Fintech
Zobacz, jak nasi specjaliści SEO zostali Wikipedystami [CASE STUDY].
O PROJEKCIE
Kim jest nasz klient?
Na czym polega prowadzony przez nas projekt?
Dla opisanego powyżej klienta prowadzimy obecnie jeden, oryginalny projekt – pozyskanie linków z Wikipedii, wykorzystując do tego celu wysokiej jakości publikacje. Należy przy tym podkreślić, że proces ten jest dalece bardziej wymagający niż zamówienie standardowych artykułów sponsorowanych na portalach zewnętrznych.
Aby przygotowane przez klienta publikacje mogły trafić do największej internetowej encyklopedii, muszą wyróżniać się wysoką jakością merytoryczną i odpowiadać na rzeczywiste potrzeby użytkowników. Nachalne działania promocyjne, które nie spełniają odpowiednich wymogów jakościowych, mogą doprowadzić do wpisania danej witryny na czarną listę, co uniemożliwi umieszczenie na Wikipedii wartościowych treści w przyszłości.
Dlaczego firmy chcą pozyskiwać linki z Wikipedii?
Wikipedia to bez wątpienia jeden z najbardziej poczytnych portali na świecie, która jest uznaną marką w społeczności internautów z całego globu. Polska część Wikipedii każdego miesiąca notuje ok. ćwierć miliarda odsłon z ok. 22 milionów indywidualnych urządzeń.
Internetowa encyklopedia jest również niezwykle silną domeną z perspektywy specjalistów SEO – narzędzie Ahrefs szacuje współczynnik Domain Rating na poziomie 91 punktów, który plasuje ją w ścisłej czołówce. Możliwość wykreowania powiązań z tak silną domeną (nawet w formie tak zwanych linków no-follow), ma bardzo pozytywny wpływ na pozycję rankingową linkowanego portalu.
Warto podkreślić również, że zgłaszane do publikacji na poszczególnych podstronach linki są sprawdzane przez moderatorów Wikipedii – to właśnie społeczność encyklopedii ocenia przydatność poszczególnych przypisów. Aby uzyskać aprobatę moderatorów, podsyłane treści muszą wyróżniać się wysoką jakością i merytorycznym charakterem.
Poznaj przebieg naszej kampanii
Na początku naszej współpracy z klientem w lutym 2022 r. przyjęliśmy za cel pozyskanie dwóch linków miesięcznie. Pierwsza część kampanii trwała przez 8 miesięcy – działania przebiegają pomyślnie, a nasi specjaliści każdego miesiąca osiągają założone cele.
Realizując ustalenia kampanii dołożyliśmy wszelkich starań, aby linkowane przez nas treści były jak najbardziej użyteczne dla użytkowników Wikipedii i stanowiły przy tym wartość dodaną, przyczyniającą się do rozwoju serwisu. Strategia ta sprawia, że dodawane w formie przypisów linki nie zostaną uznane za SPAM i bezpowrotnie usunięte. Naszym podstawowym źródłem wiedzy na temat prawidłowego wdrożenia działań w ramach kampanii są wytyczne oraz regulaminy na temat publikowania treści na stroni Wikipedii.
W kolejnych etapach prac pozostawaliśmy w stałym kontakcie z klientem, udzielając wskazówek przy wypełnianiu strony klienta rozbudowanymi, wartościowymi treściami. Kładziemy szczególny nacisk na to, aby były one rzetelne i bogate w informacje – najczęściej są to rozbudowane artykuły blogowe, lecz z powodzeniem stosujemy również infografiki oraz zdjęcia. Ostatnim etapem jest stworzenie merytorycznej notatki i dodanie jej na wybraną podstronę Wikipedii.
Jak przebiegał początek naszych działań?
Współpracę rozpoczęliśmy od wideokonferencji, w kolejnych miesiącach przechodząc na cykliczną komunikację e-mailową, uzupełnianą o comiesięczne raporty. Za ważny element komunikacji przyjęliśmy wspieranie klienta w doborze łatwiejszych do linkowania treści oraz informowaliśmy go, jakie treści tworzyć, aby było to możliwe.
Czy spotkaliśmy z obawami ze strony klienta?
Nasze doświadczenie pokazuje, że klienci miewają obawy względem tego typu współpracy. Źle prowadzone linkowanie może skutkować umieszczeniem na czarnej liście Wikipedii, co z kolei spowoduje utratę wszystkich dotychczasowych linków i brak możliwości pozyskania następnych. Warto podkreślić jednak, że brak działań nad pozyskaniem linków z Wikipedii sprawia, że obecność „bana” nie ma znaczenia – w obu przypadkach nasza strona nie posiada linkowania na tej domenie.
Optymalnym wyborem jest wówczas rozpoczęcie współpracy ze sprawdzoną agencją i podjęcie takiego ryzyka –to działanie nie będzie miało negatywnego wpływu na biznes, jedynie uniemożliwi tę ścieżkę pozyskiwania linków. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji, należy po prostu zdecydować się na inny sposób ich zdobycia. Przy specyficznych kampaniach tego rodzaju, nawiązanie owocnej współpracy z klientem zależy przede wszystkim od naszych kompetencji jako agencji SEO.
Jakie rezultaty udało nam się osiągnąć?
W pierwszym okresie kampanii pozyskaliśmy 28 linków w okresie 8 miesięcy, co stanowi wynik o ponad 1,5 raza lepszy od oczekiwanego. Nasz klient zyskuje istotną przewagę konkurencyjną – jego wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania sprawia, że może on z powodzeniem konkurować z portalami o bardzo dobrym profilu linkowania. Pozyskane linki znacznie poprawiają wygląd takiego profilu w oczach algorytmów SEO.
Największym wyzwaniem, na jakie napotkaliśmy w trakcie prowadzenia projektu, jest tworzenie wartościowych treści, które realizują zarówno założenia SEO, jak i cele przyświecające idei Wikipedii. Niełatwe okazało się również samo znajdowanie stosownych artykułów na Wikipedii – nasz klient publikuje o stosunkowo wąskiej tematyce, co ogranicza możliwości linkowania.
Chcesz wprowadzić swoją markę na Wikipedię?
Skontaktuj się z zespołem Digital Hill – od wielu lat pomagamy naszym klientom osiągnąć sukces w sieci. Świadczymy usługi z zakresu pozycjonowania, kampanii płatnych oraz content marketingu, zapewniając Twojej firmie kompleksową obsługę. Chcesz osiągać lepsze wyniki sprzedaży? Już dziś skorzystaj z naszego formularza kontaktowego i dołącz do zadowolonych klientów Digital Hill.
Efekty działań dla innych klientów
+32%
wzrost zasięgu kampanii
-20%
koszt pozyskania klienta
+50%
wzrost transakcji
+155%
wzrost liczby zakupów