osoby na prezentacji

Performance marketing. Jak mierzyć skuteczność zależnych od siebie działań?

Zarządzasz sklepem e-commerce i chcesz nawiązać współpracę z agencją marketingową? Zależy Ci na osiąganiu z góry założonych wskaźników wydajności? Performance marketing to proces nastawiony na efekt, w którym płacisz specjalistom tylko za ich sukcesy. Sprawdź na czym dokładnie polega ten transparenty i mierzalny model działania.

Performance marketing, czyli dlaczego warto rozliczać się za efekt?

Performance marketing, czyli w wolnym tłumaczeniu marketing efektywnościowy, to zestaw działań, które są nastawione na pozyskanie nowych klientów lub zachęcenie odbiorców do wykonania określonej przez reklamodawcę czynności. Mogą to być takie akcje jak:

  • zapisanie się do newsletteru,
  • pobranie aplikacji mobilnej,
  • wypełnienie formularza kontaktowego,
  • wyświetlenia witryny,
  • pobranie pliku (np. e-booka),
  • zakupy w serwisie.

W procesie działań obejmujących performance marketing możemy wyróżnić kilka kluczowych etapów:

  1. Zdefiniowanie celu – jakie rodzaje aktywności będą promowane?
  2. Określenie tego, na jakim etapie ścieżki zakupowej chcemy dotrzeć z naszym komunikatem do odbiorcy. Etap ten będzie zależał od obranego celu, który może opierać się na:
  • budowaniu świadomości – wówczas nacisk kładziemy na wyświetlenia reklamy i wejścia na witrynę,
  • budowaniu zaangażowania – w tym przypadku ważne będą kliknięcia w kreację reklamową oraz działania w witrynie,
  • budowaniu pragnienia – priorytetem jest aktywność użytkowników i zbieranie leadów sprzedażowych, czyli danych kontaktowych do osób potencjalnie zainteresowanych oferowanymi produktami bądź usługami
  • podejmowaniu akcji – celem jest aktywność sprzedażowa klientów.

komórka i laptop

Jakie modele płatności możesz wykorzystać?

Integralnym elementem performance marketingu jest forma rozliczenia bazująca na efekcie, jakiego żąda reklamodawca. Cena i koszty kampanii są zatem uzależnione od tego, w jakim stopniu działania przynoszą oczekiwane rezultaty. Reklamodawca płaci wyłącznie za pomyślne efekty.

Sposób rozliczenia jest uzależniony od celów firmy, a także obranej ścieżki. Musimy więc zastanowić się czy najbardziej zależy nam na zwiększonym zasięgu, ruchu na stronie czy zebranych leadach i wynikach sprzedażowych. Poniżej omówimy najbardziej popularne formy rozliczenia.

  • CPM – Cost per Mille, koszt wyświetlania reklamy dla 1 tysiąca użytkowników, wykorzystywany najczęściej na etapie budowy świadomości marki
  • CPV – Cost per View, wyświetlenie filmu umieszczonego w serwisie YouTube czy Facebooku przez określoną minimalną liczbę sekund, wykorzystywany w kampaniach opartych na przekazie audiowizualnym,
  • CPC – Cost per Click, koszt pojedynczego kliknięcia, powszechnie wykorzystywany w kampaniach mających na celu budowanie zasięgu marki oraz zaangażowania odbiorców,
  • CPA – Cost per Action, koszt za podjęcie konkretnej akcji na stronie, na przykład zapisanie się do newslettera, ten model rozliczenia najczęściej stosowany jest fazie budowania zaangażowania oraz kreowania pragnienia,
  • CPD – Cost per Download, czyli koszt za pobranie pożądanego pliku, działa na takich samych zasadach, jak CPA,
  • CPS – Cost per Sale, czyli koszt za zrealizowanie zakupu w witrynie, wykorzystywany głównie w marketingu afilacyjnym.

Korzyści z performance marketingu

W miarę rozwoju marketingu internetowego coraz większe znaczenie ma nie sama obecność w sieci i jakość treści, a efekty działań reklamowych. Digitalizację widać w każdym obszarze ludzkiego życia. W 2020 roku spędziliśmy w sieci o 130% godzin więcej w stosunku do ubiegłorocznych danych. Zakupy, nauka, praca czy rozrywka – wszystkie te obszary przyjmują formę zdalną. Wymusza to zmianę strategii marketingowych.

Performance marketing pozwala na stałe mierzenie wyników, optymalizację działań i dobór najbardziej efektywnych narzędzi. Model ten jest transparentny, ponieważ dokładnie poznajemy skutki podjętych działań i ich wpływ na zachowania odbiorców. Dobrze sformatowane, niebanalne kreacje w kampaniach sprzedażowych przełożą się na pożądane akcje – zwiększoną sprzedaż, zasięgi czy inną wybraną akcję, a Ty zapłacisz tylko za efekty.

kartki na stole

Jakie kanały digitalowe najczęściej stosują performance marketing?

Performance marketing można prowadzić za pomocą różnych narzędzi reklamowych, wśród których warto wymienić:

  • kampanie mailingowe,
  • reklamy display,
  • marketing w wyszukiwarkach internetowych,
  • marketing skupiony wokół kanałów społecznościowych,
  • wideo marketing,
  • marketing afiliacyjny,

Synergia performance marketingu i działań contentowych to klucz do sukcesu

Performance marketing oferuje klarowne, oparte na wymiernych efektach, metody rozliczeń. Model ten daje również dużą uniwersalność i możliwość dopasowania działań do potrzeb konkretnej marki. Jednakże nawet najlepiej wdrożone działania efektywnościowe nie zadziałają skutecznie bez właściwej treści, czyli działań z zakresu content marketingu.

Symbioza tych dwóch obszarów to gwarancja możliwie najlepszych rezultatów. Chciałbyś przekonać się, jak zadziałają na reklamę Twojej firmy? Zdaj się na wiedzę i doświadczenie specjalistów z Digitall Hill. Wspólnie zatroszczymy się o wdrożenie skutecznych narzędzi z zakresu performance marektingu, stworzymy niebanalne kreacje reklamowe i dobierzemy przejrzystą oraz atrakcyjna formę rozliczenia.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

hello@digitalhill.pl
+48 71 757 50 56

lub bezpośrednio:
Magdalena Pawelec / Chief Operating Officer
tel. +48 603 554 771
e-mail: magdalena.pawelec@digitalhill.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Strzegomska 140A, 54-429 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Przewiń do góry