Wybór agencji marketingowej dla znanej marki. Na co zwrócić uwagę?

Zdecydowałeś się na nową współpracę lub wymianę dotychczasowej agencji marketingowej? Dobrze się składa – to mądra inwestycja Twoich cennych zasobów. Jeżeli właśnie zacząłeś poszukiwania, możesz czuć się przytłoczony mnogością ofert i opcji. Presja jest tym większa, im większą marką zarządzasz. Dlatego pomożemy Ci znaleźć idealne dopasowanie dla Twoich potrzeb biznesowych.

osoby przy laptopie

1. Określ, jakich usług szukasz

Przed wyborem odpowiednich współpracowników, właściciele czy managerowie firm muszą postawić krok w tył i precyzyjnie określić własne potrzeby oraz cele. Działania marketingowe to bardzo obszerne hasło, pod którym kryją się m.in. usługi z zakresu pozycjonowania (SEO), projektowanie stron internetowych, content marketing, programowanie czy prowadzenie płatnych kampanii marketingowych.

W ofercie agencji powinien znaleźć się szeroki opis oferowanych usług. Doświadczeni specjaliści zaproponują Ci audyt firmy i na jego podstawie opracują strategię i dobiorą właściwe kanały komunikacji. Warto postawić na agencję, która działa na wielu płaszczyznach. Wówczas łatwiej o synergię i dopasowanie poszczególnych działań czy materiałów content marketingowych.

2. Rozmiar nie zawsze ma znaczenie – sprawdź kompetencje i doświadczenie

Jeśli Twoja firma działa w popularnej, wysokokonkurencyjnej branży, istotne będzie szczegółowo przemyślane działanie długofalowe. Wiarygodni podwykonawcy przedstawią Ci plan strategii, a także udostępnią narzędzia i wskaźniki, które pozwolą oszacować skuteczność bieżących działań.

Warto również przyjrzeć się uprzednim osiągnięciom fachowców. Wysoko wyspecjalizowana agencja w przeszłości z pewnością miała do czynienia z takimi obszarami jak Google Ads, Facebook Ads, analityka treści, SEO czy copywriting sprzedażowy. Dobrą praktyką może być także zapytanie o referencje od dotychczasowych klientów.

osoby przy laptopach

3. Czy agencja marketingowa rozumie Twoje potrzeby?

Warto sprawdzić portfolio agencji marketingowej – czy pracowała dotychczas z klientami działającymi w naszej branży? A jeśli nie – co nowego może zaoferować? Dobrym pomysłem jest również zapisanie zrealizowanych kampanii, które nam się szczególnie spodobały. Będzie to wartościową wskazówką dla agencji, w którym kierunku może pójść.

Kolejnym ważnym elementem jest forma kontaktu. Czy agencja będzie się z Tobą kontaktowała telefonicznie? Wysłała maile? Czy jest możliwość zorganizowania wideokonferencji lub spotkania w biurze? Zastanów się nad Twoimi preferencjami i sięgnij po najdogodniejszą formę węzła komunikacji.

Zwróć również uwagę na komunikatywność opiekuna Twojej marki. Jeżeli na odpowiedź musisz czekać dłużej niż 3 dni robocze, może to oznaczać, że agencja bierze na siebie zbyt wiele projektów lub nie podchodzi z należytą atencją do swoich zadań.

4. Zadbaj o psychological safety

Zatrudniając agencję marketingową, wchodzisz w relacje z grupą ludzi. Twoja firma i zatrudnieni podwykonawcy będą pracować dla wspólnej sprawy – rozwoju biznesu i rozpoznawalności marki. Często pomijanym, a niezwykle ważnym aspektem przy wyborze idealnej agencji marketingowej jest tzw. psychological safety.

Od tego, jak funkcjonuje grupa (w tym przypadku specjaliści zatrudnieni dla Twojej marki oraz pracownicy agencji), zależy skuteczność działań zespołu. Badacze Google wzięli pod lupę ponad 200 firm i sprawdzili, co ma największy wpływ na sprawną pracę zespołową, wyróżniając następujące wartości:

  • struktura i przejrzystość zespołu – ważny jest transparentny wgląd w metody pracy agencji w dowolnym czasie trwania umowy,
  • niezawodność – czy poszczególni członkowie zespołu mogą liczyć na siebie nawzajem, aby wykonać zadania na czas? Warto sięgnąć po usługi agencji, która zatrudnia więcej niż jedną osobę na tym samym stanowisku, wówczas mamy pewność, że w razie losowych przeszkód, działania będą miały nieprzerwaną ciągłość,
  • znaczenie pracy zespołu, czyli czy pracujemy nad czymś, co jest ważne dla każdego członka zespołu? Dobre agencje wyróżnia kadra pełna pasji, kreatywności i zaangażowania, a także wychodzenie z inicjatywą i podsuwanie nowych pomysłów oraz propozycji,
  • wpływ pracy – czy wierzymy, że praca, którą wykonujemy, ma znaczenie dla całości działań grupy,
  • psychological safety – czy możemy śmiało proponować nowe rozwiązania bez obawy przed krytyką? Czy mile widziane są tzw. burze mózgów? Jaka atmosfera panuje na spotkaniu z agencją?

Wybierz agencję, dla której priorytetem są potrzeby wszystkich klientów i która troszczy się o spersonalizowaną obsługę. Ważne są również przejrzyste, wyraźne zasady komunikacji. W dobrej atmosferze dużo łatwiej o sukcesy. Zapytaj, czy będziesz w bezpośrednim kontakcie z osobą pracującą nad Twoją marką i sprawdź politykę agencji dotyczącą komunikacji z klientami.

osoby uściskające dłonie

Szukasz agencji marketingowej spełniającej powyższe wymagania?

W Digital Hill wierzymy, że do sukcesu działań marketingowych prowadzi transparentna współpraca z klientem zarówno podczas konstruowania umowy, jak i prowadzenia kampanii. Zaangażujemy się w działania, które wzmocnią wizerunek Twojej marki i przyniosą realne zyski.

Masz problem z wyborem agencji marketingowej? Sięgnij po usługi Digital Hill – wspólnie zatroszczymy się o stały, skuteczny wzrost widoczności Twojej firmy w sieci.

Skontaktuj się z nami

About The Author

1 thought on “Wybór agencji marketingowej dla znanej marki. Na co zwrócić uwagę?”

  1. Mateusz Kozłowski

    Myślę, że wybierając firmę, z która chciałoby się podjąć współpracę warto zwrócić wagę przede wszystkim na to, z kim ona współpracowała, jakie ma doświadczenie i jakim portfolio może się pochwalić. Jeśli ma na swoim koncie duże współprace i udane kampanie, jest duże prawdopodobieństwo, że potrafią powtórzyć swój sukces.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Januszowicka 5, 53-135 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Scroll to Top