Content Is King to powiedzenie, które ani trochę nie straciło na aktualności. Treści na stronie www to nieodzowny element działań marketingu i SEO, a specjalizacja, która pomaga stworzyć wartościowy content to SEO copywriting. Co to jest? Jakie są zasady SEO copwritingu i jak powinna wyglądać optymalizacja treści pod kątem SEO? Tego dowiesz się z naszego wpisu.
Jakie są rodzaje contentu na stronie?
Content jest pojęciem niezwykle szerokim i obejmuje różnorodne formy treści, które użytkownicy serwisu mogą konsumować na różne sposoby. Zasadniczo możemy wyróżnić content statyczny i content dynamiczny.
Content statyczny
Content statyczny zawiera przede wszystkim informacje dotyczące marki i oferty. Standardowe przykłady contentu statycznego to m.in. opis na stronie głównej czy niezwykle istotne pod względem pozycjonowania i marketingowej perswazji opisy produktów i kategorii produktowych. Przykładem są też tytuły i opisy meta, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania i mają na celu nakłonienie internautów do odwiedzenia serwisu.
Content statyczny rzadko jest edytowany, zmiana treści najczęściej wynika z istotnej zmiany oferty.
Content dynamiczny
Tutaj z kolei mowa jest o contencie zmiennym, który ma nieustannie angażować odbiorców i przyciągać nowe rzesze użytkowników. Przykłady contentu dynamicznego to m.in.:
- wpisy blogowe,
- pliki graficzne,
- pliki wideo,
- infografiki,
- podcasty,
- newsy,
- case studies,
- newslettery,
- e-booki.
Dobry content – jakie przynosi korzyści?
Optymalizacja treści pod kątem SEO to nieodłączny element szeroko pojętych działań w zakresie pozycjonowania stron w wyszukiwarkach internetowych. SEO copywriting pozwala:
- poprawić indeksowanie strony – treści zoptymalizowane zgodnie z zasadami SEO copywritingu zostaną lepiej ocenione przez roboty wyszukiwarek internetowych;
- zbudować pozycję marki i zdobyć zaufania klientów – wartościowa treść, która okaże się pomocna dla użytkowników strony, pozytywnie wpłynie na postrzeganie całej marki;
- rozbudować linkowanie wewnętrzne – linki w treści na stronach pomagają użytkownikom serwisu w sprawnym przemieszczaniu się pomiędzy stronami ofertowymi i trafiać na strony produktów wprost z poradników w sekcji blogowej. Ma to znaczenie także dla robotów indeksujących, które dzięki zamieszczaniu w treści linków szybciej trafiają na strony o najistotniejsze pod kątem indeksowania;
- zróżnicować źródła ruchu na stronie – publikacja treści sponsorowanych, zawierających linki prowadzące do strony, na poczytnych portalach tematycznych czy lokalnych pomaga trafić na stronę ich czytelnikom, ponadto pozytywnie wpływa na SEO;
Co najważniejsze, pozycjonowanie stron internetowych z wykorzystaniem marketingu treści niesie długofalowe efekty. Korzyści mogą być widoczne nawet w perspektywie wielu lat od zoptymalizowania contentu na stronie.
Jak tworzyć dobre i jakościowe treści?
Zasady SEO copywritingu i jakość treści na strony www to materiał na obszerny e-book. Przytoczmy zatem najistotniejsze standardy optymalizacji treści pod kątem SEO, które już na początku realizowania strategii content marketingowej powinny zacząć przynosić widoczne rezultaty.
- Unikalność treści – treść na Twojej stronie musi być unikalna, tzn. stworzona od podstawa z myślą o algorytmach wyszukiwarek oraz użytkownikach serwisu. Kopiowanie contentu z innych stron będzie skutkowało obniżeniem rankingu.
- Optymalizacja treści pod kątem SEO – content na stronie musi być przejrzysty i przyjazny, zarówno dla algorytmów, jak i użytkowników. Niezbędne elementy formatowania to np. nagłówki H1–H6, krótkie akapity (4–5 linijek), wyróżniki najistotniejszych fragmentów tekstu (boldowanie, podkreślenie, kursywa), punktory i numeracja.
- Wysoka jakość merytoryczna – marketing treści musi przede wszystkim rzetelnie przedstawiać informacje o produktach i usługach.
- Język korzyści – sprzedażowy i perswazyjny charakter treści pomoże w zwiększeniu sprzedaży na stronie. Narrację warto dostosować do preferencji i oczekiwań grupy docelowej.
Posumowanie
Optymalizacja i pozycjonowanie strony obejmują bardzo szeroki zakres zróżnicowanych działań. Jednakże dużą część przeznaczanego na nie budżetu pochłania właśnie content marketing. Należy to jednak traktować jako inwestycję w cały biznes, która możesz przynosić realne korzyści przez długi czas.