Chicco.pl

Case study z kompleksowej obsługi e-marketingowej

Kampania gwiazdka z Chicco

Święta Bożego Narodzenia to chwile, w których codzienność ma smak magii. Eksperci Digital Hill postanowili w ten wyjątkowy czas wkomponować markę i produkty Chicco, stąd też powstała kampania „Najpiękniejsza Gwiazdka z Chicco”. Realizacja kampanii oparta była na dedykowanym serwisie Bożonarodzeniowym, zawierającym filmy, dynamicznie zmieniające się kartki kalendarza adwentowego, poradnik prezentowy oraz recenzje zabawek.

W ramach kampanii Digital Hill zaprosiło do współpracy cztery blogerki lifestylowe, które doskonale znają dziecięcy świat: Vivi i OliLady of the houseMum and the City i Wronek. Ich zadaniem było stworzenie świątecznego materiału wideo prezentującego ciepły klimat domowych Świąt, a także prezentacja wybranych produktów Chicco.

Nie zapomnieliśmy także o promocji na portalach parentingowych, których czytelnicy otrzymali ciekawy content w postaci poradników związanych z zakupem prezentów dla dzieci w różnych fazach rozwoju.

W gąszczu sklepowych półek i natłoku informacji ciężko dokonać wyboru. Dlatego w tym roku oddaliśmy zabawki Chicco w ręce gromadki dzieci i razem z ich rodzicami przygotowaliśmy emocjonalną, pozytywną ściągę z propozycjami najlepszych prezentów na Gwiazdkę. Wywołaliśmy świąteczne emocje i pokazaliśmy zabawki, wśród których każde dziecko znajdzie coś dla siebie. – komentuje Marta Trepczyńska – Digital Marketing Manager, Chicco, Artsana Polska.

Aplikacja CiaoChicco!

Wraz z pojawieniem się na świecie dziecka, w życiu rodziny wydarza się wiele magicznych, wartych uwiecznienia chwil. Postanowiliśmy wykorzystać ten trend, stąd pomysł na aplikację do generowania grafik Ciao Chicco!, czyli Witaj Ziarenko.

Aplikacja dawała możliwość tworzenia własnych, personalizowanych kolaży z rodzinnych zdjęć, przy użyciu gotowych, bajkowych szablonów.

Jako że nie każdy rodzic jest ekspertem w posługiwaniu się programami graficznymi, często w sieci natrafić można na graficzne dzieła, z których mimo najlepszych starań, rodzice nie są dumni. Dzięki aplikacji, za pomocą kilku prostych kroków każdy mógł stworzyć kolorową ilustrację i podzielić się najszczęśliwszymi momentami, takimi jak informacja o oczekiwaniu na dziecko, wiadomość o jego narodzinach czy też beztroską rodzinnego życia. 

Działania w social media

Marka Chicco nie posiada sklepów stacjonarnych oraz e-sklepu – to Facebook jest jedynym miejscem kontaktu pomiędzy marką a klientem. Zadaniem profilu jest zatem prezentowanie charakteru marki, informowanie o produktach oraz – co bardzo istotne – doradztwo w sprawie asortymentu i poszczególnych produktów.

Komunikacja prowadzona na fanpage’u marki nie tylko jest atrakcyjna oraz angażująca, ale charakteryzuje się także wartością informacyjną. Dlatego też strategia działań w social media opiera się na dywersyfikacji treści w następujących obszarach:

  • lifestyle – posty odnoszące się do życia mam i ich pociech, często z humorystycznym, wzruszającym akcentem,
  • wizerunek – wsparcie wizerunku marki Chicco (informacje o udziale w targach branżowych, publikacje prasowe, prezentacja historii marki),
  • produkt – prezentacja asortymentu, przedstawienie nowości produktowych.

Co bardzo ważne, każda grupa publikowanych postów posiada dedykowany szablon, który wyróżnia ją od pozostałych. Jednocześnie jednak, w prowadzonej komunikacji wizualnej, posty typu lifestyle i produktowe są ze sobą spójne pod kątem graficznym.

Eksperci Digital Hill prowadzą również kampanię reklamową PPC, wykorzystując reklamy Facebook Ads. Dzięki precyzyjnemu targetowaniu, które pozwoliło dotrzeć do grup najbardziej zainteresowanych działaniami marki, realizowane działania charakteryzują się wysoką efektywnością. Reklamy wyświetlane są m.in.:

  • fanom konkurencyjnych fanpage’y,
  • kobietom w ciąży oraz rodzicom dzieci w wieku do lat 3,
  • osobom podobnym demograficznie i pod względem zainteresowań do fanów fanpage’a Chicco Polska,
  • osobom, które zainteresowały się marką i odwiedziły jej stronę internetową.

Najpopularniejsze posty reklamowe osiągnęły CTR na poziomie 26%
oraz wynik 0,01 zł za aktywność związaną z postem (kliknięcie, polubienie, komentarz, udostępnienie).

Chcesz poznać więcej szczegółów na temat tej kampanii?

+50%

wzrost ilości fanów marki

+50%

wzrost ruchu z SEO w serwisach

1.3 mln

całkowity zasięg kampanii

0,46 zł

śr. CPC w Facebook Ads

3.000

najpopularniejsze posty na FB

Efekty działań dla innych klientów

+ 0 %
wzrost zasięgu kampanii
- 0 %
koszt pozyskania klienta
+ 0 %
wzrost transakcji
+ 0 %
wzrost ilości zakupów

Chcesz wypozycjonować .

Nie ma problemu! Oferujemy model rozliczeń oparty o success-fee, w którym część naszej pracy uzależniona jest od efektywność pozycjonowania. Nasze działania prowadzimy w oparciu o pozycjonowanie long tail dla eCommerce.

hello@digitalhill.pl
+48 71 757 50 56

lub bezpośrednio:
Magdalena Pawelec / Chief Operating Officer
tel. +48 603 554 771
e-mail: magdalena.pawelec@digitalhill.pl

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu) przez administratora - Digital Hill sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Wagonowa 2D, 53-609 Wrocław, KRS 0000319364, NIP 8942946218 w celu otrzymywania informacji handlowych drogą elektroniczną i telefoniczną. Przysługuje mi prawo dostępu, sprostowania, usunięcia danych oraz ograniczenia ich przetwarzania. Zgoda jest dobrowolna i mogę ją cofnąć w każdej chwili. Przysługuje mi także prawo wglądu do moich danych, ich poprawienia lub usunięcia
Przewiń do góry