Planujesz rozwinąć swój biznes także na zagranicznych rynkach? Poznaj zasadnicze różnice między SEO w Polsce i SEO za granicą i dowiedz się, o czym musisz pamiętać przy pozycjonowaniu strony na rynki zagraniczne.
SEO w Polsce vs SEO za granicą – na czym polega pozycjonowanie na rynki zagraniczne?
SEO w Polsce i SEO za granicą mają ze sobą wiele wspólnego. W obydwu przypadkach efekty pozycjonowania można zauważyć wskutek konsekwentnego optymalizowania technicznych elementów strony oraz działań content marketingowych. Pozycjonowanie zagraniczne może jednak wymagać dostosowania pewnych elementów SEO do specyfiki danego rynku – przyzwyczajeń internautów, preferowanych wyszukiwarek, nawyków konsumenckich czy nawet zwyczajów kulturowych, które mogą istotnie wpływać m.in. na odbiór i ocenę treści.
Najważniejsze różnice w pozycjonowaniu w Polsce i zagranicą
Czym przede wszystkim różni się SEO w Polsce od SEO za granicą? Pierwszą zasadniczą różnicą jest dominująca na danym rynku wyszukiwarka, dla jakiej ma być prowadzone pozycjonowanie stron internetowych – Polska i większość europejskich krajów to rynki zdominowane przez Google, jednakże warto sprawdzić, czy jakaś część internautów w danym kraju nie korzysta z innych wyszukiwarek.
Drugą istotną kwestią jest język. Przy tworzeniu contentu warto skorzystać z usług copywritera posługującego się biegle danym językiem, a najlepiej native speakera, który umie tworzyć naturalnie brzmiącą treść.
Wreszcie kultura. Internauci w jednym kraju mogą być bardziej skłonni do dokonywania zakupów pod wpływem emocji, z kolei na innych rynkach skrupulatnie rozważać każdy element oferty. Ten fakt wpływa na konieczność stworzenia treści w odpowiedniej formie oraz opublikowaniu ich na właściwych portalach.
SEO za granicą – o czym pamiętać?
Pozycjonowanie zagraniczne niestety nie polega wyłącznie na przetłumaczeniu treści na stronie na obcy język. Należy pamiętać o tym, że co kraj to obyczaj – w tym przypadku inne przyzwyczajenia internautów, do których trzeba się dostosować, aby SEO za granicą mogło przynosić oczekiwane efekty. Co zatem koniecznie trzeba uwzględnić?
- Wyszukiwarki, dla których ma być prowadzone pozycjonowanie – Polska to kraj, gdzie ponad 90% internautów korzysta z wyszukiwarki Google. Jest to wynik zbliżony do danych globalnych, jednak w pozycjonowaniu na dane rynki warto mieć na uwadze to, że odsetek korzystających m.in. z wyszukiwarek Bing, Yahoo!, DuckDuckGo czy Yadex może być na tyle istotny, że warto uwzględnić te wyszukiwarki przy działania SEO.
- Dobór fraz kluczowych – dosłowne tłumaczenie fraz może niestety nie przynieść efektów. Pozycjonując na rynki zagraniczne, nie obejdziesz się bez szczegółowej analizy słów kluczowych za pomocą narzędzi SEO.
- Treści – tutaj również bezpośrednie tłumaczenie się nie sprawdzi. Po pierwsze – chodzi o naturalność języka, po drugie – o preferencje odbiorców. W niektórych krajach, np. na rynkach DACH, użytkownicy oczekują wyczerpujących, merytorycznych treści, dlatego mało jakościowe zapleczowe treści mogą zupełnie nie mieć znaczenia dla wyników strony.
- Dostosowanie domeny – najkorzystniejsze okaże się wykupienie domeny TOP Level Domain, czyli charakterystycznej dla danego kraju. Możliwe rozwiązania to także utworzenie subdomeny lub podkatalogu domeny głównej. Mogą one jednak sprawdzać się nieco gorzej w pozycjonowaniu.
Pozycjonowanie zagraniczne – czy to musi być trudne?
Pomimo pewnych różnic w pozycjonowaniu w Polsce i za granicą, należy pamiętać o tym, że to właśnie za sprawą internetu żyjemy w globalnej wiosce. Dlatego wiele elementów SEO w Polsce będzie miało przełożenie na SEO pozycjonowanie stron za granicą. Wykorzystanie wiedzy i doświadczenia wraz z odrobiną otwartości na charakterystykę zagranicznych rynków na pewno przyniosą oczekiwane efekty.
Jesteś zainteresowany usługa pozycjonowania dla swojego biznesu? Skontaktuj się z nami! Chętnie przygotujemy ofertę.