Fintech

Zobacz, jak nasi specjaliści SEO zostali Wikipedystami [CASE STUDY]

Dlaczego firmy chcą pozyskiwać linki z Wikipedii?

Wikipedia to bez wątpienia jeden z najbardziej poczytnych portali na świecie, która jest uznaną marką w społeczności internautów z całego globu. Polska część Wikipedii każdego miesiąca notuje ok. ćwierć miliarda odsłon z ok. 22 milionów indywidualnych urządzeń.

Internetowa encyklopedia jest również niezwykle silną domeną z perspektywy specjalistów SEO – narzędzie Ahrefs szacuje współczynnik Domain Rating na poziomie 91 punktów, który plasuje ją w ścisłej czołówce. Możliwość wykreowania powiązań z tak silną domeną (nawet w formie tak zwanych linków no-follow), ma bardzo pozytywny wpływ na pozycję rankingową linkowanego portalu.

Warto podkreślić również, że zgłaszane do publikacji na poszczególnych podstronach linki są sprawdzane przez moderatorów Wikipedii – to właśnie społeczność encyklopedii ocenia przydatność poszczególnych przypisów. Aby uzyskać aprobatę moderatorów, podsyłane treści muszą wyróżniać się wysoką jakością i merytorycznym charakterem.

Poznaj przebieg naszej kampanii

Na początku naszej współpracy z klientem w lutym 2022 r. przyjęliśmy za cel pozyskanie dwóch linków miesięcznie. Pierwsza część kampanii trwała przez 8 miesięcy – działania przebiegają pomyślnie, a nasi specjaliści każdego miesiąca osiągają założone cele.

Realizując ustalenia kampanii dołożyliśmy wszelkich starań, aby linkowane przez nas treści były jak najbardziej użyteczne dla użytkowników Wikipedii i stanowiły przy tym wartość dodaną, przyczyniającą się do rozwoju serwisu. Strategia ta sprawia, że dodawane w formie przypisów linki nie zostaną uznane za SPAM i bezpowrotnie usunięte. Naszym podstawowym źródłem wiedzy na temat prawidłowego wdrożenia działań w ramach kampanii są wytyczne oraz regulaminy na temat publikowania treści na stroni Wikipedii.

W kolejnych etapach prac pozostawaliśmy w stałym kontakcie z klientem, udzielając wskazówek przy wypełnianiu strony klienta rozbudowanymi, wartościowymi treściami. Kładziemy szczególny nacisk na to, aby były one rzetelne i bogate w informacje – najczęściej są to rozbudowane artykuły blogowe, lecz z powodzeniem stosujemy również infografiki oraz zdjęcia. Ostatnim etapem jest stworzenie merytorycznej notatki i dodanie jej na wybraną podstronę Wikipedii.

Jak przebiegał początek naszych działań?

Współpracę rozpoczęliśmy od wideokonferencji, w kolejnych miesiącach przechodząc na cykliczną komunikację e-mailową, uzupełnianą o comiesięczne raporty. Za ważny element komunikacji przyjęliśmy wspieranie klienta w doborze łatwiejszych do linkowania treści oraz informowaliśmy go, jakie treści tworzyć, aby było to możliwe.

Jakie rezultaty udało nam się osiągnąć?

W pierwszym okresie kampanii pozyskaliśmy 28 linków w okresie 8 miesięcy, co stanowi wynik o ponad 1,5 raza lepszy od oczekiwanego. Nasz klient zyskuje istotną przewagę konkurencyjną – jego wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania sprawia, że może on z powodzeniem konkurować z portalami o bardzo dobrym profilu linkowania. Pozyskane linki znacznie poprawiają wygląd takiego profilu w oczach algorytmów SEO.

Największym wyzwaniem, na jakie napotkaliśmy w trakcie prowadzenia projektu, jest tworzenie wartościowych treści, które realizują zarówno założenia SEO, jak i cele przyświecające idei Wikipedii. Niełatwe okazało się również samo znajdowanie stosownych artykułów na Wikipedii – nasz klient publikuje o stosunkowo wąskiej tematyce, co ogranicza możliwości linkowania.

Chcesz wprowadzić swoją markę na Wikipedię?

Skontaktuj się z zespołem Digital Hill – od wielu lat pomagamy naszym klientom osiągnąć sukces w sieci. Świadczymy usługi z zakresu pozycjonowania, kampanii płatnych oraz content marketingu, zapewniając Twojej firmie kompleksową obsługę. Chcesz osiągać lepsze wyniki sprzedaży? Już dziś skorzystaj z naszego formularza kontaktowego i dołącz do zadowolonych klientów Digital Hill.

hello@digitalhill.pl
+48 71 757 50 56

lub bezpośrednio:
Magdalena Pawelec / Chief Operating Officer
tel. +48 603 554 771
e-mail: magdalena.pawelec@digitalhill.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Strzegomska 140A, 54-429 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Przewiń do góry