Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne. Jak zdobywać klientów na poziomie lokalnym?

Pozycjonowanie na rynku lokalnym stało się nieodłącznym elementem strategii marketingowych wielu małych i średnich przedsiębiorstw. Bez względu na to, czy jesteś właścicielem sklepu, restauracji czy firmy świadczącej usługi, lokalna widoczność w Google może pomóc Ci zdobyciu nowych klientów w obrębie obszaru, na którym działasz. Jakie korzyści potrafi przynieść SEO lokalne? Zapraszamy do lektury.

Na czym polega SEO dla lokalnych firm?

Pozycjonowanie lokalne to zestaw działań, mających na celu zwiększenie widoczności firmy w wynikach wyszukiwania internautów zamieszkujących dany obszar geograficzny. Strategia te obejmuje szereg procesów optymalizacyjnych związanych zarówno z działaniami on-site, jak i off-site.

Celem całego procesu jest dopasowywanie wyników generowanych przez Google do aktualnej lokalizacji internautów. Firmy dążą do tego, aby ich witryna znalazła się w czołówce pozycji wyświetlonych po wpisaniu przez internautów popularnych fraz lokalnych (np. „pizza Wrocław Krzyki” lub „gdzie na pizzę we Wrocławiu”). Jak bowiem wiadomo – im wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania, tym większe prawdopodobieństwo, że Twoją witrynę odwiedzi potencjalny klient.

Kiedy warto zadbać o lokalną widoczność w Google?

Na poprawę lokalnej widoczności w Google decydują się najczęściej firmy, których oferta skierowana jest do klientów zamieszkujących określony obszar – może to być zarówno województwo, jak i miasto, a nawet jego konkretna dzielnica. O pozycję w wyszukiwarce należy zadbać szczególnie wtedy, kiedy działasz w branży mocno konkurencyjnej, oferując np. usługi fryzjerskie, kosmetyczne czy fitness.

Jeśli świadczysz usługi, które dostarczasz lub realizujesz pod adresem wskazanym przez konsumenta, lokalna widoczność w internecie jest kluczowa – potencjalni klienci często wyszukują usługodawców, którzy stacjonują możliwie najbliżej zamieszkiwanej przez nich okolicy. SEO lokalne sprawdzi się wówczas w przypadku takich branż, jak firmy budowlano-naprawcze, sprzątające czy transportowe.

Na pozycjonowanie lokalne stawiają także przedsiębiorcy działający w sektorze turystycznym. Promowanie usług w konkretnej okolicy sprawdzi się w przypadku hoteli, ośrodków agroturystycznych, domów weselnych czy pól namiotowych. O lokalną widoczność w Google dbają również sklepy specjalizujące się w sprzedaży przysmaków regionalnych, które swoją ofertę kierują do osób poszukujących unikalnych i autentycznych doświadczeń kulinarnych.

SEO dla lokalnych firm a frazy kluczowe

Dobór odpowiednich fraz kluczowych ma ogromny wpływ na wyniki pozycjonowania lokalnego. W przypadku walki o widoczność w internecie wśród firm stacjonujących na tym samym obszarze często stosowana jest strategia long-tail SEO. Przykłady fraz na tzw. długi ogon, to m.in.:

  • „najlepsza pizza neapolitańska we Wrocławiu”,
  • „restauracja włoska w centrum Wrocławia z dostawą do domu”,
  • „wege restauracja na Krzykach we Wrocławiu”,
  • „butik odzieżowy dla dzieci w centrum Wrocławia”,
  • „transport z dworca na lotnisko we Wrocławiu”.

Frazy typu long-tail są znacznie bardziej rozbudowane niż klasyczne keywords – długie słowa kluczowe dokładnie odpowiadają na oczekiwania internauty, często zawierając dodatkowo informacje o preferowanym przez niego obszarze geograficznym. Ponieważ frazy te charakteryzuje mniejsza liczba wyszukiwań, nie są one tak konkurencyjne, jak słowa ogólne – szacuje się więc, że long-tail keywords cechują się małym współczynnikiem odrzuceń, przyciągając konsumentów gotowych do nabycia oferowanego przez Ciebie dobra lub usługi.

Dlaczego warto zadbać o widoczność w Google Maps? SEO lokalne a pozycjonowanie wizytówki internetowej

Internetowa wizytówka w Google Maps reprezentuje Twoją firmę w sieci. Chcąc wyróżnić się na tle konkurentów z branży, podczas wdrażania działań z zakresu SEO lokalnego nie można zapomnieć o optymalizacji Profilu Firmy w Google. Narzędzie to jest całkowicie bezpłatne, a odpowiednio skonfigurowane pomoże Ci przyciągnąć dużą liczbę klientów z okolicy.

Profil Firmy w Google to usługa oferowana przez Google, która umożliwia właścicielom firm zarządzanie swoją obecnością w lokalnym środowisku online. Tworzona w ramach aplikacji wizytówka zawiera podstawowe informacje na temat Twojego biznesu – internauci zyskują wgląd w takie dane na temat firmy, jak jej adres, numer telefonu, godziny otwarcia, a także publikowane przez klientów zdjęcia oraz recenzje.

Profil Firmy w Google – najważniejsze zalety

Wdrożenie wizytówki internetowej pomaga przede wszystkim w budowaniu wiarygodności przedsiębiorstwa – właściciel firmy może odpowiadać na załączane przez internautów oceny, odnosząc się zarówno do tych pozytywnych, jak i negatywnych. Pomocną praktyką jest także uruchomienie sekcji FAQ – publikując odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, wpływasz pozytywnie na doświadczenie użytkownika, skracając często czas, jaki klient musiałby przeznaczyć na pokonanie drogi do zakupu oferowanego przez Ciebie dobra.

Jakie jeszcze korzyści przynosi widoczność firmy w Google Maps? SEO powinno opierać się na dokładnej analizie danych, która pomoże określić skuteczność prowadzonych działań promocyjnych w sieci. Przedsiębiorcy, którzy decydują się na wdrożenie Profilu Firmy w Google, zyskują dostęp do statystyk zawierających różne informacje na temat interakcji klientów z ich wizytówką. Dane, jakie możesz sprawdzić za pomocą narzędzia od Google, to m.in.:

  • jak klienci znajdują profil Twojej firmy?
  • jakie frazy wpisują klienci, aby znaleźć Twoją firmę?
  • na jakie działania decydowali się klienci, którzy znaleźli Twoją firmę (połącznie telefoniczne, wizyta na stronie, zapytanie o trasę dojazdu)?

Chcesz zwiększyć widoczność swojej witryny na rynku lokalnym? Skontaktuj się z naszymi specjalistami

W Digital Hill pracujemy w sposób projektowy, który pozwala nam jak najlepiej dopasować strategię działań do potrzeb Twojej działalności. W ramach pozycjonowania lokalnego skupiamy się m.in. na doborze odpowiednich dla witryny słów kluczowych oraz optymalizacji publikowanych na niej treści, a także budowie zaplecza związanego z fundamentalnym dla SEO link buildingiem. Zainteresowała Cię nasza oferta? Wypełnij formularz kontaktowy dostępny na dole strony.

Skontaktuj się z nami

About The Author

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Strzegomska 140A, 54-429 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Scroll to Top