osoba przy laptopie

Ponadczasowe treści na stronie internetowej. Jak napisać raz a porządnie?

Czy spotkałeś się kiedyś z pojęciem wiecznie zielonej treści (evergreen content)? Zwrot ten oznacza wszelkiego rodzaju wpisy, artykuły i infografiki, które nie tracą na aktualności wraz z upływającym czasem. Dlaczego warto tworzyć i publikować tego typu materiały? Zapoznaj się z poniższym artykułem i odkryj zalety tworzenia treści, które nie znają pojęcia daty ważności.

Treści typu evergreen – definicja i przykłady

Najważniejszym kryterium artykułów ponadczasowych jest ich niesłabnąca aktualność. Tematem tego typu treści jest zazwyczaj nie bieżący problem (którego rozwiązanie może ulec zmianie), lecz zapytania uniwersalne, które dotyczą jak największej liczby ludzi. Oparcie tekstu o nieprzemijalne zagadnienia sprawia, że zawartość artykułu nie traci na wartości merytorycznej przez wiele kolejnych miesięcy, a nawet lat.
Tematów ponadczasowych można szukać w niemal każdej dziedzinie życia. Pomysłów na wciągające i wartościowe merytorycznie artykuły można szukać w wielu sytuacjach codziennych, związanych m.in. ze:
• zdrowiem (domowe sposoby na katar, najlepsze ćwiczenia na mięśnie brzucha, jak zrzucić wagę, rozpiski dietetyczne),
• zagadnieniami prawno-księgowymi (prawa pracownika, prawa przedsiębiorcy, spisywanie umów, spadków, interpretacje kodeksów),
• kuchnią (dania kuchni włoskiej, ciekawe przepisy z wołowiny, lekkie zupy na lato),
• finansami (jak zbudować poduszkę finansową, jak zmniejszyć domowe wydatki, jak przygotować się do kredytu).
Jak widać na powyższych przykładach, nieprzemijające treści można zbudować w oparciu o wiele zróżnicowanych zagadnień. Oczywiście, nie oznacza to, że każdy raz opracowany artykuł typu evergreen na zawsze pozostanie aktualny. Dobór odpowiedniej tematyki pozwali jednak wydatnie zmniejszyć częstotliwość poprawek, pozwalając treściom „żyć własnym życiem”.

Jakie korzyści przynoszą uniwersalne i ponadczasowe teksty?

Wśród zalet związanych z opracowaniem treści rodzaju evergreen warto wymienić nie tylko ich wiecznie aktualny charakter. Publikacja tego typu artykułów przekłada się zarówno na wartościowy content blogowy, jak i widoczność strony w sieci:
• tworzenie budzących zainteresowanie treści ma wpływ na wzrost ruchu organicznego, gdyż z łatwością docierają one do szerokiego grona zainteresowanych odbiorców,
• artykuły evergreen wspierają wiarygodność i autorytet danej witryny, dzięki czemu rosną jej szanse na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania,
• teksty, które odpowiadają na potrzeby internautów, przyczyniają się do niższego wskaźnika odrzuceń, a czytelnicy pozostają dłużej na danej stronie.

osoby przy laptopach

Jakie zagadnienia nie spełniają kryteriów treści ponadczasowej?

Tematyka artykułów evergreenowych powinna być niewrażliwa na upływ czasu i „sezonowy” charakter. Specjaliści ds. contentu, którzy planują stworzyć treści ponadczasowe, nie powinni skupiać się na:
• firmowych oświadczeniach i ogłoszeniach – treści związane z aktualnym na dany dzień wydarzeniem szybko tracą na uniwersalności,
• wydarzeniach sezonowych, np. pomysły na wyjazd na majówkę, prezent na gwiazdkę czy ciasto wielkanocne,
• szybko dezaktualizujących się danych, takich jak badania opinii publicznej oraz miesięczne wskaźniki ekonomiczne.

Co pomaga w tworzeniu ponadczasowych tekstów?

Nie każdy atrakcyjny i bogaty w informacje wpis może stanowić fundament do treści evergreenowej. Warto pamiętać jednak, że każda branża posiada wyjątkowe, indywidualne zagadnienia, które pomogą zbudować wartościowy tekst. Aby tego dokonać, należy stosować się do kilku uniwersalnych reguł, sprzyjających zarówno klarowności tekstu, jak i skuteczności działań SEO.

Wybierz odpowiedni temat i frazy

W przeciwieństwie do działań z pogranicza real time marketingu, treści uniwersalne powinny opierać się o zagadnienia i frazy o stabilnej popularności w szerokim ujęciu czasowym, które jesteśmy w stanie wpleść w wyczerpujący artykuł ekspercki o długim terminie ważności.

Unikaj osadzenia tekstu w czasie i miejscu

Szukając sposobu na nadanie treści odpowiedniego kontekstu, należy wystrzegać się konkretnych dat i wydarzeń. Cecha ta dotyczy zarówno wydarzeń długofalowych (np. pandemia koronawirusa), jak i krótkoterminowych, takich jak igrzyska w Tokio czy EURO 2020. Należy bowiem rozważyć wysoce prawdopodobny wariant, w którym użytkownicy stracą zainteresowanie danym artykułem w przyszłości.
Całkowite odejście od dat nierzadko jest jednak niemożliwe – cezura czasowa to istotny element wielu treści poradnikowych, których tytuł świadczy o ich aktualności (np. Jak tworzyć uniwersalne treści w 2021 roku). Decydując się na wprowadzenie dat, należy pamiętać, że wiąże się to z regularną aktualizacją zawartości artykułu.

pisząca kobieta przy biurku

Dbaj o aktualność napisanego tekstu

Materiały evergreenowe stosuje się również w dynamicznie zmieniających się branżach, takich jak sektor prawny czy finansowy. Publikowane tam artykuły muszą być regularnie poddawane weryfikacji przez doświadczonych ekspertów, którzy będą czuwać nad aktualizowaniem przestarzałych informacji czy statystyk.

Wykorzystaj gotowy tekst w innych kanałach

Cykl życia wartościowych publikacji nie musi kończyć się na opublikowaniu go na danej podstronie czy wpisie blogowym. Zawarte w nim informacje mogą stanowić doskonałą podstawę do tworzenia innych publikowanych materiałów, takich jak posty do portali społecznościowych, infografiki, krótkie filmiki wideo. Możliwości „recyklingu” tego typu treści są niemal nieograniczone i zależą wyłącznie od przyjętej strategii marketingowej.

Czy wiesz, jak przygotować wartościowy evergreen content?

Tworzenie uniwersalnych i ponadczasowych materiałów nie jest bardzo skomplikowanym zadaniem – wymaga jednak praktycznej wiedzy, doświadczenia i systematycznej pracy, dzięki czemu na dłużej zagoszczą one w czołowych miejscach wyników wyszukiwania. Jeśli pragniesz wzbogacić swoją witrynę o tego typu zawartość, skontaktuj się ze specjalistami Digital Hill – wspólnie zadbamy o stworzenie artykułów najwyższej jakości, które wzmocnią ekspercki wizerunek Twojej marki.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

hello@digitalhill.pl
+48 71 757 50 56

lub bezpośrednio:
Magdalena Pawelec / Chief Operating Officer
tel. +48 603 554 771
e-mail: magdalena.pawelec@digitalhill.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Strzegomska 140A, 54-429 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Przewiń do góry