Skalnik.pl

Chcesz sprawdzić co możemy dla Ciebie zrobić w eCommerce?

Skalnik to sieć sklepów górskich we Wrocławiu założona w 1993 roku. Od lat zaopatruje wszystkich, którzy przyjemnie i bezpiecznie chcą spędzić czas na łonie natury. Digital Hill wspiera Skalnik.pl poprzez synergię działań Performance Marketing – reklamę PPC Google Ad­Words oraz Facebook Ads, obsługę E-mail Marketing, analitykę internetową i wparcie eCommerce managera.

E-mail Marketing

Do realizacji obsługi e-mail marketingu Digital Hill wykorzystuje oprogramowanie Freshmail. Komunikacja newsletterowa oparta jest o cykliczny mailing wysyłany raz w tygodniu z informacjami o aktualnych promocjach oraz wiadomości specjalne komunikujące dedykowane akcje marketingowe.

Wdrożony przez nas szablon jest mocno spersonalizowany – mailing dopasowujące się do odbiorcy wiadomości na podstawie jego imienia, płci czy zwyczajów zakupowych. Elementy dynamiczne to m.in. nazwa nadawcy, imię odbiorcy, preheader, tytuł wiadomości, banery (rys. 1.) oraz zestawy produktów promocyjnych. Dzięki temu współczynnik CTR jest większy o 25% od średniej dla branży e-commerce (na podstawie benchmarku Sign-Up 2014).

Wdrożyliśmy również zaawansowaną integrację z Google Analytics oraz silnikiem e-sklepu. W efekcie do systemu Freshmail trafiają dane transakcyjne o zakupach każdego z subskrybentów newslettera, co umożliwiło uruchomienie scenariuszy marketing automation. Jeden z nich odpowiada za wywołanie sekwencji wysyłek wiadomości po wypełnieniu przez użytkownika formularza zapisu (uproszczony schemat na rys. 2).

Baza subskrybentów została podzielona na kilkanaście person. Segmentacja dokonuje się automatycznie na podstawie osiąganych przez użytkowników celów w e-sklepie, takich jak odwiedziny określonej kategorii czy dokonanie zakupu. Segmenty użytkowników wykorzystywane są również - oprócz personalizacji cyklicznych newsletterów - do wysyłki specjalnych akcji promocyjnych.

W prace nad optymalizacją e-mail marketingu zaangażowany jest eCommerce Manager po stronie Digital Hill. Umożliwia to transfer eksperckiej wiedzy oraz wsparcie w zakresie proponowania usprawnień i prac rozwojowych. Dzięki prowadzonym cotygodniowo testom A/B obejmującym weryfikację hipotez o czasie wysyłki, tytule wiadomości, a także jej zawartości, ruch generowany z newsletterów cechuje się wysoką jakością. Współczynnik odrzuceń spadł o 24%, średni czas trwania sesji wzrósł o 32%, a współczynnik konwersji zanotował 24% wzrost (porównanie 4Q2015, w którym Digital Hill prowadziło działania vs. 3Q2015). 

Rys 1. Dynamiczne banery w zależności od płci odbiorcy
Rys2. Schemat scenariusza marketing automation

Google AdWords

Kluczowym kanałem dla Skalnik.pl jest reklama PPC w Google AdWords. Eksperci SEM z Grupy Unity stworzyli strukturę konta reklamowego obejmującą 6.600 słów kluczowych wyświetlających 1.500 reklam umieszczonych w 750 grupach.

Strategia reklamowa AdWords opiera się na na stałej optymalizacji reklam brandowych (z występowaniem frazy Skalnik) oraz non-brandowych. Poprzez reklamę SEM wspierana jest także cykliczność prowadzonych promocji w e-sklepie – równocześnie z wysyłką newslettera uruchamiane są dedykowane grupy reklam, zmieniane są treści reklam stałych. Nad całością cotygodniowych akcji czuwa eCommerce Manager - zapewnia to synergię działań promocyjnych niezależnie od wykorzystywanego kanału (Google AdWords, Facebook Ads, e-mail marketing).

Oprócz standardowych kampanii tekstowych w wyszukiwarce Google uruchomiono także reklamy typu PLA (Product Listing Ads), dynamiczne, graficzne kampanie remarketingowe w sieci reklamowej GDN (Google Display Network) oraz wykorzystano RLSA (Remarketing List for Search Ads), czyli reklamy tekstowe w wyszukiwarce kierowane na listy remarketingowe. Kampanie graficzne oraz PLA odpowiadają za 28% pozyskanych konwersji.

Już po pierwszym kwartale wspólnej pracy z zespołem Skalnik.pl wygenerowano duży wzrost ilości pozyskanych użytkowników przy jednoczesnym zachowaniu kosztów obsługi (budżetów marketingowych) na takim samym poziomie. Rys. 3. obrazuje wielkość wygenerowanego obrotu oraz ilości transakcji w porównaniu do kosztów (strzałka wskazuje początek współpracy).

Rys. 3. Wyniki obrotu oraz ilości transakcji vs. koszty obsługi w Google AdWords.

Facebok Ads

Jako kanał uzupełniający działania PPC dla sklanik.pl wykorzystywane są reklamy Facebook Ads. Wspierają one komunikację cyklicznych, tygodniowych promocji w e-sklepie oraz promują akcje specjalne. Struktura kampanii zawiera podział na zestawy reklam kierowane m.in. do fanów fanpage Skalnik oraz fanów fanpage’ów konkurencji. Reklamy graficzne (rys. 4.) podzielone są ponadto na osobne kreacje dla kobiet i mężczyzn. Eksperci Grupy Unity wykorzystują również kierowanie na grupy podobnych odbiorców (Lookalike Audiences), co umożliwia efektywne poszerzenie grupy docelowej. Kampanie te zwykle notują najwyższy współczynnik CTR – nawet 20% większy niż średnia dla całego konta reklamowego. Dzięki wsparciu eCommerce Managera, czyli doświadczonego konsultanta po stronie Grupy Unity, możliwe jest stałe prowadzenie testów i optymalizacji, m.in. takich jak podział reklam ze względu na płeć, test kierowania na bazę subskrybentów newslettera, porównanie efektywności reklam na osi czasu oraz w prawej kolumnie. Takie analityczne podejście umożliwiło stałą optymalizację prowadzonych działań, która zaowocowała wzrostem przychodów (+242%) oraz transakcji (+246%) przy jednoczesnym zachowaniu wzrostu wsp. konwersji o 62% (porównanie 4Q2015  vs 4Q2014).

Rys. 4. Przykłady reklam Facebook Ads

50%

wzrost przychodu z AdWords

241%

wzrost przychodu z Facebook

27%

wzrost przychodu z naszych kanałów

27%

wzrost sesji z naszych kanałów

25% 

lepszy CTR w email marketingu

62%

wzrost wsp. konwersji z FB

Nowe case study wprost na Twojego maila?

Fields marked with an * are required

Zrealizowane projekty

Zobacz wszystkie