Recaro Kids
o projekcie
SEO i PPC dla branży parentingowej
Kim jest nasz klient Recaro Kids?
Recaro Kids to włoska spółka zarządzana przez Artsana Group, specjalizująca się w produkcji fotelików samochodowych i wózków dziecięcych najwyższej jakości. W Polsce ich produkty po raz pierwszy pojawiły się w 2002 roku, bardzo szybko zyskując uznanie użytkowników na krajowym rynku. Marka współpracuje z przedsiębiorstwami z sektora motoryzacyjnego klasy premium, takimi jak Lamborghini oraz Porsche, dostarczając fotele samochodowe dla dorosłych. Sprzęty Recaro Kids są w pełni bezpieczne i komfortowe, co potwierdzają profesjonalne testy, przeprowadzone przez niemiecką organizację ADAC.
Recaro Kids stawia na innowacyjność i jakość. Dokłada wszelkich starań, aby ich produkty były wytrzymałe, trwałe i estetyczne. To marka premium, która skupia się na znakomitej obsłudze klienta, oferując kompleksowe wsparcie i doradztwo w zakresie wyboru fotelików samochodowych i wózków dziecięcych.
Współpracę z Recaro Kids rozpoczęliśmy w styczniu 2021 roku. Do najważniejszych działań, które wykonujemy dla marki, należą m.in. prace pozycjonerskie on-site oraz off-site, tworzenie treści sponsorowanych, a także prowadzenie kampanii płatnych Facebook Ads oraz Google Ads.
Początkowy przebieg naszej współpracy
Współpracę z firmą rozpoczęliśmy od dokładnego wywiadu i audytu, który pomógł nam poznać jej oczekiwania. Marka Recaro Kids chciała umocnić swoją pozycję na rynku artykułów dla dzieci, zwiększając sprzedaż asortymentu w sklepach detalicznych oraz zainteresowanie oferowanymi produktami wśród klientów indywidualnych.
Jednym z naszych najważniejszych celów było ulepszenie parametrów strony oraz wzrost jej widoczności. Działania te miały pomóc w dotarciu z ofertą do odbiorców sprofilowanych oraz pomnożenie zysków Recaro Kids.
Pozycjonowanie w branży parentingowej
Skupiliśmy się na pozyskiwaniu wysokiej jakości linków, co umocniło domenę oraz pozwoliło osiągnąć wyższe pozycje strony www na pierwszych stronach wyników wyszukiwania w Google. Rozpoczęliśmy również tworzenie treści sponsorowanych, nakierowanych na promocję konkretnych produktów, które przyczyniły się do skuteczniejszego dotarcia do grupy docelowej za pomocą merytorycznych treści, przedstawiających zalety oferowanych rozwiązań.
Nieustannie pracujemy również nad optymalizacją podstron produktowych. Celem prowadzonych działań jest zwiększenie liczby słów kluczowych na pierwszej stronie Google, dzięki którym potencjalni klienci trafiają na stronę Recaro Kids. Zmodyfikowaliśmy podstawowe elementy SEO, takie jak nagłówki H1, teksty alternatywne („alty”) grafik produktowych i meta description, co przyczyniło się do wzrostu ruchu na stronie.
Content marketing w pozycjonowaniu
Wśród obszarów, które zauważalnie wpłynęły na szybkość osiągnięcia założonych celów, znalazła się intensywna praca nad optymalizacją treści. Każdego miesiąca wspólne z klientem opracowujemy szczegółowy harmonogram tematów na artykuły sponsorowane, które tworzą nasi copywriterzy.
Skupiamy się na dostarczaniu treści merytorycznych, mających charakter edukacyjny oraz poradnikowy. Odpowiednio dopracowane artykuły sponsorowane pomogły nam umocnić markę Recaro Kids na pozycji eksperta w branży, zwiększyć rozpoznawalność marki, a także ruch na stronie.
Kampanie PPC dla branży parentingowej
Kampanie Google Ads
Głównym celem prowadzenia kampanii reklamowych było zwiększenie rozpoznawalności marki Recaro Kids wśród klientów indywidualnych oraz liczby wyświetleń produktów, które zostały wskazane przez klienta. Prowadzimy dwie kampanie wideo, uwzględniając w raportach zarówno liczbę wyświetleń, jak i kliknięć.
Kampanie Google Ads pod naszą pieczą wystartowały w kwietniu 2021, natomiast działania, które skupiają się na kampaniach wideo prowadzimy od maja 2022.
Kampanie Facebook Ads
W tym obszarze pierwsze kampanie wyemitowane były we wrześniu 2021. Głównymi celami reklamowymi jest zwiększenie zasięgu oraz aktywności, które dotyczą publikowanych postów.
Pierwotnie kampanie emitowane były z uwzględnieniem obu wymienionych celów jednak obecnie rozszerzyliśmy kategoryzację również według kanału dotarcia (Facebook oraz Instagram). Dzięki temu możemy skrupulatnie kontrolować emisję reklam i odpowiednio optymalizować je w zależności od kanału.
Prowadzenie social media
Agencja partnerska, z którą współdziałamy, wsparła nas w opiece nad mediami społecznościowymi Recaro Kids, czyli nad Facebookiem oraz Instagramem. Publikujemy treści mocno związane z grupą odbiorców i tematyką parentingową.
Początkowo na mediach społecznościowych pojawiały się jedynie posty z centrali, zlokalizowanej we Włoszech. W 2022 roku uzyskaliśmy jednak zgodę na stworzenie autorskiego cyklu #RECAROlovers – publikujemy w nim zdjęcia zadowolonych klientów, wśród których znajdują się również znani celebryci i influencerzy. Obecnie w mediach społecznościowych pojawiają się 4 posty, sugerowane przez włoski zespół zarządzający, a 8 pozostałych to część cyklu #RECAROlovers.
Jakie rekomendacje były dla klienta najważniejsze?
Kontaktujemy się z klientem regularnie, wspólnie planujemy promocję postów na kolejne miesiące – przedstawiamy naszą wizję, biorąc pod uwagę otrzymane od Recaro Kids informacje na temat aktualnych akcji oraz produktów, na których w danym okresie należy się skupić.
Klient przykłada dużą wagę do odpowiednich grup odbiorców swoich komunikatów. Aby nieco rozbudować i zróżnicować określony target, zaproponowaliśmy marce Recaro Kids stworzenie grup podobnych odbiorców (lookalike). Aktualizujemy je, biorąc pod uwagę nowe dane o klientach i pamiętając, że baza klientów ewoluuje wraz z upływem czasu.
Do naszych rekomendacji, które sprawdziły się najlepiej, zaliczamy zwiększenie liczby obowiązujących współprac z influencerami, liczby publikacji, wprowadzenie realnych, lifestyle’owych ujęć od klientów, które potwierdzają najwyższą jakość oferowanych przez Recaro Kids produktów.
Co udało się nam osiągnąć?
Prowadzone przez nas prace pozwoliły nam skutecznie zbudować widoczność serwisu, jego wyświetlenia oraz frazy związane z brandem. Poniższy wykres przedstawia liczbę słów kluczowych w TOP 3 oraz TOP 10.

Od maja 2021 roku liczba słów kluczowych w TOP 3 wzrosła o 250%, natomiast w TOP 10 – o 127%.
Podniesienie pozycji fraz brandowych oraz fraz ogólnych spowodowało znaczne zwiększenie wejść na stronę oraz budowanie świadomości na temat marki Recaro Kids.

Porównując liczbę kliknięć w listopadzie 2021 do wyniku, uzyskanego w lutym 2023, widać wyraźny wzrost o ponad 200%. Podobne wyniki odnotowaliśmy w przypadku liczby wyświetleń, która wzrosła o ponad 140%.
Zauważalny jest również wzrost zasięgów social media, które kulminacyjne wartości, zarówno na Facebook’u, jak i na Instagramie, osiągnęły w grudniu 2022 (okres świąteczny).

Budowa świadomości istnienia marki, a także dopasowanie odpowiednich kanałów dotarcia do klientów z wiadomością o produktach, są konieczne, aby osiągnąć zamierzone cele sprzedażowe. Określenie potrzeb, wyszukanie największych atutów oferty oraz skorzystanie z wielu narzędzi sprawiło, że szybko osiągnęliśmy nasze założenia i mocno wsparliśmy markę Recaro Kids w rozwoju biznesu.
Szukasz porad, które pomogą Ci rozwijać biznes?
Profesjonalna agencja marketingu internetowego wesprze Cię w budowania pozycji Twojej marki na rynku. Digital Hill to zgrany, doświadczony zespół specjalistów z zakresu SEO, PPC oraz content marketingu, który pomoże Ci zrealizować cele, oferując transparentną współpracę. Sprawdź ofertę i zostań naszym kolejnym, zadowolonym klientem.
Efekty działań dla innych klientów

+32%
wzrost zasięgu kampanii

-20%
koszt pozyskania klienta

+50%
wzrost transakcji

+155%
wzrost liczby zakupów