Kary nakładane przez wyszukiwarki to coś, co spędza sen z powiek wielu webmasterom. Jednego dnia jesteś w TOP3 w wynikach wyszukiwania, a drugiego dnia w ogóle nie ma Cię w SERP–ach. Dzieje się tak często, ponieważ Google stale stara się udoskonalać jakość oferowanych wyników wyszukiwania. Dowodem na to są aktualizacje algorytmów rankingowych, stosowanie kar ręcznych oraz kar algorytmicznych. Mówi się, że dziedzina SEO dojrzała, choć wiele osób wciąż nie do końca jest świadomych za co i dlaczego może zostać ukaranym przez Google.
Filtr czy Ban?
Kary od Google dzielimy na Filtr oraz Ban. Nie należy traktować ich na równi, ponieważ różnica między nimi jest diametralna. Czym więc różni się Filtr od Bana?
1) Filtr od Google to kara nakładana na określony czas (najczęściej od miesiąca nawet do kilku lat). Polega ona na obniżeniu pozycji słów kluczowych o kilkadziesiąt miejsc (30-70 pozycji). Filtr od Google najczęściej spowodowany jest przez:
*nienaturalny, szybki przyrost adresów linkujących do strony (https://www.youtube.com/watch?time_continue=85&v=3nJgJC8MOfc) – są to wszystkie linki, które cechują się nienaturalnym anchorem np. „klimatyzacja Wrocław”, „detektyw Kraków”, „dania pudełkowe Katowice” lub pochodzą z nienaturalnego źródła, np. z katalogów, które tworzone są głównie pod pozycjonowanie, na domenach o niskiej wartości, linków z profili na różnych platformach, linków z komentarzy na blogach oraz z precli, czyli stron, na których publikowane są tylko artykuły pisane pod SEO;
*SWL – czyli system wymiany linków, poprzez umieszczenie ich w sposób automatyczny na setkach, a nawet tysiącach podstron witryn partnerskich danego systemu – czyli takich, które umożliwiają dodanie linków na swoich stronach (linki najczęściej dodawane w stopce strony lub innym specjalnie wybranym miejscu).
2) Ban od Google po nałożeniu tej kary – serwis zostaje wykluczony z wyszukiwarki. Strona fizycznie istnieje, ale znalezienie jest w SERP-ach jest niemożliwe. Jedyny sposób dostania się na stronę możliwy jest przez wpisanie adresu „z palca”. Ban stosowany jest stosunkowo rzadko, za naprawdę poważne przewinienia takie jak:
*cloaking – technika Black Hat SEO, która polega na prezentowaniu Google innej treści na stronie niż użytkownikom. Stosowany jest bardzo często w przypadku stron erotycznych, w tej sytuacji Googlebot widzi stronę jako np. stronę z kreskówkami, a użytkownikowi wyświetlają się materiały pornograficzne. (więcej informacji od Matt’a Cutts’a https://www.youtube.com/watch?v=QHtnfOgp65Q )
*MFA (Made for AdSense) – wyłudzanie pieniędzy poprzez tworzenie stron internetowych o niskiej jakości, których celem jest tylko zarabianie w AdSense.
*Doorway Page – stworzenie przeoptymalizowanej strony, której zadaniem jest zbieranie ruchu z wyszukiwarek na rzecz innej – docelowej, niekoniecznie powiązanej tematycznie strony. Użytkownik wchodząc na taką stronę jest automatycznie przekierowywany na pozycjonowaną stronę, najczęściej za pomocą meta refresh.
Warto wspomnieć, że ban od Google przyznawany jest tylko i wyłącznie za zawartość domeny, a nie za czynniki niezależne od webmastera lub przychodzące linki.
Jak sprawdzić czy strona dostała bana?
Najlepszym sposobem jest wpisanie w polu wyszukiwarki komendy site:adresstrony.pl. Jeżeli w wynikach wyszukiwania pojawi się Twoja strona oraz jej podstrony, oznacza to, że wszystko jest w porządku. Jeśli nie – może to oznaczać, że na twoją stronę został nałożony ban. Ta zasada działa jedynie w przypadku stron, które zostały zaindeksowane przez Google. Jeśli masz świeżą stronę i po wpisaniu komendy site nie pojawiają się żadne wyniki wyszukiwania – musisz poczekać aż Google zaindeksuje twoją witrynę. Warto pamiętać również o tym, że strona może być wyindeksowana np. przez dodanie atrybuty „noindex” w kodzie strony – nie zawsze brak strony w indeksie jest jednoznaczne z nałożeniem kary od Google.
Filtr ręczny vs filtr algorytmiczny
Filtr ręczny, jak sama nazwa wskazuje, zostaje nałożony ręcznie przez pracownika Google (Search Quality Team). O karze zostajemy poinformowani w Google Search Console. Należy go bardzo dobrze przeczytać, ponieważ bardzo często zawiera wskazówki o tym jak wyjść z kary – czyli jakie elementy należy poprawić.
Filtr algorytmiczny nakładany zostaje przez algorytm Google. W tej jednak sytuacji webmaster nie otrzymuje informacji w Google Search Console, że nałożona została kara. Może wywnioskować to na podstawie drastycznego spadku ruchu na stronie lub pozycji.
Jak sprawdzić czy strona dostała karę ręczną?
To, czy strona dostała karę ręczną od Google, należy sprawdzić w Google Search Console. To właśnie tam pojawi się informacja o karze bądź jej braku.
Wystarczy kliknąć w zakładkę „Ruch związany z wyszukiwaniem”, a następnie „Ręczne działania”. Na stronach, które nie otrzymały kary od Google, zakładka powinna zawierać informację „W witrynie nie znaleziono ręcznych działań przeciwspamowych”.
Jeżeli w narzędziu pojawi się inny komunikat niż „W witrynie nie znaleziono ręcznych działań przeciwspamowych”, oznacza to że na stronę została nałożona kara.
Możliwe komunikaty w Google Search Console – filtr ręczny od Google
Rodzaje kar ręcznych (https://support.google.com/webmasters/topic/4591246?hl=pl&ref_topic=4589099):
1.Kara za spam:
– Czysty spam,
– Spam tworzony przez użytkowników,
– Spamerskie darmowe hosty,
– Spamerska struktura znaczników,
– Maskowanie i/lub podstępne przekierowania.
2.Kara za naruszenie zasad bezpieczeństwa:
– Witryna zaatakowana przez hakerów
3.Kara za naruszenie wytycznych wyszukiwarki w odniesieniu do treści:
– Mało treści, w dodatku o niskiej lub żadnej zawartości,
– Ukryty tekst i/lub upychanie słów kluczowych,
– Maskowanie grafiki.
4.Kara za linki:
– Nienaturalne linki z Twojej witryny,
– Nienaturalne linki do Twojej witryny.
Nienaturalne linki do Twojej witryny
Dlaczego tak ważny jest linkbulding? Ponieważ wszystkie nienaturalne odnośniki do strony mogą w konsekwencji doprowadzić do nałożenia filtra od Google. Niestety zespół SQT nie informuje użytkownika, o które linki dokładnie chodzi. Otrzymując informację od Search Quality Team należy w pierwszej kolejności zwrócić uwagę, czy nałożona kara dotyczy jedynie części podstron (dopasowanie częściowe) czy całej domeny.
Porównując ze sobą nałożenie kary tylko na część podstron a nie na całość, oczywistym wydaje się, że mniejszym złem jest filtr częściowy. Jeżeli witryna otrzyma karę na wszystkie strony, konsekwencją jest bardzo duży spadek ruchu – dużo większy niż w przypadku kary częściowej.
Jak wyjść z kary za nienaturalne linki do Twojej witryny
Pierwsze, co musi zrobić każdy webmaster w takiej sytuacji to – przeanalizować cały profil linków, skupiając się źródle linków, użytych anchorach, atrybutach nofollow/dofollow itd. Przygotowaną listę adresów z wszystkimi potrzebnymi informacjami należy przeanalizować i wybrać te linki, które mogły zostać uznane za nienaturalne. Należy zwrócić uwagę głównie na anchory exact match np. „burgery wrocław” oraz na źródła, które uważane są za mało wartościowe, np. katalogi, SWL, precle.
Po utworzeniu docelowej listy niechcianych linków w pierwszej kolejności należy samodzielnie usunąć odnośniki do naszej strony, np. kontaktując się z administratorami witryn lub katalogów. Bardzo często jest to dużo skuteczniejsze i szybsze rozwiązanie niż zrzekanie się linków – disavow (plik tekstowy zawierający spis domen oraz pojedynczych adresów, które zawierają niepożądane linki do naszej strony). Sporządzenie dokumentu disavow, z adresami stron, z których nie udało się usunąć linka samodzielnie, a następnie wysłanie go za pomocą GSC to ostatni etap przed wysłaniem prośby o ponowne rozpatrzenie witryny.
Nienaturalne linki z Twojej witryny
W tym przypadku, sytuacja jest dużo korzystniejsza, ponieważ webmaster może samodzielnie usunąć linki, które są przyczyną nałożenia filtra od Google.
W tym przypadku Google podejrzewa właściciela strony o sprzedaż linków lub korzystanie z SWL. Pomijając abstrakcyjne sytuacje kiedy strona służąca do wymiany linków otrzymuje karę, taki problem dotyka przede wszystkim serwisy, które w swojej strukturze zawierają dużą ilość linków wychodzących.
Procedura wychodzenia z kary za nienaturalne linki z Twojej witryny:
Najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji jest zredukowanie liczby odnośników oraz zmiana atrybutu dofollow na nofollow.
Wysyłając zgłoszenie, warto napisać o charakterze strony – czyli skąd i dlaczego zawiera tak dużo linków przychodzących.
Kara za spam
Kara za spam odnosi się do informacji użytych na stronie, które zostały uznane za spam. W tym przypadku kara może być nałożona częściowo lub dla całej witryny.
Spamerska struktura znaczników
Jeżeli w Google Search Console otrzymamy informację, że na stronę została nałożona kara za spamerską strukturę znaczników oznacza to, że wykorzystane znaczniki na stronie są użyte w sposób nieprawidłowy, np. oznaczanie treści niewidocznych dla użytkowników, oznaczanie treści nieistotnych, a także wprowadzanie w błąd użytkowników.
Procedura wychodzenia z kary za spamerską strukturę znaczników:
Aby wyjść z filtra, należy zidentyfikować i naprawić te elementy na stronie, które są używane niezgodnie z ich przeznaczeniem.
Czysty spam
Ten komunikat oznacza, że na stronie użyte zostały agresywne, spamerskie techniki dotyczące treści, czyli takie które według Google są bezwartościowe. Czysty spam odnosi się najczęściej do treści kopiowanych z innych stron, automatycznie generowanych lub maskowanych przed użytkownikiem.
Procedura wychodzenia z kary za czysty spam:
Chcąc wyjść z filtra za czysty spam, najlepszym rozwiązaniem jest zmiana treści na stronie. Nowa treść powinna być przede wszystkim unikalna i wartościowa.
Spamerskie darmowe hosty
Ten typ kary może zostać nałożony na właściciela strony w sytuacji kiedy na tym samym serwerze inne domeny zostaną ukarane filtrem. Nawet jeśli strona, na którą został nałożony spam działa zgodnie z wytycznymi dla webmasterów, ale część stron internetowych korzystających z tej samej firmy hostingowej jest zaspamowana – Google może podjąć działania wobec wszystkich użytkowników danego hostingu.
Procedura wychodzenia z kary za spamerskie darmowe hosty:
Rozwiązaniem tego problemu jest przeniesienie hostingu możliwie najszybciej na inny na inny płatny hosting. Tutaj warto zwrócić uwagę, że najbezpieczniejszym rozwiązaniem dla wszystkich witryn jest wybieranie zaufanych dostawców hostingu.
Spam tworzony przez użytkowników
Co ciekawe Google nie nakłada kar tylko w przypadku niestosowania się do zaleceń webmasterów, ale również użytkowników danej strony. Problem ten najczęściej pojawia się w przypadku for internetowych lub serwisów, na których możliwe jest tworzenie profili użytkowników. Kara zostaje nałożona w sytuacji kiedy Google stwierdzi, że właściciel serwisu nie panuje nad treściami publikowanymi przez użytkowników. Strony, na których możliwe jest dodawanie treści przez użytkowników bardzo często padają ofiarom spamerów, którym zależy tylko na zostawieniu odnośnika do strony.
Procedura wychodzenia z kary za spam tworzony przez użytkowników:
W pierwszej kolejności właściciel serwisu musi znaleźć wszystkie wpisy gościnne, które mogły zostać uznane za spam, a następnie je usunąć. Warto również rozważyć sposoby, które pozwolą na administrowanie tworzonych postów, profili lub recenzji.
Maskowanie i/lub podstępne przekierowania
W tym przypadku kara zostaje nałożona na właściciela strony, w sytuacji kiedy Google uzna, że treści przedstawiane robotom Google, różnią się od tych, które widzą użytkownicy strony.
Procedura wychodzenia z kary za spam tworzony przez użytkowników:
Pierwszym krokiem jest zdiagnozowanie w Google Search Console, za pomocą „Pobierz jako Google” w jaki sposób strona wyświetlana jest robotom Google. Jeśli wynik różni się od tego co widzi użytkownik, należy znaleźć sposób na pozbycie się różnic.
Kara za naruszenie zasad bezpieczeństwa
Kara ręczna za naruszenie zasad bezpieczeństwa nakładana jest na strony internetowe, które zostały zaatakowane przez hakerów. Usunięcie strony z indeksu Google ma za zadanie ochronę użytkowników przed zainfekowanymi i zmodyfikowanymi stronami.
Witryna zaatakowana przez hakerów
Ten komunikat może pojawić się w Google Search Console, jeśli strona zostanie uznana za zaatakowaną przez hakerów. Skutkiem może być oznaczenie strony „Ta witryna mogła paść ofiarą ataku hakerów” i/lub obniżeniem pozycji w wynikach wyszukiwania.
Procedura wychodzenia z kary za spam tworzony przez użytkowników:
Najczęstszym sposobem na rozwiązanie tego problemu jest znalezienie luki w skrypcie, szablonie lub wtyczce, przez którą haker dostał się na stronę. Więcej informacji, co należy zrobić w przypadku ataku hakerskiego można znaleźć tutaj: https://developers.google.com/webmasters/hacked/
Kara za naruszenie wytycznych wyszukiwarki w odniesieniu do treści
W przypadku tej kategorii filtrów ręcznych, kara zostaje nałożona na witrynę w sytuacji kiedy sposób prezentacji treści i grafiki na stronie jest niezgodny z wytycznymi dla webmasterów.
Mało treści, w dodatku o niskiej lub żadnej zawartości
Otrzymanie takiej wiadomości w Google Search Console odnosi się do niskiej jakości treści na stronie lub jej niewielkiej ilości. Witryna może być obciążona taką karą ręczną od Google, jeżeli na przykład treści na stronę tworzone są w sposób automatyczny, powielane są z innych źródeł o niskiej jakości, dużo stron w obrębie witryny to strony puste, zawierające duplikaty wewnętrzne oraz zewnętrzne lub zawierające duża ilość podstron, które mają taką samą tematykę (sztuczne generowanie podstron w witrynie).
Ukryty tekst i/lub upychanie słów kluczowych
Z problemem ukrywania treści na stronie można spotkać się bardzo często np. tworząc teksty w tym samym kolorze co tło strony. Powoduje to, że strona prezentowana użytkownikowi jest inna od tej którą widzi Googlebot. Drugim powodem, przez który webmaster może otrzymać wspomnianą karę jest przesycenie strony słowami kluczowymi, czyli upychaniem ich na siłę tworząc przy tym treści nienaturalne dla użytkowników.
Procedura wychodzenia z kary za małą ilość treści, ukrytą treść i upychanie słów kluczowych:
Tutaj niezbędna będzie analiza strony www. Tak samo jak w przypadku kary za czysty spam – należy napisać nowe, wartościowe treści na stronę. Dopiero po wprowadzeniu nowych treści, usunięciu lub przekierowaniu stron o tej samej tematyce, pozbyciu się duplikatów a także maskowanych elementów strony można starać się o zdjęcie kary od Google.
Maskowanie grafiki
Jeżeli taki komunikat pojawi się w sekcji „Ręczne działania” (GSC), oznacza to, że w wynikach wyszukiwania pojawiają się inne grafiki niż na danej stronie (maskowanie można wykonać np. przykrywając grafikę inną grafiką). Wskutek czego inna treść przekazywana jest użytkownikom, a inna robotom Google.
Procedura wychodzenia z kary za maskowanie grafiki:
W pierwszej kolejności należy w GSC sprawdzić jak stronę widzą roboty Google, a jak użytkownik. Następnie należy porównać wyniki i znaleźć elementy, które są niezgodne z wytycznymi dla webmasterów.
Jak zdjąć filtr ręczny od Google?
- Po pierwsze należy zidentyfikować przyczynę nałożenia kary. W zależności od rodzaju nałożonej kary, określenie koniecznych działań będzie inne. Na przykład w sytuacji kiedy strona otrzyma filtr za działania z kategorii „Kara za naruszenie wytycznych wyszukiwarki w odniesieniu do treści” – niezbędny w tej sytuacji będzie audyt SEO, jeśli zaś na stronę została nałożona kara za „Nienaturalne linki do/z Twojej witryny” – konieczne jest wykonanie dokładnej analizy przychodzących lub wychodzących linków.
- Następnie należy poprawić rozpoznane błędy.
- Gdy zostaną wykonane wszystkie niezbędne działania należy zgłosić prośbę o ponowne sprawdzenie witryny. Ten element jest bardzo istotny, ponieważ w przypadku jeśli nie napiszemy nic lub zbyt krótkie wyjaśnienie – ściągnięcie kary może trwać bardzo długo lub nie zostanie ona ściągnięta wcale.
Pisząc prośbę o ponowne rozpatrzenie, należy skupić się na czterech podstawowych punktach:
I Przedstaw problem, krótko i zwięźle (można zawrzeć odpowiednie dane statystyczne).
II Wyjaśnij dlaczego doszło do takiej sytuacji np. jeśli nie znałeś wskazówek dla webmasterów, zasad lub praktyk, z których nie wolno korzystać – przyznaj się. Nawet jeśli sytuacja dotyczy nieuczciwej agencji SEO, warto o tym wspomnieć.
III Napisz o wszystkim co zrobiłeś żeby oczyścić domenę (można dodać wiadomości do właścicieli witryn, których prosiliśmy o usunięcie linków).
IV Na koniec swojej wiadomości – jasno daj do zrozumienia, że od tej pory będziesz przestrzegać zasad dla webmasterów.
(informacja o tym jak powinno wyglądać zgłoszenie: https://www.youtube.com/watch?time_continue=193&v=8MfPe1NbsoA)
Podsumowując, treść powinna być zwięzła i krótka, ale przede wszystkim konkretna. Wysyłanie prośby o ponowne rozpatrzenie można wysłać za pomocą specjalnej funkcji w Google Search Console, która jest dostępna tylko w sytuacji kiedy na witrynę została nałożona kara od Google.
Strony, które mogą przyczynić się do nałożenia filtra od Google:
1.Tanie katalogi – w Internecie można znaleźć ogromną liczbę katalogów, które tworzone są jedynie po to, aby pobierać opłaty od osób dokonujących wpis do katalogu. Nie są one w żaden sposób moderowane.
Screen 15 Katalogi SEO
2. Linki z innych krajów niż kraj pochodzenia działalności – linkowanie do polskiej strony z innych krajów np. Chin może wzbudzić zainteresowanie Google oraz zostać uznane za nienaturalny sposób linkowania witryny.
3. Linki w innym języku niż treść witryny – szukanie miejsca na dodanie odnośnika gdziekolwiek mija się z celem. Co za tym idzie, często można się spotkać, z tym, że dodawane są polskie słowa kluczowe w tekście, który jest np. po angielsku. Takie strategie na pewno nie przyniosą naturalnego wzrostu konwersji oraz mogą zostać uznane za nienaturalny sposób linkowania strony.
4. Spam w komentarzach na forach i blogach – kiedyś ta metoda była bardzo popularna wśród specjalistów SEO. Dziś traktowana jest jako spam, który może zaszkodzić stronie. Dużym przełomem było wprowadzenie atrybutu „nofollow” na forach i blogach, przez co strategia przestała być atrakcyjna. Jeszcze kilka lat temu powstawały specjalne programy, które dodawały wpisy automatycznie (ilość wpisów miesięczne liczona była w setkach). Dziś takie postępowanie może być bardzo szybką drogą do otrzymania kary od Google.
5. Linki i upychanie słów we wpisach gościnnych – roboty Google na pewno zwrócą uwagę na wpisy gościnne, w których upchane zostały słowa kluczowe oraz anchory textu, które nie przekazują żadnej wartości dla użytkownika.
6. Widżety, Infografiki – sama idea tworzenia widżetów i infografik nie jest niczym złym. Problem pojawił się w sytuacji kiedy specjaliści SEO zaczęli nadużywać tych metod i bardzo często odnośniki kierowały do stron, które nie były powiązane z tematyką strony.
7. Błędne treści odnośników – Google dba o użytkowników, dlatego wszystkie osoby, które błędnie opisują odnośniki do stron, muszą być świadome, że takie praktyki nie są tolerowane przez Google.
8. Witryny ze szkodliwym oprogramowaniem – wszystkie witryny, które zawierają szkodliwe oprogramowanie są dla Google bezwartościowe, dlatego link na takiej stronie również jest bezwartościowy.
9. Odnośniki w stopce – linki teoretycznie nieszkodliwe, jeśli jednak link w stopce pojawia się na wszystkich podstronach w serwisie – może generować to ogromną liczbę linków, które mogą być uważane za nienaturalne.
10. Linki z witryn niskiej jakości – najczęściej są to strony stworzone głównie pod pozycjonowanie, na których treść jest generowana automatycznie – bez składu i ładu, dodatkowo jest bardzo dużo linków wychodzących – w większości na exact match. Dodanie odnośnika na takiego typu stronie może wyrządzić więcej szkody niż pożytku.
Najważniejsze algorytmy, które mają wpływ na wyniki wyszukiwania
Panda
Algorytm Panda został wdrożony w Polsce w sierpniu 2011 roku. Celem jego wprowadzenia było przede wszystkim ograniczenie w wynikach wyszukiwania stron o niskiej jakości treści, czyli takiej, która jest bezwartościowa dla użytkowników przeglądarki, co może oznaczać, że:
– została skopiowana z innej strony (dotyczy również stron, które skopiowały opis z innej witryny i nieznacznie ją zmodyfikowały);
– jest treścią o niskiej jakości (np. sklepy internetowe, które mają w ofercie tysiące lub miliony produktów, które są opatrzone niewielką ilością tekstu bądź nie mają jej w ogóle);
– niczym nie wyróżniająca się treść (wszystkie strony, które poruszają temat dostępny na tysiącach innych stron, w wynikach wyszukiwania jest 13 300 wyników dla frazy „zupa pomidorowa”, Google nie potrzebuje kolejnej strony na ten sam temat);
– rozdrobnienie (technika wykorzystywana do tworzenia farm treści, czyli artykułów zbliżonych do siebie tematycznie, farmy treści generują materiały i treści pod kątem ich popularności – bardzo często są niskiej jakości);
Aspekty, które pozwolą uniknąć kary od algorytmu Panda:
– używaj przekierowań 301 dla stron o niskiej jakości, pod warunkiem, że w serwisie istnieje strona wysokiej jakości na ten sam temat,
– dodaj atrybut noindex dla stron o niskiej jakości, dzięki temu strony nie będą dodawane do indeksu,
– popraw treść w witrynie, pamiętaj, że strona powinna być tworzona z myślą o użytkownikach,
– używaj 404 i 410 dla stron, których nie ma. Wybór należy do webmastera, ponieważ oba przekierowania mają takie samo zastosowanie – wyindeksowanie nieistniejącej strony,
– korzystaj z narzędzia do usuwania adresów URL w Google Serach Console.
Pingwin
Algorytm Pingwin został wprowadzony w kwietniu 2012 roku. Jego głównym zadaniem było ograniczenie spamu w Sieci. Skupia się na odnośnikach prowadzących do witryny, które mogą zostać uznane za nienaturalne.
Jakich źródeł linkowania należy unikać? Przede wszystkim tanich katalogów, odnośników z niepowiązanych tematycznie witryn w różnych językach, spamu w komentarzach na blogach i forach, metody SWL oraz innych sposobów na pozyskanie nienaturalnych linków o niskiej jakości.
Aspekty, które pozwolą uniknąć kary od algorytmu Pingwin:
Przede wszystkim należy na bieżąco analizować profil linków w witrynie. Unikać spamerskich sposobów linkowania, a swoje działania skupiać tylko na miejscach, które są wiarygodne i charakteryzują się wysoką jakością.
W przypadku kiedy do strony prowadzą nienaturalne linki, należy zgłosić się do administratora witryny z prośbą o ich usunięcie. Jeśli to nie poskutkuje warto stworzyć plik disavow, a następnie zrzec się linków za pomocą GSC.
Inne algorytmy Google
Panda i Pingwin uważane są za dwa najsłynniejsze algorytmy wprowadzone przez Google. Warto jednak zwrócić uwagę na kilka innych, równie ważnych algorytmów:
Payday Loan – jego głównym zadaniem jest monitorowanie stron z pornografią, chwilówkami i kasynami.
Exact-Match Domain – to algorytm, który zmienił sposób oceniania domen, których nazwa była taka sama jak główne słowo kluczowe np. zabawki-dla-dzieci.pl. Przed wprowadzeniem algorytmu domeny ze słowem kluczowym w nazwie miały znaczną przewagę nad konkurencją.
Top Heavy Update – wymierzony w strony, które posiadają w swojej strukturze zbyt dużo reklam na początku strony (również AdSense).
W działaniach SEO trzeba być uważnym. Czy na pewno pozycjonujesz swoją stronę na frazy, które wpisują użytkownicy? Dowiedz się, jakie są nasze sposoby na pozycjonowanie long tail.
Bardzo solidny artykuł .
Brawo, dużo się nauczyłem.