PodSEMowanie miesiąca – 03.2017

podsemowanie

Za nami kolejny miesiąc pełen nowości, które zawitały na rynku marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Warto poznać takie narzędzia i funkcjonalności jak Google Optimize czy Reklamy Display z lokalizacją.

Google Optimize

Narzędzie to w końcu jest dostępne w Polsce. Google Optimize to kolejny funkcjonalny produkt od Google, dzięki któremu będziemy w stanie w przeprowadzić takie testy A/B jak:

  • – Zwykłe A/B – mamy do wyboru 2 lub więcej wersji witryny, różniących się elementami na stronie i ich układem (przyciski, treść).
  • – Multivariate – pozwala na tworzenie wielu zmian na stronie, a następnie testowanie kombinacji tych zmian.
  • – Redirect – pozwala na testowanie różnych zmian pomiędzy różnymi adresami URL.

Z pewnością narzędzie to przyda się nie tylko w testowaniu ruchu w kampaniach AdWords, ale w większości kampaniach marketingowych.

Emotikony w reklamach AdWords

Wielu użytkowników AdWords dostrzegło testy nowego rodzaju treści w reklamach AdWords.  Czy do reklam tekstowych jak i reklam PLA Google wkrótce będzie można dodawać słynne emotikony?

Jak na razie emotikony był widoczne w organicznych wynikach. Możliwe, że wkrótce staną się dodatkową formą przyciągania użytkowników również w kampaniach AdWords.

Reklamy Display z lokalizacją

Funkcjonalność dotychczas była widoczna w przypadku wyników w wyszukiwarce jako dodatkowe rozszerzenie wskazujące lokalizacje. Mając na względzie głównie użytkowników urządzeń mobilnych, którzy swój czas spędzają w witrynach należących do sieci reklamowej, Google postanowiło wprowadzić reklamy Display z dodatkową informacją o lokalizacji.

Proces tworzenia reklam jest prosty. Wystarczy mieć połączone konto Adwords z Google Moja Firma i lokalizacjami, a następnie z poziomu konta AdWords utworzyć reklamę z Galerii Reklam, gdzie wybieramy “Format rozszerzenia lokalizacji”.

Ten format reklamy może przydać się w kampaniach nastawionych na wzrost wizerunku lokalnych przedsiębiorców reklamujących się w AdWords.

Poniżej przedstawiamy przykład reklamy:

 

Marzec przyniósł nam sporo nowości jak i zapowiedzi w Google AdWords. Czy skutecznie wesprą pracę e-marketerów? Jak w praktyce będą wyglądać sygnalizowane zmiany? Będziemy to bacznie obserwować, jak i czekać na kolejne propozycje giganta z Mountain View. Stay tuned!

 

Specjalista Google AdWords w Digital Hill - agencji Performance Marketing dla eCommerce z Grupy Unity. Na co dzień zajmuje się prowadzeniem projektów Adwords. Pracował m.in. dla marek Wólczanka, Vistula, Piotr i Paweł, Skalnik czy Primamoda. Ciągle rozwija się w obszarze marketingu w wyszukiwarkach oraz innych form promocji internetowej. Człowiek o wszechstronnych zainteresowaniach. Fan muzyki alternatywnej – w wolnych chwilach komponuje. Miłośnik turystyki regionalnej – odkrywa najpiękniejsze miejsca w Polsce. Po pracy uwielbia biegać oraz prowadzić muzyczny blog.

Więcej na naszym blogu...

Zobacz wszystkie posty