Obszar SEM, a w szczególności Google AdWords, wymaga ciągłej aktualizacji wiedzy na temat nowych produktów, funkcjonalności pozwalających umiejętnie prowadzić działania w zakresie SEM. Zapraszamy na kolejną odsłonę PodSEMowania miesiąca, gdzie dzielimy się nowościami ze świata SEM.
Rozszerzenie wiadomości
Wymóg bycia mobilnym w dzisiejszych czasach dotyczy niemal każdej sfery życia. Podążając za tym trendem w systemie AdWords pojawia się możliwość odpowiadania na pytania klientów jeszcze sprawniej i szybciej. Na wielu kontach AdWords dostępne jest nowe rozszerzenie wiadomości.
W praktyce wygląda to tak – nasz klient może się z nami skontaktować bezpośrednio przy pomocy wiadomości SMS. Wymogiem jest wyszukiwanie przez użytkownika dowolnej frazy na urządzeniu umożliwiającym wysyłanie SMSów. Wtedy też w reklamie pojawi się przycisk z tekstem CTA.
Źródło: https://adwords.googleblog.com/
Użytkownik zachęcony treścią reklamy i pragnący otrzymać więcej informacji, klika w przycisk, po czym w jego urządzeniu uruchamia się aplikacja wysyłająca SMS. Standardowo mamy możliwość ustawienia domyślnej wiadomości wstępnej, po czym możemy odbyć konwersację przy pomocy SMS z naszym przyszłym klientem.
Koszt jest standardowy, tak jak w przypadku pozostałych rozszerzeń.
Jest to doskonałe uzupełnienie dotychczasowego rozszerzenia połączeń, jednak w przypadku wiadomości nie ma możliwości śledzenia konwersji, ale wydaje się to zbędne, ponieważ o tym, czy pozyskaliśmy nowego klienta, będziemy wiedzieć w trakcie konwersacji.
Kierowanie na demografię w kampaniach w sieci wyszukiwania
Dotychczas możliwe było to wyłącznie w przypadku sieci reklamowej. Od kilku tygodni większość reklamodawców ma możliwość dostosowania stawek czy też wykluczania według płci, czy wieku w kampaniach kierowanych na wyszukiwarkę.
Jest to spore ułatwienie – jeśli chcemy zastosować ogólne słowa kluczowe kierujące do wybranej płci, a niemające wyrażeń typu „damskie” czy „męskie”.
Dostosowanie stawek czy wykluczanie odbiorców ze względu na demografię możliwe jest w zakładce Odbiorcy
Samo ustawienie pozwoli z pewnością przygotować bardziej zoptymalizowaną strukturę konta, wydzielać budżety czy wykluczać zbędny ruch.
Przy okazji kierowania na demografię, warto spojrzeć na to, co rzeczywiście wyszukują panie, a co panowie. Może się okazać, że akcesoria, które są przeznaczone wyłącznie dla panów, wyszukują również kobiety. Wynika to z intencji – szukania prezentu. Warto zoptymalizować kampanie zwracając szczególną uwagę na intencje z podziałem na płeć jak i wiek – jest to istotne pod kątem zbliżającego się okresu świątecznego.
W narzędziu do podglądu i diagnostyki reklam pojawiła się możliwość autosugestii słów kluczowych na podstawie tych zawartych na koncie. Jeśli dane słowo, które chcemy sprawdzić, ma różne formy, system je nam zaproponuje. Podobnie funkcjonuje obecnie wyszukiwarka Google.
Przy okazji tej funkcjonalności, warto zwrócić uwagę klientom, jak i specjalistom AdWords, o samym narzędziu. Pierwotna funkcjonalność – weryfikacja wyświetlenia własnych reklam – pozwala nie ingerować w statystyki kampanii. Wyszukiwanie przy pomocy standardowej wyszukiwarki Google, może mieć już wpływ na statystyki kampanii i przyczyniać się do spadku Wyniku Jakości w następstwie niskiego współczynnika klikalności. Jeśli chcemy sprawdzić jak wyglądają i czy w ogóle wyświetlają się nasze reklamy na dane słowo kluczowe, stosujmy Narzędzie do podglądu i Diagnostyki reklam.
Shopping Insight
Narzędzie wskazujące trendy wyszukiwań produktów w wyszukiwarce Google. Jest to na razie Beta, która wskazuje statystyki dotyczące Stanów Zjednoczonych. Przy pomocy narzędzia otrzymujemy przykładowe informacje na temat najpopularniejszych prezentów na Dzień Ojca, jesteśmy w stanie sprawdzić listę popularnych produktów na dany miesiąc czy trendy wyszukiwań na kolejne.
Dosyć ciekawie prezentuje się statystyka produktów w ujęciu na miasta Stanów Zjednoczonych.
Z pewnością obok dostępnych już narzędzi wskazujących trendy, Shopping Insight pozwoli określić strategie kampanii produktowych w Google AdWords.
Narzędzie dostępne jest na https://shopping.thinkwithgoogle.com/ i dotyczy na razie statystyk na rynku amerykańskim.
ROI wyższy w kampaniach prowadzonych w YouTube niż w telewizji
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Google, 77% przypadków reklamy YouTube przynosi większy wskaźnik ROI niż standardowa reklama w telewizji. Może warto zmienić media plan i wydzielić większy kawałek budżetu na kampanię kierowaną na YouTube?
Więcej na temat badania i wyników na przykładzie znanych marek znajdziesz na https://www.thinkwithgoogle.com/intl/pl-pl/research-study/roi-z-reklam-youtube-wyzszy-niz-z-telewizji/.