narzędzia audyt SEO

Jakich narzędzi potrzebujesz do przeprowadzenia audytu SEO?

Podstawą do opracowania strategii działań w zakresie optymalizacji i pozycjonowania strony jest audyt SEO – narzędzia, które wykorzystuje się w czasie analizy strony www, dostarczają istotnych informacji na temat potencjału serwisu oraz występujących w nim błędów. Dowiedz się, jakie narzędzia do audytu SEO wykorzystuje się najczęściej, a także jaka jest ich funkcjonalność.

Darmowe narzędzia do analizy SEO

Na początku zajmijmy się darmowymi narzędziami, które są niezbędne w audycie SEO. Wbrew temu, co mogłoby się wydawać osobom niewtajemniczonym, darmowe narzędzia SEO nie muszą być mniej funkcjonalnym substytutem narzędzi płatnych. Audyt strony internetowej nie będzie pełny bez darmowych narzędzi SEO od Google – niezwykle cennych dla każdego właściciela strony internetowej oraz specjalisty od optymalizacji i pozycjonowania stron.

Google Search Console

Google Search Console jest darmowym narzędziem, które wykorzystuje się w celu zdobycia informacji na temat stanu witryny, jej obecności w indeksie Google oraz widoczności. Jest to bardzo przydatne narzędzie do audytu SEO między innymi ze względu na możliwość sprawdzenia, na jakie frazy wyświetla się domena, czy zbadania ruchu na stronie, którego źródłem są wyniki wyszukiwania.

Google Analytics

Kolejny produkt Google, który można wykorzystać w audycie SEO – narzędzie przeznaczone jest do badania ruchu na stronie. Umożliwia zbadanie źródeł ruchu oraz ich procentowy udział w całkowitym ruchu na stronie.

Narzędzia SEO do analizy on-site

Pierwszym etapem audytu SEO powinna być analiza elementów technicznych serwisu, które oceniane są przez algorytmy wyszukiwarek. Elementów tych jest wiele, dlatego konieczne jest wykorzystanie narzędzi SEO. Najczęściej wykorzystywane narzędzia do audytu SEO to:

  • Screaming Frog Spider – narzędzie umożliwia zbieranie informacji na temat adresów URL. W wersji darmowej do 500 adresów, w abonamentowej bez limitów;
  • SurferSEO – narzędzie do audytu SEO pozwalające zbierać dane na temat konkurencji oraz wskazujące obszary wymagające optymalizacji;
  • Google PageSpeed Insights – darmowe narzędzie SEO, dzięki któremu można zbadać czas ładowania strony, będący istotnym czynnikiem rankingowym;
  • Ahrefs Webmasters Tools – darmowe narzędzie umożliwiające analizę adresów URL, linków, przekierowań i innych istotnych elementów SEO on-site.
  • Google test optymalizacji mobilnej – narzędzie weryfikujące przyjazność strony dla urządzeń mobilnych.

Narzędzia SEO do link-buildingu

Audyt SEO powinien obejmować weryfikację profilu linków prowadzących do strony z zewnętrznych portali. Narzędzia, które można w tym celu wykorzystać to m.in.:

  • Ahrefs – płatne narzędzie, posiadające najstarszą i największą bazę linków prowadzących do różnych stron. Analiza profilu linków to jedna z najistotniejszych funkcji tego narzędzia;
  • Clusteric – narzędzie SEO, które można wykorzystać również do analizy linków konkurencji;
  • Majestic – narzędzie do analizy linków, które charakteryzuje się łatwością w obsłudze.

Senuto – narzędzie do badania widoczności stron

Widoczność strony jest jednym z kluczowych elementów, które analizuje się w czasie audytu SEO. Program, który pozwoli skutecznie analizować widoczność strony w Google to Senuto – płatne narzędzie, które umożliwia codzienne lub cotygodniowe sprawdzanie wyników wyszukiwania z pierwszych pięciu stron dla ponad 20 milionów słów kluczowych. Dzięki wykorzystaniu Senuto w audycie SEO można łatwo znaleźć brakujące słowa kluczowe, w których tkwi potencjał do skuteczniejszego pozycjonowania strony.

Konieczność wykorzystania profesjonalnych narzędzi do audytu SEO sprawia, że zdecydowanie korzystniej jest zlecić to zadanie agencji, której specjaliści posiadają nie tylko wiedzę, umiejętności i doświadczenie, ale też mają dostęp zarówno do darmowych, jak i płatnych, dzięki którym analiza strony może przynieść istotne i cenne informacje.

Jeżeli zechcesz poznać więcej szczegółów o audycie SEL  lub potrzebujesz takiej analizy dla swojego serwisu – skontaktuj się z nami. Chętnie przygotujemy dla Ciebie propozycję współpracy w tym zakresie.

Skontaktuj się z nami

About The Author

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Strzegomska 140A, 54-429 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Scroll to Top