Rola contentu w pozycjonowaniu strony internetowej

Content Is King to powiedzenie, które ani trochę nie straciło na aktualności. Treści na stronie www to nieodzowny element działań marketingu i SEO, a specjalizacja, która pomaga stworzyć wartościowy content to SEO copywriting. Co to jest? Jakie są zasady SEO copwritingu i jak powinna wyglądać optymalizacja treści pod kątem SEO? Tego dowiesz się z naszego wpisu.

Jakie są rodzaje contentu na stronie?

Content jest pojęciem niezwykle szerokim i obejmuje różnorodne formy treści, które użytkownicy serwisu mogą konsumować na różne sposoby. Zasadniczo możemy wyróżnić content statyczny i content dynamiczny.

Content statyczny

Content statyczny zawiera przede wszystkim informacje dotyczące marki i oferty. Standardowe przykłady contentu statycznego to m.in. opis na stronie głównej czy niezwykle istotne pod względem pozycjonowania i marketingowej perswazji opisy produktów i kategorii produktowych. Przykładem są też tytuły i opisy meta, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania i mają na celu nakłonienie internautów do odwiedzenia serwisu.

Content statyczny rzadko jest edytowany, zmiana treści najczęściej wynika z istotnej zmiany oferty.

Content dynamiczny

Tutaj z kolei mowa jest o contencie zmiennym, który ma nieustannie angażować odbiorców i przyciągać nowe rzesze użytkowników. Przykłady contentu dynamicznego to m.in.:

  • wpisy blogowe,
  • pliki graficzne,
  • pliki wideo,
  • infografiki,
  • podcasty,
  • newsy,
  • case studies,
  • newslettery,
  • e-booki.

Dobry content – jakie przynosi korzyści?

Optymalizacja treści pod kątem SEO to nieodłączny element szeroko pojętych działań w zakresie pozycjonowania stron w wyszukiwarkach internetowych. SEO copywriting pozwala:

  • poprawić indeksowanie strony – treści zoptymalizowane zgodnie z zasadami SEO copywritingu zostaną lepiej ocenione przez roboty wyszukiwarek internetowych;
  • zbudować pozycję marki i zdobyć zaufania klientów – wartościowa treść, która okaże się pomocna dla użytkowników strony, pozytywnie wpłynie na postrzeganie całej marki;
  • rozbudować linkowanie wewnętrzne – linki w treści na stronach pomagają użytkownikom serwisu w sprawnym przemieszczaniu się pomiędzy stronami ofertowymi i trafiać na strony produktów wprost z poradników w sekcji blogowej. Ma to znaczenie także dla robotów indeksujących, które dzięki zamieszczaniu w treści linków szybciej trafiają na strony o najistotniejsze pod kątem indeksowania;
  • zróżnicować źródła ruchu na stronie – publikacja treści sponsorowanych, zawierających linki prowadzące do strony, na poczytnych portalach tematycznych czy lokalnych pomaga trafić na stronę ich czytelnikom, ponadto pozytywnie wpływa na SEO;

Co najważniejsze, pozycjonowanie stron internetowych z wykorzystaniem marketingu treści niesie długofalowe efekty. Korzyści mogą być widoczne nawet w perspektywie wielu lat od zoptymalizowania contentu na stronie.

Jak tworzyć dobre i jakościowe treści?

Zasady SEO copywritingu i jakość treści na strony www to materiał na obszerny e-book. Przytoczmy zatem najistotniejsze standardy optymalizacji treści pod kątem SEO, które już na początku realizowania strategii content marketingowej powinny zacząć przynosić widoczne rezultaty.

  • Unikalność treści – treść na Twojej stronie musi być unikalna, tzn. stworzona od podstawa z myślą o algorytmach wyszukiwarek oraz użytkownikach serwisu. Kopiowanie contentu z innych stron będzie skutkowało obniżeniem rankingu.
  • Optymalizacja treści pod kątem SEO – content na stronie musi być przejrzysty i przyjazny, zarówno dla algorytmów, jak i użytkowników. Niezbędne elementy formatowania to np. nagłówki H1–H6, krótkie akapity (4–5 linijek), wyróżniki najistotniejszych fragmentów tekstu (boldowanie, podkreślenie, kursywa), punktory i numeracja.
  • Wysoka jakość merytoryczna – marketing treści musi przede wszystkim rzetelnie przedstawiać informacje o produktach i usługach.
  • Język korzyści – sprzedażowy i perswazyjny charakter treści pomoże w zwiększeniu sprzedaży na stronie. Narrację warto dostosować do preferencji i oczekiwań grupy docelowej.

Posumowanie

Optymalizacja i pozycjonowanie strony obejmują bardzo szeroki zakres zróżnicowanych działań. Jednakże dużą część przeznaczanego na nie budżetu pochłania właśnie content marketing. Należy to jednak traktować jako inwestycję w cały biznes, która możesz przynosić realne korzyści przez długi czas.

Skontaktuj się z nami

About The Author

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Strzegomska 140A, 54-429 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Scroll to Top