Rozszerzasz działalności swojego biznesu na rynki państw niemieckojęzycznych (DACH)? Dowiedz się, jak powinno przebiegać pozycjonowane zagraniczne stron internetowych na rynki DACH, aby przynosiło możliwie jak najwięcej korzyści i oczekiwanych efektów.
Na czym polega pozycjonowanie zagraniczne DACH?
W krajach niemieckojęzycznych dominującą wyszukiwarką internetową jest Google, stąd pozycjonowanie zagraniczne nie powinno się istotnie różnić od pozycjonowania stron w Polsce. Pozycjonowanie zagranicznych stron wymaga przetłumaczenia strony oraz jej kodu na język niemiecki. W kodzie uwzględnić należy niemieckie znaki diakrytyczne, m.in. symbole takie, jak ä, ö, ü, ß. Istotne jest też wykupienie domeny krajowej, globalnej lub domeny generycznej z rozszerzeniem, np. .com/de.
Pozycjonowanie zagranicznych stron wymaga oczywiście zagłębienia się w kilka zagadnień, charakterystycznych dla danego państwa. Należy zwrócić uwagę m.in. na:
- popularność wyszukiwarek (na rynkach DACH nie ma tego problemu ze względu na popularność Google);
- nawyki konsumenckie panujące w danym kraju;
- trendy marketingowe występujące na danym rynku.
Dlaczego warto pozycjonować na rynki DACH?
Pozycjonowanie zagraniczne na rynki niemieckojęzyczne staje się coraz częstszym zapytaniem ze względu na ekspansję polskich firm. Podobnie jak w naszym kraju konkurencja jest duża, dlatego bez pozycjonowania trudno jest uzyskać pożądane efekty biznesowe. Argumenty, które przemawiają za pozycjonowaniem stron na państwa niemieckojęzyczne to m.in.:
- duża popularność zakupów online – w Niemczech ponad 50% konsumentów kupuje przez internet;
- duży popyt na towary luksusowe i rękodzieło – w państwach niemieckojęzycznych większa liczba konsumentów jest zainteresowana tego typu towarami;
- możliwość pozyskania klientów z wielu państw za pomocą jednego tłumaczenia strony – niemiecki to urzędowy język w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Belgii, Luksemburgu, Liechtensteinie;
- możliwość poszerzenia rozpoznawalności marki na kraje Europy Zachodniej.
Pozycjonowanie DACH – na co zwrócić uwagę?
Choć zasadniczo SEO dla stron po niemiecku wygląda bardzo podobnie jak pozycjonowanie stron w Polsce, to należy pamiętać o kluczowych różnicach.
Content marketing i pozyskiwanie linków na rynku niemieckim
Pozycjonowanie stron na rynki DACH wymaga tworzenia naprawdę wysokiej jakości contentu. W krajach niemieckojęzycznych internauci przykładają większą uwagę do informacji, jakie niesie ze sobą treść, niż np. do wizualnej atrakcyjności strony.
Istotną kwestią są frazy kluczowe. Nie należy ich tłumaczyć, ponieważ w różnych państwach popularne mogą być zupełnie inne frazy. Dlatego tak istotna jest rzetelna analiza słów kluczowych z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi. Pozycjonowanie zagraniczne na rynki DACH powinno skupiać się na fraz long tail, ze względu na to, że internauci w tych krajach wpisują w wyszukiwarkach precyzyjne zapytania.
Link-building
Pozycjonowanie zagraniczne w państwach niemieckojęzycznych nie przyniesie korzyści, jeśli będziesz próbować pozyskiwać linki z mało znaczących stron. Budżetowe rozwiązania, np. strony zapleczowe, nie są odwiedzane przez osoby, które noszą się z zamiarem zakupu danego produktu i szukają porad lub inspiracji. Pozycjonowanie zagranicznych stron na rynkach DACH wymaga publikowania contentu na stronach cieszących się dużym zaufaniem internautów, m.in. eksperckich portalach, blogach czy stronach prasowych.
Jakie są koszty pozycjonowania za granicą?
Pozycjonowanie zagraniczne na rynek niemiecki i inne kraje niemieckojęzyczne musi uwzględniać koszty przygotowania treści w języku niemieckim – w tym celu należy skorzystać z usług tłumacza lub copywritera tworzącego treści w tym języku. Należy liczyć się z tym, że publikacje na niemieckojęzycznych portalach mogą być nieco droższe niż na rodzimym rynku. Koszty obsługi SEO pozostaje w kwestii indywidualnych ustaleń i mogą zależeć m.in. od rodzaju i wielkości strony, która ma być pozycjonowana.
Interesuje Cię pozycjonowanie zagraniczne na rynkach DACH? Skontaktuj się z nami, by poznać ofertę!