Szukasz sposobu na szybką rozbudowę swojej bazy mailowej? Chcesz dotrzeć z nowym produktem do jak najszerszego grona potencjalnych nabywców? Opracowanie wysokiej jakości lead magnetu może być rozwiązaniem, którego szukasz. Zapoznaj z najskuteczniejszymi metodami pozyskania kontaktu do potencjalnych nabywców i spraw, aby pozostali oni z Twoją marką na dłużej.
Czym jest lead magnet?
Statystyczny internauta przywiązuje coraz większą wagę do prywatności w sieci. Rośnie również grono osób, które sceptycznie podchodzą do przekazywania swojego maila podmiotom trzecim oraz wyrażania zgody na otrzymywanie treści niezwiązanych ze złożonym zamówieniem. Jeśli wpadające na skrzynkę newslettery i mailingi nie będą wyróżniać się ciekawą treścią lub obecnością atrakcyjnych zniżek, wymagający odbiorcy mogą zdecydować się na wycofanie zgody na mailing.
Rozwiązaniem tego impasu jest stworzenie przyciągającego uwagę lead magnetu: atrakcyjnej oferty bądź treści, przekazywanej wyłącznie osobom, które zdecydują się dobrowolnie udostępnić Ci swoje dane kontaktowe. Wysokiej jakości lead magnet zwiększa szanse na pozyskanie stałych klientów – jakie zachęty cieszą się niesłabnącym powodzeniem? Które z nich najlepiej sprawdzą się w Twojej firmie?
1. Kody rabatowe, zniżki, promocje
Najprostsze sposoby pozyskania ruchu bardzo często okazują się najbardziej skuteczne. Udostępnienie kodu rabatowego w zamian za dopisanie się do subskrypcji to proces ekspresowy, który nie wymaga zbyt wielkich nakładów pracy. Warto jednak upewnić się, że w parze z atrakcyjną promocją idzie przykuwająca uwagę treść samego maila – nie chcemy przecież, aby kupon rabatowy był jedynym wartościowym elementem wiadomości.
Należy pamiętać również o starannym przetestowaniu poprawności kodu zniżkowego. Jeśli zachęcony promocją klient zderzy się z informacją o nieaktywnym kodzie lub niedziałającym sklepie internetowym, z pewnością nie zawita ponownie na Twojej witrynie.
2. Arkusze obliczeniowe, skrypty, wzory
Lead magnet z powodzeniem stosowany jest m.in. przez freelancerów i firmy konsultingowe. W zamian za dane kontaktowe udostępniają one autorskie narzędzia, pomagające opracować kosztorys, podliczyć wydatki czy oszacować opłacalność. Celem takiego zabiegu jest podarowanie potencjalnemu klientowi funkcjonalnego produktu, który zachęci go do skorzystania z usług Twojej firmy w przypadku poważnych zleceń. Do lead magnetów tej kategorii należą m.in.:
- proste wzory umów,
- arkusze Excel z niezbędnymi skryptami,
- kalkulator wynagrodzenia zewnętrznych specjalistów,
- edytowalne kosztorysy.
3. Mini ebooki
Planując wdrożenie lead magnetu należy pamiętać, że Twoja firma ma tylko jedną szansę na pozostawienie po sobie dobrego pierwszego wrażenia. Należy zadbać, aby oferowany konsumentowi produkt wyróżniał się dobrą jakością i stanowił faktyczną wartość dla odbiorcy. Jednym z przykładów tego typu materiałów są krótkie e-booki, poruszające istotną dla przeciętnego klienta tematykę.
Choć przygotowanie merytorycznego ebooka jest procesem czasochłonnym, decyzja ta może przynieść wiele korzyści. Opracowaną do niego treść można wykorzystać w publikacjach blogowych i postach do social media, aktualizując zawartą tam wiedzę o nowe raporty czy statystyki.
Zobacz również content marketing.
4. Raporty
Jeśli Twoja firma działa w branży zdominowanej przez liczby i twarde dane, warto zastanowić się nad opracowaniem funkcjonalnego raportu, rzucającego nowe światło na obecne w Twojej branży trendy i preferencje. Stworzenie tego typu analizy może pochłonąć wiele roboczogodzin specjalistów z różnych dziedzin, lecz potencjalne korzyści mogą okazać się znacznie wyższe niż napływ nowych adresów e-mail.
Profesjonalny raport wzmocni ekspercką pozycję Twojej firmy i podniesie jej rozpoznawalność. Każda wzmianka jego treści w sieci (wraz z oznaczeniem autorów) zwiększy jej obecność w internecie, co może przełożyć się na wzrost leadów z różnych kanałów.
5. Webinary, podcasty i kursy wideo
Popularność materiałów audiowizualnych rośnie z każdym rokiem. Cechują się one przyjazną i skondensowaną formą – możemy odpalić je z domowego zacisza w dowolnym momencie, a w razie konieczności przerwać seans i wrócić do niego w późniejszym momencie. Podcasty coraz częściej towarzyszą nam podczas sportu czy samochodem, dzięki czemu stanowią doskonałą formę zdobywania wiedzy dla osób, które wiecznie są w biegu.
Realizacja tego scenariusza nie musi kosztować Cię wiele czasu ani pieniędzy – czasem wystarczy jedynie prosty plan ramowy i doświadczony ekspert, który w jasny i klarowny sposób wytłumaczy zawiłości, z jakimi przychodzi mu się mierzyć w codziennej pracy.
6. Bezpłatny okres testowy lub próbka produktu
Przymiotnik „darmowy” to bez wątpienia jeden z najpotężniejszych oręży, jakie znajdują się w arsenale marketera. Możliwość nieodpłatnego zapoznania się z działaniem produktu bądź usługi w praktyce jest wysoce pożądana przez potencjalnych klientów i może okazać się jednym z czynników, które przesądzą o przyszłym zakupie.
Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, aby połączyć darmowy trial z możliwością uzyskania zniżki w kolejnych mailach – strategia zarządzania pozyskanymi leadami zależy wyłącznie od Ciebie. Warto dołożyć jednak wszelkich starań, aby utrzymywać zainteresowanie potencjalnych kupców treściami na wysokim poziomie, które regularnie będą wzywać ich do działania.
Stwórz maszynę do pozyskiwania Klientów
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat najbardziej skutecznych lead magnetów? Zastanawiasz się, który z nich najlepiej sprawdzi się w Twojej firmie? Skontaktuj się z nami i dowiedz się jak przekuć zainteresowanie klientów w większą sprzedaż i realne zyski.