2022 – podsumowujemy rok w Digital Hill

Czy moglibyśmy 2022 nazwać czasem oczekiwania? W poprzednich latach, w których temat pandemii mocno odbijał się i na naszej codzienności, i na biznesie, trzymaliśmy kciuki, by wreszcie wszystko wróciło do normy. Rosło w nas przekonanie, że nadejdzie rok – niekoniecznie przełomowy – ale stabilniejszy, może nawet z lekkim odbiciem na rynku. Rzeczywistość, szczególnie ta geopolityczna, okazała się inna. Co prawda, wzrost zainteresowania usługami był zauważalny, ale pośród klientów dało się również odnotować pewną ostrożność w zakładanych budżetach. Nie powstrzymało nas jednak to przed snuciem odważnych planów na przyszłość. 😉

W 2022 zatem z dużą radością w gronie naszych klientów powitaliśmy nowe, znane marki i z jeszcze większym zapałem, zajęliśmy się ich obsługą. Tym razem jednak przemodelowaliśmy nieco nasze metody realizacji.

Linkbuilding w nowej odsłonie

To, co w Digital Hill pozostało niezmienne, to pakiet stałych usług oferowany wszystkim klientom. Niezależnie od tego, jakiego rzędu budżet oddawany jest do naszej dyspozycji – każdy klient wraz z usługą pozycjonowania, otrzymuje m.in. monitoring nielimitowanej liczby fraz, manualnie pozyskiwane linki, raporty oraz dedykowanego specjalistę do prowadzenia projektu. Wciąż bowiem posługujemy się naszym motto relacje nie transakcje i wierzymy, że dzięki bezpośredniemu dostępowi do wiedzy naszych specjalistów, klienci mają większe szanse na zrozumienie wartości usługi, która jest dla nich realizowana.
Zmieniliśmy jednak nasze podejście do linkbuildingu. Choć nie była to zmiana diametralna, a po części strategia kontynuowana z lat poprzednich. Zawsze stawialiśmy na jakość a nie ilość linków, a w zeszłym roku bardzo mocno zdywersyfikowaliśmy ich źródła. Oprócz własnych zasobów, znacznie poszerzyliśmy portfolio zewnętrznych dostawców, a tym samym – swoje linkbuildingowe supermoce. Dzięki tej zmianie, udało nam się z powodzeniem zrealizować kilka dużych projektów skupionych wyłącznie na off-site.

Z analityką za pan brat

Kolejnym aspektem, na który położyliśmy większy nacisk, był content, a właściwie edukacja klientów w tym zakresie. Wiadomo nie od dziś, że treści są nieodłączną, ale też coraz istotniejszą częścią SEO. Zachęcaliśmy naszych klientów do zintensyfikowania działań w tym obszarze, także offsite’owo, aby ich serwisy jeszcze lepiej reagowały na trendy w wyszukiwarce.
Miniony rok upłynął nam także pod znakiem analityki. Jeszcze uważniej skupiliśmy się na zgłębianiu tajników Google Analytics. Z jednej strony skłoniła nas do tego sytuacja – nadejście GA4 i związane z tym nowe możliwości mierzenia działań. Z drugiej – kontrola nad efektami. Częste zmiany algorytmów i zapowiedzi Google mobilizują specjalistów do częstszego monitorowania efektów pracy i sprawdzania, czy obrana strategia dobrze współgra z kryteriami narzuconymi przez giganta z Mountain View.
A jeżeli już o analityce mowa – w 2022 r. nie mogło zabraknąć szeregu audytów. Nie mam jednak na myśli standardowej weryfikacji stanu witryny pod kątem SEO. Dla części klientów udało nam się z sukcesem zrealizować pogłębione analizy – strony internetowej klienta oraz jego konkurencji, uwzględniające aspekty UX, Core Web Vitals czy logów serwera.

Co przyniesie 2023 rok?

Każde doświadczenie jest cenne, jeżeli nie tylko wynosimy z niego wnioski, ale także wdrażamy je w życie. Minione 12 miesięcy pokazało nam, jak ważna w dostarczaniu usług jest elastyczność, dlatego w tym roku będziemy stawiać na jeszcze lepsze dopasowywanie się do wymagań klienta, jak i tego, co zaserwuje nam rynek. Będziemy zatem obserwować trendy, budować umiejętności w nowych obszarach i szybko reagować na zmiany.

2023 rok na pewno będzie po części kontynuacją naszej strategii pozyskiwania linków, szczególnie w kontekście działań zapowiadanych przez UOKiK. W planach mamy również rozwój umiejętności analitycznych. Jak okazało się w poprzednich latach, jedyną stałą jest zmienna, jesteśmy więc pewni, że w najbliższej przyszłości czeka nas kilka niespodzianek. Wierzymy jednak, że nasze wysokie kompetencje oraz otwartość na to, co nowe, będzie kluczem do sukcesu – i tego agencyjnego, jak i wśród naszych klientów.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

hello@digitalhill.pl
+48 71 757 50 56

lub bezpośrednio:
Magdalena Pawelec / Chief Operating Officer
tel. +48 603 554 771
e-mail: magdalena.pawelec@digitalhill.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Strzegomska 140A, 54-429 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Przewiń do góry