Jak zwiększyć widoczność i przychody w branży fashion? (case study)

Jak zwiększyć widoczność i przychody dla firmy z trudnej i konkurencyjnej branży fashion? Opowiemy Wam o tym na bazie naszej współpracy z dwiema polskimi markami z ekskluzywną odzieżą dla kobiet i mężczyzn, które istnieją na rynku już od kilkudziesięciu lat. Posiadają prawie 200 salonów stacjonarnych w Polsce i kilka za granicą. Dzięki uruchomieniu sklepów on-line, marki mogły rozwijać sprzedaż swoich produktów również poza granicami kraju. 

Nasza współpraca rozpoczęła się już w 2013 roku. Obie marki wspieraliśmy w prowadzeniu działań SEO i, równolegle, realizując kampanie płatne (PPC). Podejmując relacje z firmą z branży modowej musieliśmy zachować iście krawieckie standardy, czyli…przygotować działania skrojone na miarę!

Stan początkowy i nasze wyzwania 

Oba brandy były silnie rozpoznawalne offline, w końcu przez kilkadziesiąt lat budowały swoją pozycję w świadomości konsumentów. Otwarcie sklepu internetowego wymagało od firmy wzmocnienia działań w kanale digital. I właśnie w tych działaniach wspomagaliśmy klienta od samego początku! 

Rozpoczynając współpracę celem naszego klienta (i naszym) było:

  • zwiększenie ruchu, 
  • zwiekszenie sprzedaży (osiąganie minimum 50% wzrostu przychodu rok do roku), 
  • zwiększenie widoczności w sieci na wybrane kategorie produktów.

Startowaliśmy z średnią miesięczną widocznością w Google organic 36 000 sesji (w przypadku I marki) i 18 000 sesji (w przypadku II marki). Działania online klienta w obu obszarach przed rozpoczęciem współpracy były znikome. 

Działania SEO

Naturalnie, zgodnie z naszym standardowym procesem, prace rozpoczęliśmy od przeprowadzenia audytu SEO. Dzięki wstępnej analizie, dowiedzieliśmy się więcej o stanie zastanym – m.in. o stronach docelowych i frazach kluczowych, strukturze serwisu czy duplikowaniu treści. Błędy, które zostały wykryte, konsekwentnie modyfikowaliśmy i na bieżąco rekomendowaliśmy klientowi rozwiązania, które pomogły nam osiągnąć zamierzone cele. Warto zaznaczyć, że przy tak długoletniej współpracy audyty były realizowane cyklicznie. 

Etap po audycie, czyli formułowanie strategii SEO, łatwo porównać do procesu projektowania ubrań. Wiemy, jaki efekt końcowy chcemy osiągnąć (mieliśmy określone cele), wystarczyło inspirując się aktualnymi trendami w marketingu on-line: wybrać odpowiedni materiał, sposób szycia, określić miary i przejść do tworzenia. 

W naszym przypadku, szybkie wprowadzenie najważniejszych zmian na początku współpracy, dało efekty już w pierwszych miesiącach współpracy. Analizując efekty wieloletnich działań, najlepiej sprawdziły się rekomendacje dotyczące m.in. 

  • linkowania wewnętrznego, 
  • wprowadzanie odpowiednich, rozbudowanych opisów produktów, kategorii i podkategorii, 
  • poprawa title, 
  • modyfikacji meta description, 
  • modyfikacji nagłówków H1 oraz nazw produktów na kartach i listingach kategorii / podkategorii 
  • wprowadzania atrybutów alt i title czy linkowanie przy wykorzystaniu for, platform pinterestowych oraz blogosfery. 

Wsparliśmy również klienta przy przepinaniu sklepu na nową wersję oprogramowania. 

W pracy wykorzystaliśmy narzędzia analityczne, takie jak np.:

  • Google Analytics, 
  • Google Search Console, 
  • SemStorm, 
  • Ahrefs, 
  • Screaming Frog, 
  • Senuto.

Kampanie płatne

W działaniach PPC wykorzystaliśmy całą paletę możliwości, jakie daje nam Google Ads (od zwykłych kampanii tekstowych w wyszukiwarce po kampanie na Youtube). Realizowane przez nas kampanie to:

  • Kampanie tekstowe w wyszukiwarce,
  • Kampanie banerowe w sieci reklamowej,
  • Kampanie banerowe elastyczne w sieci reklamowej,
  • Kampanie produktowe,
  • Kampanie w Gmailu.

Harmonogram publikacji powstawał w porozumieniu z klientem na kilka miesięcy do przodu. W związku ze ścisłą polityką wizerunkową marek, kreacje do kampanii dostarczał nam klient. Średnio realizowaliśmy 3-4 promocje tygodniowo dla każdego brandu, chociaż zdarzały się również promocje specjalne, które obowiązywały wyłącznie w nocy lub trwały tylko kilka godzin. Dzięki regularnej współpracy i kontakcie z klientem mogliśmy elastycznie podchodzić do każdej kampanii i reagować na nią w dowolnej chwili, by wykorzystać wszystkie możliwości, jakie daje nam system, odpowiednio zoptymalizować ustawienia i dostosować budżety. 

Okres, który dawał regularnie najlepsze efekty to przedział czasowy od Black Friday do Bożego Narodzenia, co jest charakterystyczne dla sprzedaży on-line w branży fashion. 

Grande Finale – czas na prezentację efektów działań

Zwieńczeniem pracy projektanta nad całą kolekcją w branży modowej jest pokaz finałowy. To moment, na który ze zniecierpliwieniem czekają wszyscy zainteresowani. W naszym przypadku – wszyscy czytający to case study. Reflektory skierowane na scenę, na której zaprezentujemy rezultaty działań. Jak nasza praca i rekomendacje przełożyły się na wyniki? 

SEO

Marka I – w porównaniu 2019 vs 2014 zanotowano wzrost:

  • ilości sesji o 141,76% 
  • przychodów o 320,88% (ruch organiczny).

* konsekwencja zmian w GA ze względu na RODO

Marka II – w porównaniu 2019 vs 2014 zanotowano wzrost:

  • ilości sesji o 221,18% 
  • przychodów o 457,30% (ruch organiczny).

*konsekwencja zmian w GA ze względu na RODO

Udało nam się osiągnąć cele, które wcześniej założyliśmy z klientem:

  • Utrzymywanie wzrostu na poziomie 50% rok do roku
  • Utrzymywanie wzrostu przychodów również na poziomie 50%
  • Zwiększenie widoczności na wybrane kategorie asortymentu sklepu. 

PPC

Jeżeli chodzi o działania SEM (kampanie płatne) obu marek, to również udało nam się utrzymać wzrost rok do roku o 50%. W przypadku kampanii Marki II, wzrost między rokiem 2018 a 2019 osiągnął wynik nawet o 87%. To efekt, z którego jesteśmy bardzo dumni. 

Marka II – w porównaniu 2019 vs 2014 zanotowano wzrost:

  • przychodów o 1207,91%
  • ruchu o 631,91 %

Marka II – w porównaniu 2019 vs 2018 zanotowano wzrost:

  • przychodów o 86%
  • ruchu o 52%

Marka I – w porównaniu 2019 vs 2014 zanotowano wzrost:

  • przychodów o 526%
  • ruchu o 291 %

Marka I – w porównaniu 2019 vs 2018 zanotowano wzrost:

  • przychodów o 54%
  • ruchu o 37% 

Podsumowanie 

Nasza sześcioletnia współpraca z markami w branży fashion pokazuje, że długofalowe relacje oparte na zaufaniu przynoszą zamierzone efekty. Warto zwrócić uwagę również na kompleksowość naszych działań – dzięki realizacji usług z obszaru SEO i kampanii płatnych mogliśmy osiągnąć wyniki, które powstały też m.in. dzięki synergii tych aktywności. 

Cieszymy się, że mogliśmy wprowadzić klienta w tajniki SEO i SEM, edukować go, rekomendować rozwiązania, pokazywać, jakie elementy są istotne w budowaniu pozycji i widoczności w internecie, a jakie należy ominąć. Szybkie wprowadzenie najważniejszych poprawek na początku współpracy dało efekty już w pierwszych miesiącach podjęcia działań. To pozwoliło nam stabilnie budować pozycję z roku na rok. 

Jeżeli:

  • działasz w branży fashion,
  • prowadzisz sklep on-line,
  • nie jest zadowolony z dotychczasowej strategii SEO i SEM,
  • nie osiągasz widocznych wzrostów przychodów.

Skorzystaj z naszej pomocy – jak widzisz, potrafimy osiągać wyniki. 

SPRAWDŹ OFERTĘ

1 thought on “Jak zwiększyć widoczność i przychody w branży fashion? (case study)”

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

hello@digitalhill.pl
+48 71 757 50 56

lub bezpośrednio:
Magdalena Pawelec / Chief Operating Officer
tel. +48 603 554 771
e-mail: magdalena.pawelec@digitalhill.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Wagonowa 2D, 53-609 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Przewiń do góry