Chicco.pl
Case study z kompleksowej obsługi e-marketingowej
o projekcie
Zakres obsługi
Chicco to włoska marka, należąca do grupy Artsana, stworzona ponad pół wieku temu przez Pietro Catelliego. Digital Hill prowadzi kompleksowe działania Content Marketingowe dla polskiego oddziału Chicco.
Od 2015 roku marka Chicco powierzyła Digital Hill realizację kompleksowych działań e-marketingowych, do których zaliczały się:
- kreatywne kampanie Content Marketingowe wspierające wizerunek oraz sprzedaż produktów z kategorii zabawki,
- aplikacja do tworzenia rodzinnych grafik „CiaoChicco!”,
- Social Media Marketing,
- pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych (SEO).
Kampania gwiazdka z Chicco
Święta Bożego Narodzenia to chwile, w których codzienność ma smak magii. Eksperci Digital Hill postanowili w ten wyjątkowy czas wkomponować markę i produkty Chicco, stąd też powstała kampania „Najpiękniejsza Gwiazdka z Chicco”. Realizacja kampanii oparta była na dedykowanym serwisie Bożonarodzeniowym, zawierającym filmy, dynamicznie zmieniające się kartki kalendarza adwentowego, poradnik prezentowy oraz recenzje zabawek.
W ramach kampanii Digital Hill zaprosiło do współpracy cztery blogerki lifestylowe, które doskonale znają dziecięcy świat: Vivi i Oli, Lady of the house, Mum and the City i Wronek. Ich zadaniem było stworzenie świątecznego materiału wideo prezentującego ciepły klimat domowych Świąt, a także prezentacja wybranych produktów Chicco.
Nie zapomnieliśmy także o promocji na portalach parentingowych, których czytelnicy otrzymali ciekawy content w postaci poradników związanych z zakupem prezentów dla dzieci w różnych fazach rozwoju.
„W gąszczu sklepowych półek i natłoku informacji ciężko dokonać wyboru. Dlatego w tym roku oddaliśmy zabawki Chicco w ręce gromadki dzieci i razem z ich rodzicami przygotowaliśmy emocjonalną, pozytywną ściągę z propozycjami najlepszych prezentów na Gwiazdkę. Wywołaliśmy świąteczne emocje i pokazaliśmy zabawki, wśród których każde dziecko znajdzie coś dla siebie.” – komentuje Marta Trepczyńska – Digital Marketing Manager, Chicco, Artsana Polska.
Aplikacja CiaoChicco!
Aplikacja dawała możliwość tworzenia własnych, personalizowanych kolaży z rodzinnych zdjęć, przy użyciu gotowych, bajkowych szablonów.
Jako że nie każdy rodzic jest ekspertem w posługiwaniu się programami graficznymi, często w sieci natrafić można na graficzne dzieła, z których mimo najlepszych starań, rodzice nie są dumni. Dzięki aplikacji, za pomocą kilku prostych kroków każdy mógł stworzyć kolorową ilustrację i podzielić się najszczęśliwszymi momentami, takimi jak informacja o oczekiwaniu na dziecko, wiadomość o jego narodzinach czy też beztroską rodzinnego życia.
Działania w social media
Marka Chicco nie posiada sklepów stacjonarnych oraz e-sklepu – to Facebook jest jedynym miejscem kontaktu pomiędzy marką a klientem. Zadaniem profilu jest zatem prezentowanie charakteru marki, informowanie o produktach oraz – co bardzo istotne – doradztwo w sprawie asortymentu i poszczególnych produktów.
Komunikacja prowadzona na fanpage’u marki nie tylko jest atrakcyjna oraz angażująca, ale charakteryzuje się także wartością informacyjną. Dlatego też strategia działań w social media opiera się na dywersyfikacji treści w następujących obszarach:
- lifestyle – posty odnoszące się do życia mam i ich pociech, często z humorystycznym, wzruszającym akcentem,
- wizerunek – wsparcie wizerunku marki Chicco (informacje o udziale w targach branżowych, publikacje prasowe, prezentacja historii marki),
- produkt – prezentacja asortymentu, przedstawienie nowości produktowych.
Co bardzo ważne, każda grupa publikowanych postów posiada dedykowany szablon, który wyróżnia ją od pozostałych. Jednocześnie jednak, w prowadzonej komunikacji wizualnej, posty typu lifestyle i produktowe są ze sobą spójne pod kątem graficznym.
Eksperci Digital Hill prowadzą również kampanię reklamową PPC, wykorzystując reklamy Facebook Ads. Dzięki precyzyjnemu targetowaniu, które pozwoliło dotrzeć do grup najbardziej zainteresowanych działaniami marki, realizowane działania charakteryzują się wysoką efektywnością. Reklamy wyświetlane są m.in.:
- fanom konkurencyjnych fanpage’y,
- kobietom w ciąży oraz rodzicom dzieci w wieku do lat 3,
- osobom podobnym demograficznie i pod względem zainteresowań do fanów fanpage’a Chicco Polska,
- osobom, które zainteresowały się marką i odwiedziły jej stronę internetową.
Najpopularniejsze posty reklamowe osiągnęły CTR na poziomie 26%
oraz wynik 0,01 zł za aktywność związaną z postem (kliknięcie, polubienie, komentarz, udostępnienie).
Jakie wyniki osiągnęliśmy?
+50%
wzrost ilości fanów marki
+50%
wzrost ruchu z SEO w serwisach
1.3 mln
całkowity zasięg kampanii
0,46 zł
śr. CPC w Facebook Ads
3.000
najpopularniejsze posty na FB
Twoja marka potrzebuje kompleksowych działań e-marketingowych? Zapraszamy do kontaktu z Digital Hill. Chętnie przygotujemy strategię zakładająca wykorzystanie najskuteczniejszych kanałów digital.
Efekty działań dla innych klientów
+32%
wzrost zasięgu kampanii
-20%
koszt pozyskania klienta
+50%
wzrost transakcji
+155%
wzrost liczby zakupów