Pozycjonowanie Bing

Bing dla firm. Jak wykorzystać narzędzia Bing w marketingu online?

W dobie rosnącej cyfryzacji potencjał marketingu internetowego wydaje się nieoceniony. Wiele platform oferuje przedsiębiorcom narzędzia, których funkcjonalności mają za zadanie pomóc im w dotarciu do docelowego segmentu konsumentów. Naprzeciw potrzebom klientów biznesowych wychodzi także wyszukiwarka Bing ze swoim systemem reklamowym Microsoft Advertising, który w ostatnich miesiącach stale zyskuje na popularności. Jak prowadzić działania promocyjne w internecie za pomocą narzędzi działających w ramach Bing? Zachęcamy do zapoznania się z treścią artykułu.

Pozycjonowanie Bing – najważniejsze informacje

Bing to uruchomiona w 2009 roku wyszukiwarka internetowa firmy Microsoft. Zaraz po należącej do Alphabet wyszukiwarki Google, Bing stanowi drugie co do wielkości narzędzie tego typu w Polsce i na świecie, oferując użytkownikom możliwość eksplorowania internetu w poszukiwaniu informacji, obrazów czy filmów. Internauci mogą dodatkowo skorzystać z sieci reklamowej Microsoft Advertising, znanej dawniej jako Bing Ads, która umożliwia firmom promowanie swoich produktów i usług w wynikach wyszukiwania takich platform, jak Bing, Yahoo oraz MSN.

W jaki sposób prowadzone są działania SEO dla Bing? Dopasowywanie strony pod kątem Search Engine Optimization odbywa się tutaj na podobnych zasadach, co w przypadku wyszukiwarki Google – zarówno w kontekście pozycjonowania on-site, jak i off-site. Aspekty, na jakie należy zwrócić uwagę, decydując się na działania w Bing, to m.in.:

1. Jakość treści i dobór odpowiednich fraz kluczowych

Podczas pozycjonowania Bing warto przeprowadzić kompleksową analizę słów kluczowych. Pomocnym w tej kwestii narzędziem jest m.in. Bing Webmaster Tools, które pozwala na dobór takich key-wordów, które jak najlepiej odpowiadają na wyszukiwane zapytania internautów. Należy pamiętać, że Bing ceni sobie jakościowe treści, które przekazują użytkownikom faktyczną wartość. Ważne jest, aby teksty były logicznie uporządkowane, oryginalne i łatwo zrozumiałe dla czytelników.

2. Struktura strony

Podobnie jak w przypadku pozycjonowania w Google, Bing zwraca uwagę na intuicyjną i uporządkowaną strukturę strony. Warto upewnić się, że publikowane treści są odpowiednio sformatowane – ważnym elementem optymalizowania tekstów jest wdrożenie odpowiedniej liczby nagłówków, numeracji oraz wypunktowań. Zwróć dodatkowo uwagę na nawigację strony – jednym z kluczowych działań SEO jest zaplanowanie skutecznej strategii linkowania wewnętrznego, która pozwoli internautom na wygodne eksplorowanie Twojej witryny.

3. Linki zewnętrzne

Linki pochodzące ze źródeł zewnętrznych stanowią wskazówkę dla wyszukiwarek, które witryny są wartościowe i cenne dla użytkowników. Staraj się pozyskiwać odnośniki z wiarygodnych stron, które są związane z tematyką Twojej witryny. Należy unikać także praktyk budowania linków o charakterze spamującym – adresy powinny być pozyskiwane w sposób organiczny poprzez dostarczanie jakościowych treści, które warto przekazywać dalej. Efektywność strategii link bulidingu również analizować można za pomocą narzędzia Bing Webmaster Tools, które udostępnia wgląd w informacje dotyczące stron odsyłających, domen oraz tekstów-kotwic, tzw. anchorów.

4. Mobile-first

Bing zachęca do optymalizacji stron internetowych z myślą o użytkownikach korzystających z tabletów oraz smartfonów. Witryna powinna być responsywna, automatycznie dopasowując się do wymagań i parametrów urządzeń mobilnych – dobrze zaprojektowany design pozwala przede wszystkim na szybkie ładowanie podstron oraz korzystanie z zasobów witryny bez konieczności jej skalowania czy zmiany wielkości czcionki. Pomocnym narzędziem może okazać się Bing Mobile Friendliness, który w kilka sekund pozwala zweryfikować, czy dana strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych. Tester ten pomaga sprawdzić takie aspekty działania witryny, jak m.in. czytelność tekstów, ewentualne ograniczenia w zakresie obsługi funkcji powiększania czy wielkość i łatwość obsługi linków oraz elementów interaktywnych.

Jak korzystać z Bing Places for Business? Wizytówka firmy w Bing

Bing Places for Business to odpowiednik usługi Profil Firmy w Google – korzystając z wizytówki w wyszukiwarce Bing, właściciele firm mogą dodawać i zarządzać informacjami na temat swojego biznesu, udostępniając internautom takie dane, jak m.in. godziny otwarcia, lokalizacja, numer telefonu, adres witryny internetowej, zdjęcia czy recenzje klientów.

Na optymalizację wizytówki internetowej decydują się zarówno duże przedsiębiorstwa, jak i małe oraz średnie firmy. Bing Places for Business to przydatne rozwiązanie w szczególności dla biznesów działających na rynku lokalnym, których głównym celem jest wybicie się na tle konkurencyjnych marek. Narzędzie to jest w pełni darmowe, dzięki czemu z jego funkcjonalności bez większych przeszkód mogą skorzystać także firmy o ograniczonym budżecie.

Warto także dodać, że przedsiębiorca zyskuje wgląd w informacje dotyczące zachowań swoich klientów – Bing Places for Business stanowi więc doskonałe miejsce do śledzenia realnych wyników, jakie marka generuje dzięki działaniom promocyjnym wdrażanym w sieci.

Wykorzystaj potencjał Microsoft Advertising od Bing z pomocą ekspertów z Digital Hill

Na pozycjonowanie Bing coraz częściej decydują się przedsiębiorcy, którzy chcą dotrzeć do swojej grupy odbiorczej wielokanałowo, nie ograniczając się jedynie do optymalizacji reklam w jednej przeglądarce. Bing udostępnia do tego celu narzędzia, które niczym nie odbiegają o tych, oferowanych przez dominujące nad nim Google. Potrzebujesz wsparcia w promowaniu swojego biznesu w internecie? Skontaktuj się z nami za pomocą formularza dostępnego w dolnej części strony.

Skontaktuj się z nami

About The Author

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Strzegomska 140A, 54-429 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Scroll to Top