie będzie niosło wiele korzyści – przede wszystkim pozwoli pozycjonować strony poszczególnych kategorii na właściwe słowa kluczowe, ale również ułatwi nawigowanie po sklepie jego użytkownikom oraz robotom indeksującym.

Zadbaj o optymalizację strony

Optymalizacja strony to podstawa, dzięki której kolejne elementy SEO dla e-commerce będą mogły przynosić efekty. Jest to bardzo szeroki zakres działań nad techniczną stroną serwisu, który może obejmować m.in.:

  • poprawę bezpieczeństwa korzystania ze strony;
  • szybkość ładowania wszystkich zasobów sklepu;
  • wdrożenie elementów ułatwiających robotom indeksującym poruszanie się po stronie, np. dane strukturalne, plik robots.txt czy mapa strony;
  • rozwiązanie problemu duplikacji treści, np. przekierowania lub kanoniczne adresy URL;
  • stworzenie responsywnej wersji strony (dostosowanej do różnych urządzeń);
  • usunięcie błędów 404;
  • wdrożenie przyjaznych adresów URL.

Docelowo warto też pomyśleć o rozwiązaniach z zakresu User Experience, które sprzyjają dłuższemu pozostaniu internautów na stronie oraz ułatwiają im przejście przez ścieżkę zakupową.

Zadbaj o content marketing

Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy bez content marketingu? Jest to w zasadzie niemożliwe, dlatego tak istotnym czynnikiem, który powinien być uwzględniony w SEO dla e-commerce, jest nasycona frazami kluczowymi treść. Frazy muszą oczywiście pochodzić z fachowej analizy za pomocą narzędzi SEO. Treści, które pomogą w pozycjonowaniu sklepu, to np. opisy kategorii produktowych, opisy produktów, sekcja blogowa / poradnikowa.

Link-building – zbuduj sieć wartościowych linków

Kolejnym elementem pozycjonowania sklepu internetowego jest budowanie sieci wartościowych linków, które prowadzą do strony z zewnętrznych źródeł. Można osiągnąć to m.in. poprzez publikowanie artykułów sponsorowanych, w których umieszczane są linki do stron ofertowych naszego e-commerce’u. Linkować można także z sekcji komentarzy pod artykułami, forów internetowych czy profili w mediach społecznościowych.

Jaki jest koszt pozycjonowania sklepu internetowego?

Odpowiedzi na pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego nie da się tak łatwo ocenić. E-commerce’y ze względu na swoją rozbudowaną strukturę są droższe w pozycjonowaniu niż proste serwisy contentowe. Na cenę będą wpływały omawiane kolejno w tym artykule elementy SEO, tj. czas pracy nad optymalizacją techniczną (zależnie od kosztu jednej roboczogodziny specjalisty) oraz budżety przeznaczone na content marketing i link-building. Im większa strona, tym więcej pracy będzie wymagała, a tym samym generowała wyższe koszty. Korzyści z SEO mogą jednak przerosnąć najśmielsze oczekiwania, także w perspektywie długoterminowej.

Twoja strona internetowa potrzebuje dobrego SEO? Napisz do nas i poznaj szczegóły oferty.

Skontaktuj się z nami

About The Author

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

hello@digitalhill.pl
+48 71 757 50 56

lub bezpośrednio:
Magdalena Pawelec / Managing Partner
tel. +48 603 554 771
e-mail: magdalena.pawelec@digitalhill.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Strzegomska 140A, 54-429 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Scroll to Top