Za nami kolejny miesiąc pełen nowości, które zawitały na rynku marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Warto poznać takie narzędzia i funkcjonalności jak Google Optimize czy Reklamy Display z lokalizacją.
Google Optimize
Narzędzie to w końcu jest dostępne w Polsce. Google Optimize to kolejny funkcjonalny produkt od Google, dzięki któremu będziemy w stanie w przeprowadzić takie testy A/B jak:
- – Zwykłe A/B – mamy do wyboru 2 lub więcej wersji witryny, różniących się elementami na stronie i ich układem (przyciski, treść).
- – Multivariate – pozwala na tworzenie wielu zmian na stronie, a następnie testowanie kombinacji tych zmian.
- – Redirect – pozwala na testowanie różnych zmian pomiędzy różnymi adresami URL.
Z pewnością narzędzie to przyda się nie tylko w testowaniu ruchu w kampaniach AdWords, ale w większości kampaniach marketingowych.
Emotikony w reklamach AdWords
Wielu użytkowników AdWords dostrzegło testy nowego rodzaju treści w reklamach AdWords. Czy do reklam tekstowych jak i reklam PLA Google wkrótce będzie można dodawać słynne emotikony?
Jak na razie emotikony był widoczne w organicznych wynikach. Możliwe, że wkrótce staną się dodatkową formą przyciągania użytkowników również w kampaniach AdWords.
Reklamy Display z lokalizacją
Funkcjonalność dotychczas była widoczna w przypadku wyników w wyszukiwarce jako dodatkowe rozszerzenie wskazujące lokalizacje. Mając na względzie głównie użytkowników urządzeń mobilnych, którzy swój czas spędzają w witrynach należących do sieci reklamowej, Google postanowiło wprowadzić reklamy Display z dodatkową informacją o lokalizacji.
Proces tworzenia reklam jest prosty. Wystarczy mieć połączone konto Adwords z Google Moja Firma i lokalizacjami, a następnie z poziomu konta AdWords utworzyć reklamę z Galerii Reklam, gdzie wybieramy “Format rozszerzenia lokalizacji”.
Ten format reklamy może przydać się w kampaniach nastawionych na wzrost wizerunku lokalnych przedsiębiorców reklamujących się w AdWords.
Poniżej przedstawiamy przykład reklamy:
Marzec przyniósł nam sporo nowości jak i zapowiedzi w Google AdWords. Czy skutecznie wesprą pracę e-marketerów? Jak w praktyce będą wyglądać sygnalizowane zmiany? Będziemy to bacznie obserwować, jak i czekać na kolejne propozycje giganta z Mountain View. Stay tuned!