Strategia SEO w konkurencyjnej branży finansowej – Case Study Faktoria.pl

Klient

Faktoria jest częścią Grupy Nest Bank, jej najważniejszą działalnością jest faktoring, czyli finansowanie faktur. Firma pomaga małym i średnim przedsiębiorcom w zachowaniu płynności finansowej. Nasza współpraca rozpoczęła się w grudniu 2019 roku i obejmuje działania z zakresu pozycjonowania (SEO) oraz content marketingu

Wyzwania i cele

Przed rozpoczęciem współpracy z Digital Hill, klient miał bardzo niską widoczność organiczną w wyszukiwarce. Podejmowane do tej pory działania SEO były nieskuteczne i zbyt wąskie, żeby osiągnąć sukces w tak konkurencyjnej branży, jaką są finanse. Naszym zadaniem było takie wykorzystanie dostępnych środków, żeby osiągnąć sukces w wyszukiwarce, czyli zwiększyć widoczność organiczną dla fraz istotnych z biznesowego punktu widzenia. Już na początku wiedzieliśmy, że nie będzie to łatwe zadanie, ponieważ branża finansowa należy do jednych z bardziej konkurencyjnych, a najważniejsze frazy związane z działalnością klienta nie były praktycznie w ogóle widoczne. W związku z tym wyzwaniem czekało nas bardzo dużo pracy.

Wyznaczyliśmy sobie następujące cele, które sukcesywnie realizujemy:

  • zwiększenie widoczności dla wszystkich fraz związanych z faktoringiem,
  • zwiększenie ruchu organicznego,
  • utrzymywanie wzrostu ruchu przez cały okres trwania współpracy

Na potrzeby projektu zaplanowaliśmy kompleksową strategię SEO, w którą zaangażowani są specjaliści SEO, analitycy internetowi, copywriterzy, dział marketingu po stronie klienta oraz programiści z zewnętrznej firmy. Dzięki sprawnej komunikacji i udanej współpracy między różnymi działami, już po kilku miesiącach udało nam się osiągnąć wysokie pozycje dla większości fraz związanych z faktoringiem oraz utrzymywać tendencje wzrostowe praktycznie w każdym miesiącu.

Realizacja

Początek współpracy z nowym klientem zawsze wiąże się z dużym nakładem pracy i wykonaniem dokładnych  audytów. Tak było również w tym przypadku. Ze względu na dużą konkurencję, musieliśmy wykorzystać każdy obszar, w którym mogliśmy coś poprawić. W przypadku pozycjonowania najbardziej generycznych fraz przewagę konkurencyjną może zdobyć każdy nawet najmniejszy element. Można wyszczególnić kilka rodzajów audytów, które wykonaliśmy:

  • techniczny audyt on-site,
  • audyt contentu na stronie,
  • audyt off-site,
  • szczegółowa analiza konkurencji.

Analiza słów kluczowych

Wykonanie audytów zostało poprzedzone szczegółową analizą słów kluczowych. Staraliśmy się znaleźć wszystkie frazy związane z faktoringiem i uwzględnić je w strategii SEO. Wytypowaliśmy dziesiątki słów kluczowych z dużym potencjałem na ruch oraz ważnych z punktu widzenia biznesowego. Dodatkowo, na podstawie analizy konkurencji, przygotowaliśmy listę fraz około tematycznych, które wzmocnią  ruch organiczny.

Audyt on-site

Audyt on-site obejmował techniczną analizę serwisu. Ze względu na to, że serwis faktoria.pl postawiony jest na autorskim silniku, musieliśmy zwrócić uwagę na wiele newralgicznych kwestii mogących zaszkodzić pozycjonowaniu. Strona posiadała wiele błędów technicznych związanych z indeksacją różnego rodzaju podstron, duplikatami stron, błędami 404, adresami URL, przekierowaniami itp. Oprócz naprawienia błędów optymalizacyjnych, zwróciliśmy również uwagę na poprawę strony pod kątem nagłówków, meta title czy linkowania wewnętrznego. Dzięki sprawnej komunikacji z działem marketingu Faktorii, zalecenia optymalizacyjne były wprowadzane na bieżąco, co przełożyło się na szybkie wypracowanie efektów pozycjonowania.

Audyt contentu

Oprócz audytu technicznego, przyjrzeliśmy się również dotychczasowym treściom zamieszczonym na stronie Faktorii. Pod lupę wzięliśmy w szczególności bloga, który był już od jakiegoś czasu prowadzony, a stanowił ważną część zaplanowanej przez nas strategii SEO. Wszystkie wpisy zostały dokładnie przejrzane pod kątem ich potencjału na ruch organiczny oraz w zależności od potrzeb zredagowane na potrzeby pozycjonowania lub wykorzystane w inny sposób. Przygotowaliśmy również plan  rozbudowy bloga o kolejne wartościowe artykuły, które są cyklicznie dodawane na stronę i obecnie stanowią znaczną  część ruchu z wyszukiwarki.

Audyt off-site

Audyt off-site obejmował szczegółową analizę profilu linków. Korzystając z takich narzędzi jak: Google Search Console, Ahrefs czy Majestic zebraliśmy szerokie dane dotyczące ówczesnej kondycji domeny faktoria.pl. Pozwoliło nam to zaplanować skuteczną strategię linkbuildingu, która przynosi bardzo zadowalające efekty.

Efekty

Przeprowadzone audyty i analizy pozwoliły nam na zbudowanie strategii SEO, dzięki której pierwsze wzrosty widoczności mogliśmy zaobserwować już w pierwszych  miesiącach współpracy. Kluczem do szybkich efektów było zaufanie  ze strony klienta oraz sprawna komunikacja. Wszystkie nasze rekomendacje  były sprawnie wdrażane, a my mogliśmy skoncentrować się na dalszym realizowaniu strategii. 

Ruch organiczny

W porównaniu do miesiąca przed rozpoczęciem współpracy, udało nam się wygenerować 149% więcej użytkowników, 212% więcej nowych użytkowników oraz 84% więcej sesji.

  

Przyrównując wyniki  rok do roku, wygenerowaliśmy  182% więcej użytkowników, 225% więcej nowych użytkowników oraz 135% więcej sesji.

Poniższe wykresy przedstawiają ilość kliknięć i wyświetleń z Google Search Console, dla fraz z wykluczeniem nazwy brandu:

 

Słowa kluczowe

Skutecznie  wypozycjonowaliśmy dziesiątki fraz związanych z faktoringiem. Wiele z nich znajduje się już w top3, a najważniejsza i najbardziej generyczna fraza “faktoring” jest obecnie na 1 pozycji.

Według Senuto zwiększyliśmy:

  • ilość fraz w top3 o 433% (z 18 na 96)
  • ilość fraz w top10 o 523% (z 42 na 262)
  • ilość fraz w top50 o 123% (z 345 na 772)

Według Ahrefs zwiększyliśmy:

  • potencjał na ruch organiczny o 287% (z 1 388 na 5 377)
  • ilość fraz na pozycjach 1-3 o 118% (z 27 na 59)
  • ilość fraz na pozycjach 4-10 o 361% (z 13 na 60)
  • ilość fraz na pozycjach 11-100 o 113% (z 312 na 665)
  • wartość ruchu organicznego o 2948% (z $261 na $7 957)

Direct answers, czyli pozycja 0

Przy ścisłej i owocnej współpracy z działem marketingu klienta, tworzymy eksperckie treści, które są wykorzystywane również w innych kanałach marketingowych. Po raz kolejny udowadniamy, że Google promuje wysokiej jakości teksty i dla wielu fraz trafiliśmy do Direct Answers, czyli tak zwanej pozycji 0.

Podsumowanie

Przykład i wyniki Faktorii są kolejnym potwierdzeniem, w którym widać, jak ważna jest ścisła współpraca agencji performance marketingowej z działem marketingu klienta. Dzięki partnerskiemu podejściu, szczegółowemu raportowaniu wykonywanych prac oraz częstym spotkaniom z klientem, zbudowaliśmy  zaufanie, które przekłada się na wypracowywane efekty. Klient wdraża nasze rekomendacje oraz aktywnie uczestniczy w realizacji strategii content marketingu. Po raz kolejny przekonujemy się, że dzięki takiej współpracy osiąga się najlepsze rezultaty.

Chcesz przekonać się o tym na własnej skórze (a raczej własnych wynikach)? Skontaktuj się z nami, a wypracujemy wspólny sukces, nawet w konkurencyjnej branży.

KONTAKT

2 thoughts on “Strategia SEO w konkurencyjnej branży finansowej – Case Study Faktoria.pl”

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

hello@digitalhill.pl
+48 71 757 50 56

lub bezpośrednio:
Magdalena Pawelec / Chief Operating Officer
tel. +48 603 554 771
e-mail: magdalena.pawelec@digitalhill.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Wagonowa 2D, 53-609 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Przewiń do góry