Na rynku dostępny jest obecnie bogaty wybór narzędzi, które pomagają w optymalizacji stron e-handlowych, dopasowując je do uwarunkowań konkretnej branży. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na wdrożenie zaawansowanych narzędzi, które umożliwiają długofalowy i nieskrępowany rozwój witryny. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jakie są kluczowe funkcjonalności platformy Magento 2.
Magento – co to jest za narzędzie?
Magento to platforma e-commerce, która jest rozwijana przez firmę Adobe. Według wielu badań rynkowych, oprogramowanie to jest jednym z najchętniej wybieranych programów do pozycjonowania sklepów internetowych na całym świecie. Klienci decydują się najczęściej na narzędzie w wariancie open source, bogate w szeroki zakres darmowych modułów, rozwijanych przez społeczność użytkowników.
W jaki sposób działa narzędzie Magento? Sklep, umiejętnie obsługiwany przez oprogramowanie, będzie przede wszystkim generował zwiększony ruch na stronie. Dobra optymalizacja graficzna i kodowa pozwolą z kolei utrzymać uwagę odbiorcy, wydłużając czas jego pobytu na portalu. Działanie to stworzy efekt kuli śniegowej, pokazując algorytmom, że Twój sklep na Magento jest godny zaufania.
Dzięki specjalnym analizom zyskasz dodatkowo informacje na temat upodobań klientów i dowiesz się, w jaki sposób kierunkować kolejne etapy pozycjonowania.
Czy technologia Magento 2 jest przystosowana pod SEO?
Wiele osób może się zastanawiać, jak technologia Magento odpowiada wymogom SEO. Search Engine Optimization to szereg procesów, które umożliwiają uzyskanie większej wiarygodności względem mechanizmów wyszukiwarek internetowych, co wpływa z kolei na pozycję całej strony.
Jeżeli rozważasz skorzystanie z platformy Magento i zastanawiasz się, czy działa ona dobrze z SEO, absolutnie nie musisz się o to martwić – przystosowanie do działań optymalizacyjnych jest jednym z najważniejszych atutów całej aplikacji. Jest to również jeden z głównych czynników, dzięki któremu wielkie firmy sięgają po ten program. Jeżeli więc planujesz optymalizację Twojego sklepu internetowego, pozycjonowanie Magento może okazać się naprawdę dobrym wyborem.
Dobre praktyki w pozycjonowaniu Magento. E-commerce ufa sprawdzonym narzędziom
Aby korzystać z pozycjonowania Magento w efektywny sposób, należy dokładnie zapoznać się z kluczowymi funkcjonalnościami tego narzędzia. Z tego też względu ważne jest, aby pamiętać o dobrych praktykach, które mogą bardzo ułatwić odpowiednie pozycjonowanie sklepów na Magento.
Bardzo wiele firm decyduje się na samym początku na sporządzenie audytu SEO. Jest on wykonywany najczęściej przez zewnętrzną firmę, która oceni w pierwszej kolejności obecny potencjał strony oraz jej pozycjonowanie w silnikach wyszukiwania. To rozwiązanie pomoże specjalistom podjąć odpowiednie kroki, które sprawią, że Twój sklep internetowy polubi się nareszcie z algorytmami.
O czym należy pamiętać, pozycjonując sklep na Magento? E-commerce to branża, która rozrasta się z każdym rokiem. Niezależnie jak mocno będziemy się starać, aby skutecznie wypozycjonować stronę internetową, musimy pamiętać o jednej ważnej kwestii – proces ten jest długotrwały i pierwsze efekty widoczne są zwykle po upływie kilku miesięcy.
Specjaliści z firm marketingowych pomagają w obsłudze szeregu procesów, związanych zarówno z optymalizacją SEO, jak i tworzeniem jakościowego contentu. Co ważne, fachowcy udostępniają klientom wgląd w szczegółowe raporty, obrazujące przeprowadzone dotychczas działania.
O czym należy pamiętać, pozycjonując sklepy na Magento? Zadbaj o oryginalne treści
Osoby, które prowadzą strony internetowe, skupione na sprzedawaniu produktów i usług, powinny w szczególności zadbać o udostępnianie klientom oryginalnych i jakościowych tekstów. Powielanie treści zewnętrznych może wiązać się z nieprzyjemnościami natury prawnej. Co równie ważne, brak oryginalnego contentu wpłynie także na negatywne rankowanie całej strony.
Jakiego rodzaju treści warto wdrażać na witrynie e-handlowej Magento? Sklep internetowy powinien posiadać odpowiednio zredagowane opisy asortymentu, które będą oddziaływały na strukturę całej strony. Należy pamiętać m.in. o wdrożeniu odpowiedniej liczby akapitów, które pomogą w podziale witryny na odpowiednie sekcje tematyczne.
Co ważne, podczas tworzenia treści warto zadbać o tzw. meta keywords, które będą widniały w sklepie Magento. Co to jest słowo kluczowe? Fraza to nic innego jak hasło wyszukiwane w Google przez potencjalnych kupujących.
W przypadku e-commerce klienci decydują się chętnie na tzw. szerokie pozycjonowanie Magento. Słowa long tail to rozbudowane hasła, składające się z kilku wyrazów. Wykorzystanie sprecyzowanych fraz w tekstach to doskonały sposób na zdobycie uwagi klienta, który gotowy jest do zakupu konkretnego towaru. Przykładem pozycjonowania long tail może być np. hasło rower górski damski kross.
Jak budować linki na stronie Magento? Sklepy internetowe a przyjazne adresy URL
Dzięki pozycjonowaniu sklepów internetowych z pomocą Magento, użytkownik może zadbać o przypisanie przyjaznych adresów URL. Skrócone linki do podstron wpływają na większą czytelność całej witryny – powinny być one treściwe i zwięzłe.
Przyjazne adresy URL zawierają frazy kluczowe, dzięki czemu już na starcie podpowiadają one, jaki asortyment znajduje się na stronie. Co więcej, krótkie linki są łatwe do zapamiętania. Optymalizując sklepy na Magento, warto wziąć dodatkowo pod uwagę fakt, że zbędne parametry, wielkie litery i znaki specjalne w treści adresu mogą być źle postrzegane przez przeglądarkę.
Jak zadbać o bezpieczeństwo danych w Magento? Sklepy internetowe wykorzystują protokół SSL
Platforma Magento umożliwia wdrożenie na stronie specjalnego certyfikatu SSL. Jest to tak naprawdę nieodłączna część tworzenia każdej strony e-handlowej. Moduł ten pozwala bowiem na bezpieczne płacenie za produkty – protokół szyfruje wrażliwe informacje, m.in. dane osobowe płacącego.
Certyfikat wpłynie także na podniesienie zaufania naszej witryny w silnikach wyszukiwania. Brak protokołu SSL sprawia, iż wiele nowoczesnych przeglądarek wysyła swoim użytkownikom ostrzeżenie przed wchodzeniem na strony bez odpowiednich zabezpieczeń.
Jak zoptymalizować znaczniki meta w Magento? Sklep internetowy a budowa strony
Czym powinien się wyróżniać odpowiedni meta title? Dobrze sformułowany tytuł strony wpływa m.in. na kilkalność witryny – warto więc zoptymalizować go w taki sposób, aby był on jak najbardziej przyjazny dla wyszukiwarek internetowych.
Meta title musi być krótki i treściwy – jego zawartość już na starcie podpowiada internaucie, jakiego rodzaju produkty oferowane są przez dany sklep. Zakłada się, że optymalna długość tytułu strony nie powinna przekraczać 70 znaków ze spacjami. Decydując się na dłuższy tekst, użytkownik ryzykuje tym, że title nie będzie w całości wyświetlany w wynikach wyszukiwania.
Równie ważnym elementem efektywnego pozycjonowania Magento jest wprowadzenie odpowiednich meta description. Opisy podstron powinny oscylować w granicy 160 znaków. Należy pamiętać, że teksty te muszą oddawać charakter całej branży, zachęcając internautę do odwiedzenia strony dzięki chwytliwemu CTA.
W jaki sposób można zmienić meta description w narzędziu Magento 2? Aby znaleźć sekcję, odpowiadającą za opisy produktów i kategorii, należy przejść kolejno do podstron: KATALOG > PRODUKTY/KATEGORIE > OPTYMALIZACJA DLA WYSZUKIWAREK.
Na czym polega sitemapa? Indeksacja witryn e-handlowych a pozycjonowanie Magento
Dobrym rozwiązaniem jest także stworzenie mapy strony, która pomoże wyszukiwarkom w indeksacji sklepu i skanowaniu dostępnych produktów – dzięki temu zabiegowi Google będzie chętniej przekierowywało internautów na Twoją witrynę.
Czym jest sitemapa? Mapa strony to nic innego jak dokument tekstowy, który gromadzi adresy URL witryny, pomagając internautom w poruszaniu się po Twojej platformie. Warto zadbać o poprawną organizację pliku, ponieważ jest to jedno z kluczowych działań, wspierających proces SEO.
W przypadku pozycjonowania Magento, użytkownik może skonfigurować częstotliwość aktualizacji mapy sklepu i priorytetów dla danych produktów oraz kategorii, dzięki czemu z łatwością będzie mógł on promować wybrane strony w wynikach wyszukiwania.
Jakie oprogramowanie wybrać? Magento względem pozostałych narzędzi
Choć każde oprogramowanie sklepu internetowego działa na nieco innych zasadach, wszystkie opierają się na podobnych funkcjonalnościach. Jak wygląda pozycjonowanie sklepów na Magento? Oprogramowanie to automatyzuje wiele procesów, a także posiada mnóstwo funkcji, które zazwyczaj musielibyśmy pozyskiwać ze źródeł zewnętrznych.
Sklepy na Magento często nie potrzebują w ogóle żadnych rozszerzeń, by móc poprawnie funkcjonować. Tworząc za pomocą Magento sklep internetowy, zyskujemy dodatkowo pewność, że będzie on w całości kompatybilny z SEO – to jedna z najważniejszych przyczyn, dla których platforma ta będzie stanowić optymalny wybór.
Jakie są zalety Magento? Sklep internetowy jako wizytówka marki
Nie bez powodu Magento stało się aż tak popularnym rozwiązaniem w branży e-commerce. Oprogramowanie to jest przede wszystkim bardzo wydajnie i uniwersalne – jest ono dedykowane zarówno małym, jak i dużym sklepom z różnorodnych branż.
Dlaczego warto postawić na Magento? Sklep obsługiwany przy pomocy tej platformy jest przyjazny działaniom SEO. Program posiada wiele funkcji, które w przypadku innych narzędzi trzeba pozyskiwać najczęściej oddzielnie, np. analizy danych czy zarządzenie produktami. Oprogramowanie można także w bardzo prosty sposób skonfigurować z usługami firmy Adobe.
Warto również zaznaczyć, że narzędzie pozwala na atrakcyjne prezentowanie różnego rodzaju asortymentu, zarówno produktów prostych, jak i wirtualnych, np. dodatkowych abonamentów.
Co ważne, użytkownicy Magento mogą także liczyć na stałe, kompleksowe wsparcie techniczne. Aplikacja posiada dedykowane fora, na których aktywnie udzielają się doświadczeni internauci. Dostawca organizuje również konferencje, takie jak Meet Magento, podczas których osoby ze środowiska związanego z e-commerce dyskutują o narzędziu, dzieląc się spostrzeżeniami na temat jego działania.
Jakie są wady Magento? Sklep internetowy a pozycjonowanie
Platforma Magento posiada jednak kilka niedociągnięć, o których warto pamiętać, decydując się na to narzędzie. Firmy, które chcą zadbać o relacje z klientami, będą miały trudności w utworzeniu dedykowanego bloga. Aby wprowadzić ten moduł, użytkownik musi instalować specjalne rozszerzenie.
Co więcej, oprogramowanie może wydawać się nieco nieczytelne i skomplikowane dla osób, które dopiero rozpoczynają pracę w e-commerce. Planując wdrożenie sklepu internetowego na Magento, warto zdecydować się na współpracę z lub programistami lub agencjami zewnętrznymi, którzy pomogą Ci uniknąć najczęstszych błędów w pozycjonowaniu.
Zastanawiasz się nad wdrożeniem oprogramowania Magento 2? Zaufaj doświadczonym specjalistom z Digital Hill
Oprogramowanie Magento to doskonały wybór zarówno dla niewielkich firm, jak i dużych sklepów, oferujących tysiące produktów. Narzędzie jest skalowalne, dzięki czemu pozwala ono na wdrażanie kolejnych funkcjonalności wraz z rozwojem marki. Nie jesteś pewien, czy platforma sprawdzi się w przypadku Twojej branży? Skontaktuj się z naszymi specjalistami, którzy przedstawią Ci pełną ofertę pozycjonowania witryn e-handlowych z programem Magento.