Davines.pl
o projekcie
SEO dla branży beauty
Poznaj naszego klienta – Davines
Marka Davines powstała we włoskiej Parmie w 1983 roku. W pierwszych latach działalności przedsiębiorstwo funkcjonowało jako laboratorium badawcze, produkujące preparaty do pielęgnacji włosów i skóry klasy premium dla renomowanych firm kosmetycznych na całym świecie. Autorska marka kosmetyków Davines ujrzała światło dzienne dekadę później, a w 1996 roku oferta firmy została uzupełniona o serię produktów do skóry twarzy i ciała, skierowanej dla profesjonalnych ośrodków SPA. Główną misją firmy jest promocja naturalnego piękna, kładąc przy tym duży nacisk na zagadnienia zrównoważonego rozwoju i kwestie związane z etycznym rozwojem biznesu.
Produkowane przez naszego klienta włoskie kosmetyki naturalne do włosów cieszą się opinią jednych z najlepszych na rynku. Są uznawane za preparaty o specjalistycznym charakterze, przeznaczone do użytku przede wszystkim przez salony fryzjerskie. Prowadzona przez sklep internetowy Davines sprzedaż przeznaczona jest wyłącznie dla profesjonalistów – osoby prywatne mogą nabyć kosmetyki z portfolio marki bezpośrednio w zakładach fryzjerskich oraz specjalistycznych punktach. Oferta platformy internetowej jest skupiona na sprzedaży B2B.
Klient cieszy się stabilną pozycją w ścisłej czołówce liderów na rynku producentów kosmetyków do włosów. Produkty z portfolio marki są szeroko rozpoznawalne przez kobiety kładące duży nacisk na pielęgnację głosów i cieszą się nieposzlakowaną opinią jako produkty o bardzo wysokiej jakości.
W jakich działaniach wspieramy markę Davines?
Współpracę z polskim oddziałem firmy Davines rozpoczęliśmy w połowie 2021 roku. W ramach nawiązanej umowy prowadzimy dla klienta kompleksowe działania pozycjonowania w zakresie off-site i on-site, biorąc udział w pracach w zakresie contentu. Co więcej, wspieramy również procesy analityczne klienta, które pozwalają nam określić obszary, w których należy intensyfikować dotychczasowe działania.
Nadrzędnym celem, który postawił przed nami klient, było zwiększenie widoczności serwisu dla algorytmów Google, która w sposób pośredni przełożyłby się na wzrost sprzedaży poprzez dedykowany kanał dla klientów biznesowych (B2B).
Pozycjonowanie marki B2B – wykonywane prace
Prowadzone podczas współpracy działania możemy podzielić na cykliczne zadania, realizowane w powtarzalnych przedziałach czasowych oraz pojedyncze audyty – zarówno te, wykonywane jednorazowo, jak i ponawiane po upływie stosownego okresu. Wśród regularnych, comiesięcznych prac, należy wymienić m.in.:
- pozyskiwanie linków na stronę klienta,
- działania contentowe (artykuły sponsorowane na portalach tematycznych),
- regularna weryfikacja i optymalizacja treści przygotowanych przez klienta zgodnie z zasadami SEO.
Pozostałe z wykonanych przez nas działań to przede wszystkim jednorazowe audyty, które przeprowadzaliśmy w oparciu o indywidualną decyzję specjalisty, odpowiedzialnego za proces pozycjonowania. Na przestrzeni naszej trwającej kilkanaście miesięcy współpracy wykonaliśmy następujące audyty:
- audyt SEO – analiza serwisu klienta, pokazująca jego podstawowe elementy, które należy zoptymalizować (m.in. meta dane, stosowane sekcje head, optymalizacja techniczna),
- uruchomienie niezbędnych narzędzi analitycznych, takich jak Google Tag Manager oraz Google Analytics,
- analiza istotnych z perspektywy klienta fraz oraz wybranie słów kluczowych do pozycjonowania oraz regularne monitorowanie ich pozycji,
- przygotowanie wytycznych dotyczących opracowanych przez Google wskaźników Core Web Vitals
- przygotowanie planu contentowego,
- stworzenie wytycznych do tworzenia treści opisów produktowych,
- wdrożenie narzędzi analitycznych, istotnych z perspektywy serwisu o specyfice B2B (Google Analytics, meta pixel, itp.),
- optymalizacja dotychczasowej indeksacji serwisu,
- zapewnienie wsparcia w zakresie analityki,
- przeprowadzenie audytu linkowania wewnętrznego.
Co udało się nam osiągnąć?
Przeprowadzone przez nas prace przyniosły szybko przyniosły bardzo dobre rezultaty, które poprawiają się każdego miesiąca. Aktualnie nie dostrzegamy również żadnych symptomów, mających zapowiadać pogorszenie wyników, związanych m.in. z aktualizacją algorytmów wyszukiwarki.
Liczba wyświetleń i kliknięć
Wykresy Google Search Console pokazują stabilny wzrost domeny zarówno w obszarze wyświetleń, jak i kliknięć:
Liczba zaindeksowanych słów kluczowych
Wśród najbardziej spektakularnych wyników prowadzonego przez nas procesu pozycjonowania, należy wymienić lawinowy przyrost słów kluczowych, kwalifikujących się w zestawieniach TOP3, TOP10 oraz TOP50 kluczowych dla widoczności klienta fraz.
W momencie rozpoczęcia pracy specjalistów Digital Hill nad stroną internetową klienta, nie posiadała ona żadnych słów kluczowych odnotowanych w czołówce wyników na zapytania związane z jego działalnością. W trakcie ponad półtora roku udało nam się umieścić 1027 fraz w zestawieniu TOP50, 212 słów kluczowych w TOP10 oraz 130 fraz w TOP3.
Choć rekomendacje, które przygotowaliśmy dla klienta, sprawdziły się w całości, część z prowadzonych przez nas działań nie byłaby możliwa do zrealizowania bez przeprowadzenia wcześniejszych optymalizacji. Niektóre z ukończonych audytów wskazują kolejne obszary funkcjonowania strony, które warto poddać dalszym analizom – wyniki przyszłych testów mogą wskazać nam kluczowe aspekty, których poprawa przełoży się na dalszą poprawę osiąganych wyników.
Podsumowanie prowadzonych działań
Działasz w wymagającej branży e-commerce?
Zastanawiasz się, w jaki sposób zwiększyć rozpoznawalność i dochody swojej marki? Zespół specjalistów naszej agencji czeka na Twoją wiadomość. Współpracujemy z wieloma markami o profilu B2B oraz B2C, działających zarówno w branżach handlowo-usługowych, jak i produkcyjnych. Zaufaj naszemu doświadczeniu w zakresie e-marketingu i dołącz do grona zadowolonych klientów agencji pozycjonowania Digital Hill.
Efekty działań dla innych klientów
+32%
wzrost zasięgu kampanii
-20%
koszt pozyskania klienta
+50%
wzrost transakcji
+155%
wzrost liczby zakupów