osoby przy laptopie

Kampania na LinkedIn – organiczna czy płatna?

Na LinkedIn średnio co sekundę rejestrują się więcej niż dwie nowe osoby. Serwis zdobywa również coraz większą popularność wśród użytkowników z Polski, którzy utworzyli ponad 4 miliony kont. Jak jednak wynika z raportu „LinkedIn w Polsce w 2021 roku”: – wciąż jesteśmy daleko od pełnego wykorzystania potencjału tej platformy. Jak zatem prowadzić kampanię, by osiągnąć najwięcej korzyści?

Dlaczego warto inwestować w działania na LinkedIn?

LinkedIn jest skupiony na tematach biznesowych, dlatego, jeśli chcemy pozostawać w dyskursie eksperckim, nie ma lepszego portalu do budowania profesjonalnej pozycji firmy czy marki osobistej. Dużym atutem LinkedIna jest również fakt, że zrzesza specjalistów w swojej dziedzinie oraz osoby zatrudnione na kierowniczych stanowiskach.

W 2021 roku portal ten już dawno wyszedł poza swój pierwotny wizerunek – łączenia ze sobą rekrutrów i osób poszukujących pracy. Obecnie LiknedIn jest doskonałą platformą zarówno do pozyskiwania wykwalifikowanych partnerów biznesowych, jak i oznajmiania sukcesów firmy oraz promocji – nie tylko organicznej, ale także płatnej, za czym przemawiają statystyki:

  • 40% osób zarejestrowanych na LinkedIn jest odpowiedzialna za decyzje w firmie,
  • aż 60% użytkowników LinkedIn otwiera wiadomości reklamowe, a 56% klika w linki kierujące do landing page’y,
  • 84% członków zarządu wykorzystuje media społecznościowe jako wsparcie decyzji zakupowych.

Jak pokazują badania Business Insider, LinkedIn jest ponadto najbardziej zaufanym medium społecznościowym, dlatego łatwiej o uzyskanie konwersji, czyli określonego, oczekiwanego działania wykonanego przez odbiorcę treści.

Kampania organiczna na LinkedIn – czy warto się angażować?

Marketing organiczny skupiony jest wokół działań, które odbywają się bez płatnych kampanii reklamowych. Nie dotyczy zatem treści promowanych czy przekierowywania ruchu za pomocą reklam. Przy tworzeniu kampanii organicznych należy skupić się na kreowaniu jakościowych treści i budowaniu relacji z obserwatorami.

osoba przy tablecie

Jak wynika z raportu „LinkedIn w Polsce w 2021 roku” przygotowanego przez stratega marketingowego – Adriana Gamonia: – Coraz chętniej zakładamy konta, ale niekoniecznie równie chętnie publikujemy. W najlepszym pod tym względzie miesiącu ubiegłego roku, listopadzie, zaledwie 4,3% polskich użytkowników LinkedIna opublikowało tam jakąkolwiek treść.

Niezagospodarowany potencjał sprawia, że łatwiej stać się wysoko notowanym głosem LinkedIna. Należy jedynie regularnie wchodzić w interakcję z innymi zarejestrowanymi na tym portalu i metodycznie publikować treści, a także dbać o to, żeby były interesujące dla naszych obserwatorów oraz troszczyć się o czas ich umieszczenia w sieci. Algorytm treści bowiem skupia się na dwóch celach:

  1. Priorytetyzacji postów, które są istotne dla użytkowników, np. publikowane są przez osoby, z którymi inni zarejestrowani pozostają w bliskich relacjach,
  2. Promowaniu treści, które są angażujące – zbierają dużo interakcji w krótkim czasie po publikacji, zostały wypuszczone w momencie, gdy wielu użytkowników platformy jest czynnych lub są publikowane przez aktywnych użytkowników.

Skuteczne działania na LinkedIn nie powinny się jednak wyłącznie na wrzucaniu postów. Warto wykorzystywać również profile osób powiązanych z naszą firmą oraz liczne mechanizmy płatnej reklamy. Dopiero wówczas osiągniemy maksimum możliwości zwiększenia konkurencyjności naszej marki.

Jakie są możliwości płatnej promocji na LinkedIn?

LiknedIn udostępnia wiele możliwości reklamy, które są dostępne przy odmiennych celach reklamowych, m.in.:

  • reklama tekstowa (text ad) – kieruje odbiorców na dowolną stronę zewnętrzną lub na profil firmowy naszej marki,
  • formaty reklam służące do generowania leadów, np. carousel image, single image ad, video ad czy message ad,
  • reklamy display premium, czyli format rectangle, leaderboard, wide skycraper – dobrze sprawdzą się w kampaniach wizerunkowych oraz przy wprowadzaniu nowych produktów na rynek,
  • grupa reklam służąca do promocji treści i przekierowywania ruchu, w której skład wchodzą: tekst i grafika (single image ad), wideo sponsorowane (video ad), karuzela (carousel image ad). Formaty te umożliwiają promowanie treści, które pojawiają się w newsfeedzie,
  • formaty dynamiczne, czyli reklamy dopasowane do użytkowników na podstawie publikowanych przez nich danych, do wyboru mamy follower ad oraz spotlight ad.

Tak wiele sposobów wykorzystania mechanizmów reklamowych sprawia, że możemy precyzyjnie dobierać narzędzia pod potrzeby i preferencje naszych potencjalnych klientów, a tym samym skuteczniej osiągać zamierzone cele sprzedażowe czy wizerunkowe (nastawione na budowanie zasięgów).

Jeżeli zdecydujemy się na płatną kampanię w obrębie LinekIn, warto również zaimplementować LinkedIn Insight Tag, czyli piksel remarketingowy, który zbiera i wyświetla dodatkowe informacje na temat użytkowników zainteresowanych naszą kampanią, takie jak:

  • dostęp do śledzenia konwersji, co umożliwia precyzyjne dobieranie grup odbiorczych,
  • dane biznesowe odbiorców kampanii, np. ich stanowisko, staż pracy, branża, wielkość firmy. To również sprawia, że LinkedIn jest świetnym uzupełnieniem kampanii prowadzonych na Facebooku, gdzie otrzymujemy więcej danych dotyczących analizy behawioralnej (codziennych zachowań, upodobań, poglądów politycznych).

budynek z banerem linkedin

Chcesz rozwinąć skrzydła na LinkedIn?

Jak widzimy, mechanizmy reklamowe na LinkedIn świetnie sprawdzą się nie tylko przy precyzyjnie określonych reklamach B2B, ale również w przypadku reklam skierowanych do konsumentów. Chciałbyś uzupełnić płatne kampanie na Facebooku działaniami na LinkedIn? A może szukasz alternatywnych sposobów dotarcia do partnerów biznesowych czy potencjalnych klientów?

Sięgnij po pomoc specjalistów Digital Hill. Wspólnie zadbamy o stworzenie wysokiej jakości reklam, ich skuteczną dystrybucję, a także mierzenie wyników kampanii i wyciągnięcie wniosków, które przyniosą Ci mierzalne efekty.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

hello@digitalhill.pl
+48 71 757 50 56

lub bezpośrednio:
Magdalena Pawelec / Chief Operating Officer
tel. +48 603 554 771
e-mail: magdalena.pawelec@digitalhill.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Strzegomska 140A, 54-429 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Przewiń do góry